Gå til innhold

Er dette en god tv til god deal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for philips sin pus7502 serie i den prisklassen du nevner. Den har ambilight, og philips nye p5 prosessor som etter min erfaring er noe av det beste jeg har vært borti av bildeprosessering.

Bestilte selv nettopp 65tommeren som komplett kjører tilbud på nå.

 

Ofte mye lureri rundt kraftig nedprisa TVer, ofte er det gamle modeller som på ingen måte er verdt den såkalte «før prisen» som mange butikker setter før det settes rabatt % på den. Spesielt elkjøp har ofte satt opp prisen før de klistrer på rabatt for å få det til å fremstå ekstremt billig ut.

Som svar på spørsmålet ditt: det er ikke bestandig en nedsatt TV er bedre enn en ordinært priset 10K TV, men det hender selvsagt ofte det og.

 

Vil si at man får så mye for pengene på philips sin 7502 serie at det er det jeg anser som det beste LCD kjøpet i forhold til pris.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Modell nummer er eksklusivt for kjeder (Elkjøp, Lefdal) så det er lite sammenliknings grunnlag.

Annen 7000 serie 55PUS7502 som er veldig lik og selges av flere er dyrere (full/veil pris 16000,-) som nå fås til 8990,-

 

Dagens pris er ok men ikke fantastisk om man sammenligner med denne grafen.

post-35394-0-30814400-1515251499_thumb.jpeg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

55pus7502 har MediaTek MT5566A SoC med cpu Arm Cortex A53 4xcore 1100mhz og Mali gpu T860 MP2 2xcore 700mhz.

Operativsystem Android 6.0/og 7.0

Phillips spesiell bildeprosessering utover dette skjer vel i software ?

 

For Elkjøp og Lefdal sin spesialmodell er selvsagt ikke denne informasjon lett å oppdrive.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

55pus7502 har MediaTek MT5566A SoC med cpu Arm Cortex A53 4xcore 1100mhz og Mali gpu T860 MP2 2xcore 700mhz.

Operativsystem Android 6.0/og 7.0

Phillips spesiell bildeprosessering utover dette skjer vel i software ?

 

For Elkjøp og Lefdal sin spesialmodell er selvsagt ikke denne informasjon lett å oppdrive.

Takk! Hvorfor er det så forbaska vanskelige å finne slik info på norske nettsteder? Lefdal, Expert og Elkjøp er verst på lite info...

Lenke til kommentar

 

55pus7502 har MediaTek MT5566A SoC med cpu Arm Cortex A53 4xcore 1100mhz og Mali gpu T860 MP2 2xcore 700mhz.

Operativsystem Android 6.0/og 7.0

Phillips spesiell bildeprosessering utover dette skjer vel i software ?

For Elkjøp og Lefdal sin spesialmodell er selvsagt ikke denne informasjon lett å oppdrive.

 

Takk! Hvorfor er det så forbaska vanskelige å finne slik info på norske nettsteder? Lefdal, Expert og Elkjøp er verst på lite info...
https://www.displayspecifications.com
Lenke til kommentar

55pus7502 har MediaTek MT5566A SoC med cpu Arm Cortex A53 4xcore 1100mhz og Mali gpu T860 MP2 2xcore 700mhz.

Operativsystem Android 6.0/og 7.0

Phillips spesiell bildeprosessering utover dette skjer vel i software ?

For Elkjøp og Lefdal sin spesialmodell er selvsagt ikke denne informasjon lett å oppdrive.

Tenkte på bildeprossessoren, og det skal være p5 som styrer dette med en egen chip i tv-en. Kan tenkes prosessoren du nevner er den som styrer operativsystemet.

 

Hvis det er feil så har philips gjort en skikkelig markedsførings feil. På komplett og hos philips står det: «hvis du liker streaming, vil du elske den nye p5 bildeprosessoren»

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

55pus7502 har MediaTek MT5566A SoC med cpu Arm Cortex A53 4xcore 1100mhz og Mali gpu T860 MP2 2xcore 700mhz.

Operativsystem Android 6.0/og 7.0

Phillips spesiell bildeprosessering utover dette skjer vel i software ?

For Elkjøp og Lefdal sin spesialmodell er selvsagt ikke denne informasjon lett å oppdrive.

Tenkte på bildeprossessoren, og det skal være p5 som styrer dette med en egen chip i tv-en. Kan tenkes prosessoren du nevner er den som styrer operativsystemet.

Hvis det er feil så har philips gjort en skikkelig markedsførings feil. På komplett og hos philips står det: «hvis du liker streaming, vil du elske den nye p5 bildeprosessoren»

Er ikke noen flere prosessorer enn coretex a53 og grafikk prosessoren i nevnte modell.

P5 er etter hva jeg kan se en «sw engine» (software) som utnytter hardwaren i apparatet (SoC cpu og grafikk prosessor og ram)

https://www.tpvision.com/blog/new-philips-p5-processing-engine-offers-50-performance-improvement-high-end-perfect-pixel-ultra-hd-system-set-new-reference-pq-standard/

og

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1489750027

Lenke til kommentar

Satt å funderte på denne TVen selv. Det er nå på nyåret at alle de gode tilbudene kommer, men det er jo i hovedsak fordi de prøver å kvitte seg med utgåtte modeller.

 

For å henge meg på tråden så lurer jeg på om dette er en god TV for prisen. Jeg er ikke så veldig interessert i å vite om det fortsatt er en TV til 12k.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så stor forskjell i praksis. Philips oppgir 2000 PPI (Picture Performance Index) på PUS7272 og 2200 PPI på PUS7502.

 

 

Edit: Til sammenligning er modellene et hakk under (PUS64xx) oppgitt til 1300 eller 900 PPI. Da blir det forskjell...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...