Gå til innhold

Sette WiFi-passord uten ethernet-kabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle Asus routere. For å anbefale en router, trengs flere opplysninger:

 

-Nettleverandør

-Krav rekkevidde

-Bor du i blokk med mange andre nett

-Kablet nettverk?

-Fildeling krever kraftig router

 

Dersom krav er lett surfing og Facebook, er det mange billige routere å velge mellom.

 

Asus RT-AC68U eller Asus RT-AC66U er greie mellomklasse routere.

 

 

Asus RT-N12vD er en stabil og god facebook router, men mangler 5GHz. Dersom du bor i blokk med mange andre nettverk, bør du ha 5GHz.

Lenke til kommentar

Måtte restarte routeren og lurer på om det er mulig å sette passord på WiFi-en når jeg kun har tilgang på en laptop uten ethernet-kabel.

Alle routere jeg har vært borti er ikke dette noe problem på... Men du må selvfølgelig ha passordet for å kunne logge deg inn på routeren. Har du resatt den, så kan du Google standard passord, eller se i manualen.

 

Edit: ellers så finnes det USB til ethernet. Har en slik selv.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

 

Måtte restarte routeren og lurer på om det er mulig å sette passord på WiFi-en når jeg kun har tilgang på en laptop uten ethernet-kabel.

Alle routere jeg har vært borti er ikke dette noe problem på... Men du må selvfølgelig ha passordet for å kunne logge deg inn på routeren. Har du resatt den, så kan du Google standard passord, eller se i manualen.

 

Edit: ellers så finnes det USB til ethernet. Har en slik selv.

 

 

Tingen er at nettverket er åpent nå, og jeg vil sette et passord på det slik at naboer og andre uvedkommende ikke bruker det. 

Lenke til kommentar

 

 

Måtte restarte routeren og lurer på om det er mulig å sette passord på WiFi-en når jeg kun har tilgang på en laptop uten ethernet-kabel.

Alle routere jeg har vært borti er ikke dette noe problem på... Men du må selvfølgelig ha passordet for å kunne logge deg inn på routeren. Har du resatt den, så kan du Google standard passord, eller se i manualen.

 

Edit: ellers så finnes det USB til ethernet. Har en slik selv.

Tingen er at nettverket er åpent nå, og jeg vil sette et passord på det slik at naboer og andre uvedkommende ikke bruker det.
Ikke noe problem det. Koble til PCen til wifi, åpne internettleseren din. Så må du skrive inn adressen til routeren (IP adresse), så standard brukernavn og passord. Alt dette finner du på nettet hvis du Googler navnet på routeren din.

Noenganger står det på en klistrelapp under routeren også.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...