Gå til innhold

Lefdal legges ned


Anbefalte innlegg

Da legges Lefdal ned, litt trist egentlig siden mange har "du får kjøpt det på Lefdal" på tungen.

Eneste som jeg ikke kommer til å savne er de mange ansatte. Unge menn som står der med sleik i håret, snus under leppa, skjorte og slips, lener seg nonchalant over desken mens de prøver å preppe på deg ubrukelig forsikring, tenker at vi kunder er idioter. Tror dem er advokater, men glemmer at de jobber i et lavlønnet yrke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da legges Lefdal ned, litt trist egentlig siden mange har "du får kjøpt det på Lefdal" på tungen.

Eneste som jeg ikke kommer til å savne er de mange ansatte. Unge menn som står der med sleik i håret, snus under leppa, skjorte og slips, lener seg nonchalant over desken mens de prøver å preppe på deg ubrukelig forsikring, tenker at vi kunder er idioter. Tror dem er advokater, men glemmer at de jobber i et lavlønnet yrke.

Imponerende. Alle ordene i det innlegget er feil. Endret av Dragen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Aah, da kan vel Mediamarkt forsøke en ny runde med å komme til Norge å slå bein under Elkjøp også, dersom konkurransen er så hard som de vil ha det til  :wee:

 

Hadde passet meg fint at det ikke ble mer konsolidering her i Norge. Husker at Elkjøp svelget Euronics også der hvor jeg bor ihvertfall. Også Elprice.no måtte gi seg der jeg bor. Samt Datakjeden.no (konsolidert med Komplett.no tror jeg) som la ned der jeg bor.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Lurer på hvilken som legges ned, hadde ikke vært overraska om det var den her på Forus, som ligger ca. 1 km fra en av de få Elkjøp Megastorene i landet. 

 

Det er den på lade i trondheim. (som ligger ca 100 meter ned i samme gate fra en elkjøp megastore)

 

AtW

 

Det er iallefall helt meningløst, så forstår godt at den er nettopp den som blir lagt ned  :wee:

Lenke til kommentar

Lurer på hvilken som legges ned, hadde ikke vært overraska om det var den her på Forus, som ligger ca. 1 km fra en av de få Elkjøp Megastorene i landet. 

 

Sterkt tvilende, men man kan aldri vite hvordan økonomer tenker egentlig. Det har skjedd voldsommere ting i bedriftsverdenen før som folk har ristet på hode over. Den Lefdal-butikken på Forus ligger like ved en Power-butikk. Det gjør ikke den Elkjøp Megastore'n. Dessuten så ligger disse to nevnte butikkene på hver sin side av bomstasjonen mellom Sandnes og Stavanger kommune. For enkelte så kan slikt bli utslagsgivende. Man må også huske på at Ikea har en del kundetrafikk. Så det kan godt tenkes at de kundene som tok seg et rimelig måltid på Ikea, også var ute for å shoppe litt. Siden Ikea da ligger i Sandnes, så vil kanskje folk lokkes til å gjøre elektronikk og hvitevarekjøp i fra Power, eller en av de mange elektronikkutsalgene på Kvadrat kjøpesenter. På tross av at Elkjøp er presentert på Kvadrat, så er det kun med et knøttlite avlukke for salg av stort sett mobiltelefoner og tilbehør til disse knappt.

 

Jeg tror det vil være en blunder av gigantiske proporsjoner å fjerne Lefdal, framfor å brande den om til Elkjøp. Men, jeg kan ikke spå, kun se det åpenbare. Om jeg får rett i at det er smart å beholde en butikk på hver side av bomstastjonen får da økonomene begi seg ut på. Jeg ville kalt dem for idioter, om de fjerner Lefdal framfor å lage Elkjøp av det. Selv om butikken skulle gå i minus, så kan de andre butikkene i landet buffre for tapet. Kun for å få lokket kunder vekk i fra f.eks. Power eller andre butikker på det nærliggende kjøpesenteret.

 

Dette har med å bygge opp en tettere kundelojalitet å gjøre. F.eks. om du elsker Clas Ohlsson framfor f.eks. Jula eller omvendt, så returnerer du gjerne til den du liker best neste gang du behøver den varetypen som disse begge fører.

 

Personlig så synes jeg at personalet som jobber på Elkjøp Megastore'n er bedre opplært i kundeservice enn den aktuelle Lefdal-butikken. De på Lefdal virker å være en god del sløvere enkelte av dem. Man skal selvsagt aldri greie absolutt alle ansatte i en bedrift over en kam. Men, jeg kan forstå at det kan bli dritkjedelig å ha samme jobb i åresvis, og samtidig ha med kundebehandling å gjøre. For enkelte individ så må det jo bli dørgende kjedelig, mens andre finner glede og inspirasjon i det å få møte nye mennesker og det å kunne få hjulpet dem  :)

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Lurer på hvilken som legges ned, hadde ikke vært overraska om det var den her på Forus, som ligger ca. 1 km fra en av de få Elkjøp Megastorene i landet. 

