Gå til innhold

Får ikke 4K 60 Hz på Dell P2415Q med GT 1030 kort


Anbefalte innlegg

Kanskje ikke helt riktig sted å poste, da jeg ikke tror det er noe galt med skjermen.

 

Saken er at jeg har to stasjonær maskiner, den ene med Asus Prime Z270-A, Intel i7 7700K og Gigabyte GT 1030 koblet til en 4K TV og har 60 Hz på denne uten problemer.

Den andre er litt eldre med Asus P8Z77-V, Intel i7 3770K og Gigabyte GT1030 koblet til nevnte skjerm (Dell P2415Q) og får bare 30Hz. Har også prøvd et annet skjermkort fra MSI (GT1030) med samme resultat.

Hvis jeg tar Dell skjermen og kobler til den nyeste maskina, får jeg 60 Hz med én gang. Det eneste jeg ikke har prøvd er å ta den gamle maskina og koble den til TV'n.

Jeg trodde med samme skjermkort, så skulle man få 4K 60 Hz ut uansett, men kan det være hovedkort/prosessor som hindrer 60Hz på den eldre maskina?

 

Andre idéer jeg kan prøve bortsett fra å lempe den eldre maskina bort til TV'n og se?

 

PS, glemte å nevne at alle koblinger er med HDMI.

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å installere driver for skjermen.

 

Hm, fant en driver på Dell, men er usikker på hvor mye "driver" det faktisk er, muligens bare et lite program som lagret en ICC profil? Uansett, det hjalp ingenting på 30/60Hz problemtakken.

Som nevnt, tok jeg Dell skjermen og koblet opp med den andre maskina med tilsvarende skjermkort og da fikk jeg mulighet til å stille 60Hz med én gang uten noe videre installeringer. Begge kjører Windows 10.

Lenke til kommentar

Sjekk om du har HDMI 2.0 kabel, du må ha det for å få 60hz på 3840x2160 oppløsning. Har du vanlig HDMI 1.4 så tar denne kabelen bare 30hz på 3840x2160 oppløsning.

 

Har prøvd en håndfull forskjellige HDMI kabler og ingen gir 60Hz med gammel masking og Dell skjermen, mens alle gir 60Hz med den nyere maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...