Gå til innhold

Ringer mye til Kina - beste alternativ?


Anbefalte innlegg

Jeg ringer mye til Kina (300-400 minutter i måneden, vil jeg anslå) og har inntil nå vært fornøyd med kontantkort fra Chili. Da jeg bestilte dette var prisen helt overlegen samtlige konkurrenter, mener at minuttprisen var helt nede i 0,19 kroner, definitivt godt under krona helt inntil nylig.

 

Nylig oppdaget jeg imidlertid at et kontantkort var brukt opp rekordfort. Og rett som det var: minuttprisene for ringing til Kina (mobil) har økt til 3,99 kroner per minutt!

 

En økning på 2 000 % (forutsatt at prisen jeg minnes er riktig, Waybackmachine var til lite hjelp) blir litt mye å svelge, så nå er tiden moden for et bytte. Men til hvem?

 

Såvidt jeg kan se er ingen av kontantkort-tilbyderne like billige på ringeminutter til Kina som tidligere. Så da tror jeg det blir et abonnement.

 

Kravene mine til abonnementet er gratis ringing/SMS/MMS i Norge (til norske nummer). På datafronten holder strengt talt 500MB, men 1GB er fint og enda mer er et pluss. Nettverk er ikke så farlig, da jeg bor i byen.

 

MyCall kan tilby gratis ringing/SMS til Norge og 250/500 ringeminutter til utlandet (Kina inkludert) for 229/299 kroner per måned (inkluderer 500MB/2GB data).

 

De andre leverandørene har grunnabonnement + tilleggspakker med minutter til utlandet. Tilleggspakkene varierer en del. 500 min (og SMS) koster 249 hos Telipol (dvs. totalpris på ca. 400). Samme pakke koster 149 hos Chess, men der er grunnpakkeprisen dyrere, sånn at totalen ender på ca. det samme som hos Telipol. Ice.net har 300/600-pakker for 149/211. Komplett ser ikke ut til å tilby utenlandspakker.

 

Alt i alt tenker jeg at MyCall-pakka med 500 ringeminutter er mest forlokkende (siden den også inkluderer 2GB data), og jeg tror nok det blir til at jeg går for den (selv om det innebærer en betydelig økning i månedlige utgifter sammenlignet med tidligere, har pleid å ligge på ca 150 per måned inkludert all ringingen til Kina).

 

Men sånn i tilfelle, er det noen andre kandidater jeg har glemt? Har det kommet noen nye lavprisselskaper på banen det siste, med gode utenlandspriser?

 

Edit: Er det forresten noen som vet om det er mulig å beholde telefonnummer når man går fra kontantkort til abonnement?

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telio tilbyr ringepakker á 500 minutter til Kina for 49 kr og du har to greie alternativer hos dem:

For 307 kr måneden får du fri bruk av ringeminutter, sms og mms med 5 GB data og 500 ringeminutter til Kina.

For 247 kr måneden får du fri bruk av ringeminutter, sms og mms med 1 GB data og 500 ringeminutter til Kina.

 

Telio.no

 

Du beholder nummeret ditt om du porterer over til ny leverandør uavhengig av om du har kontantkort eller vanlig abonnement. Eneste som er lurt å sjekke er om ChiliMobil har gebyr for å betale ut saldoen din til konto om ikke du har tømt denne ved overgangstidspunktet.

Endret av Hedonism
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den gleden varte i ... rett over en måned?

 

Telio vil ikke lenger tilby mobiltelefoni, fikk et gledelig brev om at jeg er solgt til MyCall. Automatisk plassert på BeFree Mini 250 MB, eksepsjonelt lite for pengene (199/mnd).

 

Tror da jeg må gå for MyPack-abonnementet (fri bruk i Norge, 500 ringeminutter til utlandet Kina inkludert, 2 GB data).

 

Regner ikke med at det har dukket opp noen bedre tilbyder for mitt bruk ila. denne måneden? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...