Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

16-åring kan ha sex med 90-åring om en så vil. Forskjellen her fra tidligere saker i politikken er at det ikke var en relasjon der den eldre hadde politisk makt over den yngre.

 

Neppe så kult at alle fikk med seg at en lå med en tykk dame som er over dobbelt så gammel. Det betyr ikke at det er noe som bør få følger.

 

Så får vi se hva som skjer når en eldre mann ligger med 16-årig jente uten maktrelasjon. Det blir syretesten, ikke hva Giske, Søviknes eller Solum Larsen har gjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«Resett kjenner allerede til andre tilfeller hvor Skei Grande skal ha gitt uønsket seksuell oppmerksomhet til yngre menn.»

 

Det er vanskelig å forestille at "seksuell oppmerksomhet" fra noen i regjeringstrekanten skulle være annet enn uønskelig, for yngre eller eldre, kvinner eller menn.

 

Dog, kanskje trekanten kan forby slik uønsket oppmerksomhet for fremtiden, helst med tilbakevirkende kraft?

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for maktforholdet hadde jeg ikke brydd meg.

Men det blir mer og mer klart at noe har skjedd. Å bare feie dette under teppet blir feil. Selv om gutten var med på det. Og selv om han ikke mener å ha tatt skade av det.

Trine var en av de høyeste i partiet og har etter alt å dømme gjort noe seksuelt med en 16-17 år gammel ungdomspolitiker i eget parti. Det er ikke greit.

Og jeg er ganske liberalist. Aldersforskjellen bryr jeg meg ikke om. Begge var over seksuell lavalder og modne nok til å velge hvem de har sex med.

Men det er maktforholdet som er greia. Er du i en maktposisjon så bør du tenke deg om mer enn to ganger. Her har Trine bommet fullstendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Trine var en av de høyeste i partiet og har etter alt å dømme gjort noe seksuelt med en 16-17 år gammel ungdomspolitiker i eget parti.

 

Ungdomspolitiker i eget parti? Det har ikke jeg fått med meg. Hvor har du lest det?

 

Mulig jeg misforsto

 

Han var sønn av noen i hennes parti... Så det går helt greit :p

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Det som er litt morro her er om Trine bekrefter påstandene og sier at de er sanne... Vil jo være uhyrlig vittig om at Kulturminsteren får beholde jobben etter å ha hatt sex med en 16åring som er sønn til en partikolega, mens Giske fikk sparken for å tafse på ræva til noen... Da kan vi rope diskriminering.. Og lure litt på hvor det har tatt oss...

Endret av Krozmar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er litt morro her er om Trine bekrefter påstandene og sier at de er sanne... Vil jo være uhyrlig vittig om at Kulturminsteren får beholde jobben etter å ha hatt sex med en 16åring som er sønn til en partikolega, mens Giske fikk sparken for å tafse på ræva til noen... Da kan vi rope diskriminering.. Og lure litt på hvor det har tatt oss...

Dit at frivillighet er sentralt? AtW

Lenke til kommentar

16-åring kan ha sex med 90-åring om en så vil. Forskjellen her fra tidligere saker i politikken er at det ikke var en relasjon der den eldre hadde politisk makt over den yngre.

 

Neppe så kult at alle fikk med seg at en lå med en tykk dame som er over dobbelt så gammel. Det betyr ikke at det er noe som bør få følger.

 

Så får vi se hva som skjer når en eldre mann ligger med 16-årig jente uten maktrelasjon. Det blir syretesten, ikke hva Giske, Søviknes eller Solum Larsen har gjort.

 

Trond Giske fikk jo pes fordi han hadde prøvd seg på en servitør under et arrangement. Denne servitøren var vel ikke medlem av Arbeiderpartiet så langt jeg vet. Hvilken "politisk makt" Giske hadde overfor denne unge kvinnen som gjør at dette skulle slås stort opp i VG kan man jo undre seg over.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/fafo-ansatt-varslet-stoere-om-giskes-ubehagelige-kontakt-med-sin-datter/a/24216632/

 

Videre er medias omtale av gutten interessant. VG innledet med å kalle ham "en mann". ARtikkelen blir senere korrigert, trolig etter kritikk (ref. Kjetil Rolness som påpeker dette på fb), det heter deretter "en ung mann på 17 år". Så het det "en gutt på 17 år", det tok altså litt tid før de skjønte at en under myndighetsalder ikke er en mann, men en gutt. For øvrig sies det at gutten var 16, men fylte 17 senere samme år, og man kan da spørre seg hvorfor VG da velger å omtale ham som 17-åring.

 

Det skulle til sammenligning tatt seg ut om Søviknes-saken hadde vært omtalt som en hendelse med en kvinne i FPU.

Endret av Leiferen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

16-åring kan ha sex med 90-åring om en så vil. Forskjellen her fra tidligere saker i politikken er at det ikke var en relasjon der den eldre hadde politisk makt over den yngre.

 

Neppe så kult at alle fikk med seg at en lå med en tykk dame som er over dobbelt så gammel. Det betyr ikke at det er noe som bør få følger.

 

Så får vi se hva som skjer når en eldre mann ligger med 16-årig jente uten maktrelasjon. Det blir syretesten, ikke hva Giske, Søviknes eller Solum Larsen har gjort.