 

 Dessuten så ligger disse to nevnte butikkene på hver sin side av bomstasjonen mellom Sandnes og Stavanger kommune. 

Begge ligger på samme side (Sandnes), innkjørselen er rett før bomringen, men tror faktisk inngangen til Elkjøpen faktisk ligger på Stavanger siden av bomringen (så forstår at det er lett å huske feil).

Lenke til kommentar

Nja, nå ble jeg litt i tvil om hva du uttrykker IT-Henrik. Jeg er ganske kjent i område. Så uten å legge noen dom på det du skrev, så kan jeg heller forklare så ser vi om du er enig eller uenig.

 

 

Sett i perspektiv av at du kommer i fra Sandnes kommune og skal til Elkjøp Forus (i Stavanger).

Bomstasjonen ligger omtrent på høyde med Statoil sine bygg på hver side av motorveien, eller kanskje ved siden av en bilforhandler på samme side som Elkjøp. Det er motorvei bomstasjonen. Når du kjører av ved rundkjøringen ved BP-bygget, så er du effektivt i Stavanger Kommune. Dersom du kommer i fra Ikea og krysser motorveien, så vil du når du kjører forbi utleveringsvarelageret til Ikea og inn mot retning Elkjøp, og du passerer Statoil barnehagen/Svanholmen barnehage (på vei nedover Svanholmen), så passerer du NAV hjelpemiddelsentralen. Det er en vei der (Vassbotnen) som kommer i fra bilforhandlerne, som er blitt til en busstrasé. Like etter å passere den utkjørselen, så kommer bomstasjonen før du ankommer Postterminalen på Forus (Forus bedriftssenter) som også ligger på samme Stavanger-side slik som Elkjøp Megastore.

 

https://www.google.no/maps/place/Elkjøp+Megastore+Forus/@58.8938696,5.705626,17z

Endret av G
Lenke til kommentar

Det aller enkleste ville være å besøke følgende lenke som beskriver Elkjøp til å ligge i Stavanger på deres egen hjemmeside:

 

https://www.elkjop.no/stores/rogaland/stavanger/megastore-forus

 

 

Men her er et kart  :wee:

 

 

post-30484-0-46062200-1515592592_thumb.jpg

 

 

post-30484-0-46062200-1515592592.jpg

 

Så for å komme seg mellom Lefdal på Lura i Sandnes Kommune så må man altså krysse en bomstasjon. Bomstasjonene tar betalt kun for den ene kjøreretningen. Men det skal i fra høst/vinter 2018 skje en megaendring for. 

 

Slik at de begynner med nye bomstasjoner innad i kommunen for å melke billistene ytterligere. Fy!

 

Da kan det hende at alle butikkene vil se ytterligere kundeflukt. Slik at de som bor i en del av Stavanger kjører til den nærmeste butikken. De som bor i en del av Sandnes kommer ikke til å gidde å kjøre til Power, Lefdal (Elkjøp), Kvadrat kjøpesenter, men velge et kjøpesenter nærmer dem.

 

Det er uansett uaktuellt å drasse en hvitevare ombord på bussen, Et lite stikk til de psyke miljøvernere blant politikere som vil belaste billistene med flere utgifter. Folk kommer ikke til å slutte å bruke bil. Det kan dere glemme. Spesiellt ikke i det  sure Vestlandsværet.

 

Det som kommer til å skje, er at folk får nok, og velger bort slike galskapens politiker miljøspirer. Vondt verre altså for miljøet om det skulle skje. Framfor at man heller kunne ha samarbeidet på en fornuftig tilnærming for miljøets skyld. Drep det dere kan hos billisten så skal dere få se hvordan det kan gå  :dribble:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Lurer på hvilken som legges ned, hadde ikke vært overraska om det var den her på Forus, som ligger ca. 1 km fra en av de få Elkjøp Megastorene i landet. 

 

Det er den på lade i trondheim. (som ligger ca 100 meter ned i samme gate fra en elkjøp megastore)

 

AtW

 

Det er iallefall helt meningløst, så forstår godt at den er nettopp den som blir lagt ned  :wee:

 

Det er ikke så mye større avstand mellom de andre to Lefdal/Elkjøp-butikkene I byen... ligger rimelig tett oppe på Tiller. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...