Gå til innhold

Fisker lanserer EMotion: 143 kWh batteri og 640 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De dørene ser jo usedvanlig praktiske ut...

Burde være lett å krype inn i setene med de dørene. Og er de elektriske, så er det heller ikke vanskelig å åpne de. Ei heller ser de ut til å slå så mye utover, så sikkert perfekt i en trang parkeringskjeller.

 

:-)

 

 

Jeg så en video av bilen på Youtube, og de dørene lar seg definitivt ikke åpne på parkeringsplasser med bredden vi ser her til lands... :)

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

 

 

De dørene ser jo usedvanlig praktiske ut...

Burde være lett å krype inn i setene med de dørene. Og er de elektriske, så er det heller ikke vanskelig å åpne de. Ei heller ser de ut til å slå så mye utover, så sikkert perfekt i en trang parkeringskjeller.

 

:-)

 

 

Jeg så en video av bilen på Youtube, og de dørene lar seg definitivt ikke åpne på parkeringsplasser med bredden vi ser her til lands... :)

 

 

Var det en av disse?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=F7832cnzM_I

 

Synes nå ikke disse videoene eller bildet fremst i artikkelen viser at de går spesielt mye utover, ihvertfall ikke sammenlignet med en sideåpnet bil. Og en 4/5-seters med bare 2 dører blir jo direkte ille, da dørene er lengre og slår enda mer ut. Skal strekke meg til å si at den første videoen, der bilen vises oven og bakfra med dørene åpne, så kan det virke som "vingene" er langt bredere utslått.

 

Skjønner dog at dette er vanskelig å se, da litt av det samme ble diskutert vedrørende TMX sine "falconwings", mens praksis og videoer tatt i ettertid viste at de slo ut mindre enn de fleste biler med tradisjonelle dører, dog krevde de litt plass i høyden, som noen steder kunne være problematisk.

Lenke til kommentar

Det var den første videoen der ja. Synes det ser ut som de krever en del plass utover når de åpnes.

 

Problemet med disse dørene er at de har sitt "bevegelsesmønster" som de følger hver eneste gang de åpnes og lukkes. De krever en viss bredde som er lik hver eneste gang.

 

Vanlige dører kan en i det minste begrense åpningen på der hvor det er trangt mellom parkeringsplassene.

 

Model X sine dører ser ut til å kreve mindre plass sideveis og heller mer i høyden.

 

Anyway, det bekymrer meg ikke nevneverdig or jeg kommer ikke til å stå på bestillingslisten til Fisker... :)

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Tek har blitt en dårlig avis etter at de slo seg sammen med vg.

 

Hva skjer med innholdet som er så savnet siden hardware.no / hw.no forsvant..

 

Helt enig! Savner virkelig Hardware relaterte stoff.

Blitt mindre besøk her, etter at VG kjøpte dem opp. Vi har da nok av Bil relaterte sider.

Trenger vi da alt om EL-biler hver dag her inne?

Det er da virkelig ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Så med 43% større batteri enn tesla, så klarer den kun 25% lengre rekkevidde?

 

Uten at jeg har satt meg inn i tallene, så regner jeg med at dette skyldes at batteriene også er med på å økte vekta til bilen, som jo gjør at man får mindre praktisk effekt ut av hvert batteri, desto flere man legger til.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...