Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

 

Det får være opp til en selv. Jeg syntes ikke nødvendigvis at sakene er så forskjellige. Gitt at man antar at alle historiene er sanne, så syntes jeg heller at noen av varslingene mot Giske er svært lik denne saken.

En vesentlig forskjell er jo at i Giske sitt tilfelle, så har flere av de andre partene faktisk gått til det skrittet å klaget på oppførselen. De har opplevd det som et stort overtramp.

 

I denne saken er det ingen som har klaget. I hvert fall ikke som er kjent for offentligheten.

 

Det gjør jo disse situasjonene veldig forskjellige.

 

Ja jeg ser for så vidt den. Tenker igrunn like mye på at rykter tilsynelatende omtales som noe som særlig rammer kvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vondt i hodet AtW? Norsk media, ikke Grande selv. Sakene mot giske omtaltes fra første stund som "varslesaker", i motsetning til omtalen i denne saken som er "rykter".

Det kommer vel ikke akkurat klart fram, når han svarer med et direkte sitat fra Skei Grande som snakker om rykter.

 

Men, ok, om "man" peker på media, så er det to ganske forskjellige saker. Derfor omtales de forskjellig. Er det noe spesielt å stusse over?

 

AtW

Jeg svarer som du sikkert ser også med en overskrift fra artikkelen og artikkelen selv hvor det omtales slik og der det mer generelt omtales som en tendens rundt at kvinner opplever rykter, som var det jeg i utgangspunktet uthevet før du klippet det ut.

Jeg siterte innlegget ditt i sin helhet. Det du viste til fra artikkelen var et sitat fra skei grande. Men uansett, om du snakker om media, hvorfor er det noe å stusse over at en sak der det har forekommet flere varslinger omtales som en varslingssak, mens en sak der det ikke har vært noen varsling ikke omtales som det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Det får være opp til en selv. Jeg syntes ikke nødvendigvis at sakene er så forskjellige. Gitt at man antar at alle historiene er sanne, så syntes jeg heller at noen av varslingene mot Giske er svært lik denne saken.

En vesentlig forskjell er jo at i Giske sitt tilfelle, så har flere av de andre partene faktisk gått til det skrittet å klaget på oppførselen. De har opplevd det som et stort overtramp.

 

I denne saken er det ingen som har klaget. I hvert fall ikke som er kjent for offentligheten.

 

Det gjør jo disse situasjonene veldig forskjellige.

Ja jeg ser for så vidt den. Tenker igrunn like mye på at rykter tilsynelatende omtales som noe som særlig rammer kvinner.

Det er et sitat fra grande. Er det grande eller media du omtaler som "man".?

 

AtW

Lenke til kommentar

Han gjorde to siteringer, noe han allerede har presisert for deg. Kun den ene er fra Grande selv. Uansett, greit om dere kutter ut sitatet av meg i deres videre diskusjon, slik at jeg slipper å få en notification for videre diskusjon av dette som allerede er ferdig.

Hvilken sitering der kvinner omtales som spesielt utsatt for rykter gjorde han, som ikke er fra grande?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

At Venstremannen Gunnar Stavrum (gikk offentlig ut og sa han stemte Venstre ved valget i høst) sier at beskyldningene mot Grande er løgn, det er en god oppsummering? Om dette var riktig er det merkelig at Grande ikke har dementert ryktene og varslet søksmål mot f.eks. Resett.no.

 

Nei, Stavrum har ingen troverdighet her med mindre det kommer fram noe annet som tyder på at det ikke er hold i påstandene om seksuell omgang med en 16-åring. Samme for meg om Grande har gjort dette eller ikke, men når saken nå har nådd riksmediene blir det rart å skulle late som om det ikke har skjedd. Og VG skriver altså at 16-åringen var en mann og nevner ikke alder, veldig spesielt må man kunne si.

Endret av Leiferen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

En kommentar han hadde kommet en god del bedre ut av om han ikke skrev rare ting i sin egen kommentar, som delvis motstrider at de har kommet med fakta, "hverken mer eller mindre", han kommer jo med flere misvisende framstillinger om konkrete ting i samme kommentar. Men greit nok, de har uttalt seg, uten at det egentlig bidrar med så mye i den ene eller andre retningen i sum.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er du under jobb hos regjeringen så skal du ikke ha sex..ferdig snakka.

 

Sex forkludrer synet ditt og du gjør dårlige valg for landet ditt

 

Fysjameien

 

Hadde de bare ikke hatt sex så hadde Norge vært kremen av alle kremer og vi hadde alle vært et bedre sted og pensjonister hadde vært millionærer og alle syke ville blitt friske av nye importerte medisiner

 

Halvparten av forumleserne på dette diskusjons forumet sitter vel å drømmer om å få ha seg med en yngre dame / gutt

 

Gjelder ikke det deg? Se på h*n som kommenterte over deg :O

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kvinnelig toppolitiker og snart nyutnevnt minister hadde sex med en beruset ung gutt under et festlig lag.

... hvilket ikke burde by på noe problem ... om det var frivillig.

 

Ei heller burde det by på noe problem om det var en mannlig politiker og ei ung beruste jente. (Dog, det er nok å forvente for mye i moralistenes høyborg).

 

https://resett.no/2018/01/17/trine-skei-grande-bekrefter-at-ryktene-er-sanne-men-mener-hun-a-si-at-gutten-samtykket-og-at-det-derfor-var-greit/

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Så viste det seg at det ikke var kødd likevel ^^ Litt av noen holdninger og verdier hos de vi skal stemme på. Jeg trodde at det var kun de mest strukturerte, pålitelige og med sunnest kjerneverdier som fikk jobbe med en så viktig oppgave som maktfordeling i samfunnet. Tydeligvis ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at iStereo har forgrepet seg på yngre forumveiledere på en samling for tillitsvalgte. Jeg sitter ikke med førstehånds informasjon, så jeg kaller deg riktignok bare rykter.

Og jeg har hørt rykter om at Grande var dritings selv. Kilden, tror jeg, er riktignok bare en Bodøværing som heller ikke har dette i førstehånd.

 

Selv om guttungen var med, og selv om han var over den seksuelle lavalder, så er ikke dette en "Ikke sak".

Jeg synes ikke at hun har noe i vår regjering å gjøre. 

Endret av ChiaroScuro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Bevis på at vi ikke har noe annet enn påstander fra Resett? Det er det strengt tatt DU som må bevise, hvis du påstår at vi faktisk har noe som kan verifisere ryktene.

Går det ann å utøve samme skepsis til alle som er anklaget for sextrakasering, eller er dette bare for kvinner?

 

Nei, det går an for alle. Men alle sammenligningene som er trukket frem kan ikke sammenlignes med disse ryktene fordi de har reelle bevis for at det har skjedd noe.

 

Du får unskylde meg, men med litt skepsis har jeg når det gjelder disse sakene. Selv med "overveldende" bevis. Jeg vet at sex er ett våpen i disse dager og jeg sitter igjen med en følelse av at det er mange halvsannheter ute og går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...