Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! måtte levere inn min 3 år gamle macbook pro (mid 2012-modell) på service forrige uke. Den ville plutselig ikke lade, men fikk vite at det var hovedkortet som er ødelagt. Siden jeg ikke hadde forårsaket dette selv blir det dekket av garantien. I mellomtiden fikk jeg beskjed om at vi måtte levere inn en hjemmeeksamen fortløpende, og endte derfor opp med å kjøpe ny mac. På dette tidspunktet viste jeg ikke hva som var problemet med den gamle, og om det ble dekket av garantien. Nå har jeg plutselig to macer, og skal derfor selge den gamle. Den fungerer helt perfekt, og har vært min baby i disse årene. Med andre ord har jeg behandlet den veldig pent, aldri mistet den, påført den skade osv osv. Selve maskinen har det aldri vært noe galt med, eneste problemet var at den ikke ville lade   :D derfor lurer jeg på hvor mye jeg egentlig kan selge den for? nå som hovedkortet snart er fikset er den jo så si god som ny, men jeg vet jo at jeg ikke kan ta alt for mye med tanke på alderen til macen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig avhengig av spesifikasjonene. Jeg la nettopp ut en topp spesifisert iMac 27" (seint 2012) på finn til 10.000; da jeg tenkte det var en gammel utgått maskin. Fikk relativt stor pågang og _ingen_ prutet. Så helt klart jeg la den ut for lavt priset. Uansett for meg var det verdt å få det unnagjort fort og ikke bruke for mye tid på prosessen, men innser i ettertid at jeg fint kunne fått 2000-4000 mer uten problem.

 

Maskinen ble solgt og hentet godt under et døgn etter at den ble lagt ut (hadde vel 20+ henvendelser fra både folk i området her jeg bor og rundt om i landet som ville både forhåndsbetale og betale frakt for å få den.

Lenke til kommentar

Du kan selge den for 4800,-!

 

...eller 3500,-

 

...eller 6500,-

 

...eller 5400,-

 

..eller...

 

(alle er priser på "Macbook pro mid 2012" søk på finn.no... i dag  :) )

 

 Så det at det allerede har vært en garantisak trenger ikke nødvendigvis å påvirke prisen? er litt redd for at det blir brukt mot meg

Lenke til kommentar

Veldig avhengig av spesifikasjonene. Jeg la nettopp ut en topp spesifisert iMac 27" (seint 2012) på finn til 10.000; da jeg tenkte det var en gammel utgått maskin. Fikk relativt stor pågang og _ingen_ prutet. Så helt klart jeg la den ut for lavt priset. Uansett for meg var det verdt å få det unnagjort fort og ikke bruke for mye tid på prosessen, men innser i ettertid at jeg fint kunne fått 2000-4000 mer uten problem.

 

Maskinen ble solgt og hentet godt under et døgn etter at den ble lagt ut (hadde vel 20+ henvendelser fra både folk i området her jeg bor og rundt om i landet som ville både forhåndsbetale og betale frakt for å få den.

Jeg er også litt som deg, tenker det er best å selge den fort! Men tenkte å utnytte muligheten med å dekke litt utgifter på den nye macen jeg endte opp med å kjøpe men er litt redd for at siden det allerede har vært en garantisak, blir det brukt mot meg

Lenke til kommentar

tipper at du kan ligge den ut for 6000 og ta det derfra. hvis det er en 13 tommer

Oj, så mye? det er jo en veldig grei pris :D

 

Han er helt på trynet. Du kan legge den ut til 12.000,- og antagelig få 9-10.000,-. Mac'er holder seg veldig bra i pris og folk er villige til å betale vanvittige summer for utdatert maskinvare. Det er utrolig nok ikke et trollesvar/tullesvar. Uansett så tar det 3-4 sekunder å senke prisen hvis du ikke får napp den første uka eller to.

Lenke til kommentar

 

tipper at du kan ligge den ut for 6000 og ta det derfra. hvis det er en 13 tommer

Oj, så mye? det er jo en veldig grei pris :D

 

Han er helt på trynet. Du kan legge den ut til 12.000,- og antagelig få 9-10.000,-. Mac'er holder seg veldig bra i pris og folk er villige til å betale vanvittige summer for utdatert maskinvare. Det er utrolig nok ikke et trollesvar/tullesvar. Uansett så tar det 3-4 sekunder å senke prisen hvis du ikke får napp den første uka eller to.

 

 

Takk :) fin tone du bruker :)

 

Jeg har masse epleprodukter og har hatt en del av det de siste årene. en macbook pro 13 t midt 2012 går for ca 5000 kr.  en macbook pro RETINA late 2012 går fra ca 6000 til 8000 kr. Det ER mye penger for så gamle maskiner.

Jeg hadde akkurat ute en pro retina for 10 lapper, og fikk ingen respons nesten. Annonsen var god og maskinen velholdt.

 

Trådstarter kan ligge den ut for tolv så oppdaterer han tråden her med hva han fikk for den. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...