 

Trond Giske fikk jo pes fordi han hadde prøvd seg på en servitør under et arrangement. Denne servitøren var vel ikke medlem av Arbeiderpartiet så langt jeg vet. Hvilken "politisk makt" Giske hadde overfor denne unge kvinnen som gjør at dette skulle slås stort opp i VG kan man jo undre seg over.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/fafo-ansatt-varslet-stoere-om-giskes-ubehagelige-kontakt-med-sin-datter/a/24216632/

 

 

 

Ja, stemmer i kombinasjon med alle de andre varslene.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

16-åring kan ha sex med 90-åring om en så vil. Forskjellen her fra tidligere saker i politikken er at det ikke var en relasjon der den eldre hadde politisk makt over den yngre.

 

Neppe så kult at alle fikk med seg at en lå med en tykk dame som er over dobbelt så gammel. Det betyr ikke at det er noe som bør få følger.

 

Så får vi se hva som skjer når en eldre mann ligger med 16-årig jente uten maktrelasjon. Det blir syretesten, ikke hva Giske, Søviknes eller Solum Larsen har gjort.

 

Trond Giske fikk jo pes fordi han hadde prøvd seg på en servitør under et arrangement. Denne servitøren var vel ikke medlem av Arbeiderpartiet så langt jeg vet. Hvilken "politisk makt" Giske hadde overfor denne unge kvinnen som gjør at dette skulle slås stort opp i VG kan man jo undre seg over.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/fafo-ansatt-varslet-stoere-om-giskes-ubehagelige-kontakt-med-sin-datter/a/24216632/

 

 

 

Ja, stemmer i kombinasjon med alle de andre varslene.

 

AtW

 

 

Nå skriver for øvrig Resett at det skal være andre yngre menn som har vært utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet fra Grande. Det er dermed slik at dersom dette er riktig, og om noen av disse har tilknytning til Unge Venstre, så kan og bør mediene legge ut om saken i åkeren i sin fulle bredde?

 

For øvrig, så er jo alvorlighetsgraden i Grandes sak noe ganske annet enn at Trond Giske prøvde seg på en servitør. Angående maktrelasjon, så kan man indirekte snakke om dette på flere måter, både aldersforskjell, samt hvorfor var Grande i det hele tatt invitert i bryllupet, om det ikke var for at hun i likhet med brudgommen var høytstående politikere, videre er det vel også slik at seksuell omgang på offentlig sted (så kan man drøfte hvorvidt en åker er et offentlig sted, det var uansett mange tilskuere) faktisk har en strafferamme på inntil ett års fengsel.

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar

 

 

 

16-åring kan ha sex med 90-åring om en så vil. Forskjellen her fra tidligere saker i politikken er at det ikke var en relasjon der den eldre hadde politisk makt over den yngre.

 

Neppe så kult at alle fikk med seg at en lå med en tykk dame som er over dobbelt så gammel. Det betyr ikke at det er noe som bør få følger.

 

Så får vi se hva som skjer når en eldre mann ligger med 16-årig jente uten maktrelasjon. Det blir syretesten, ikke hva Giske, Søviknes eller Solum Larsen har gjort.

 

Trond Giske fikk jo pes fordi han hadde prøvd seg på en servitør under et arrangement. Denne servitøren var vel ikke medlem av Arbeiderpartiet så langt jeg vet. Hvilken "politisk makt" Giske hadde overfor denne unge kvinnen som gjør at dette skulle slås stort opp i VG kan man jo undre seg over.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/fafo-ansatt-varslet-stoere-om-giskes-ubehagelige-kontakt-med-sin-datter/a/24216632/

 

 

 

Ja, stemmer i kombinasjon med alle de andre varslene.

 

AtW

 

 

Nå skriver for øvrig Resett at det skal være andre yngre menn som har vært utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet fra Grande. Det er dermed slik at dersom dette er riktig, og om noen av disse har tilknytning til Unge Venstre, så kan og bør mediene legge ut om saken i åkeren i sin fulle bredde?

 

For øvrig, så er jo alvorlighetsgraden i Grandes sak noe ganske annet enn at Trond Giske prøvde seg på en servitør. Angående maktrelasjon, så kan man indirekte snakke om dette på flere måter, både aldersforskjell, samt hvorfor var Grande i det hele tatt invitert i bryllupet, om det ikke var for at hun i likhet med brudgommen var høytstående politikere, videre er det vel også slik at seksuell omgang på offentlig sted (så kan man drøfte hvorvidt en åker er et offentlig sted, det var uansett mange tilskuere) faktisk har en strafferamme på inntil ett års fengsel.

 

 

Ja, om det er tilfellet, så er det selvfølgelig en sak. Men andre media har ikke skrevet om det, eller sagt det er tilfellet. Vi får se hva som skjer om det viser seg å være riktig.

 

Forsto du ikke poenget mitt, eller valgte du å ignorere det? Giske-saken er en sak fordi det står i sammenheng med andre saker.

 

Forøvrig kjenner jeg ikke gjestelista, men er det ikke naturlig at hun kjente brudeparet, det er jo derfor man gjerne blir bedt i bryllup, ikke fordi man er "høytstående". En bryllupsfest er et privat arrangement, og alle som så det var vel med på det private arrangementet, er det noen som seriøst tror noe slikt hadde endt med straffereaksjon?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...