Gå til innhold

PUBG får skylden for at Lawbreakers ble en flopp


Anbefalte innlegg

Så en grei kommentar på artikkelen om dette på Eurogamer hvor Fortnite blir tatt opp. Fortnite er jo et av spillene som kan takke pubg for at det har tatt helt av. Det er jo basically tegneserie pubg med et snev av bygging.

 

greit nok at du er pubg fan, men vil ikke kalle 50% bygging "et snev" akkurat. Det er jo akkurat det som er største forskjellen mellom de to spillene, friheten til å bygge der du vil og så og si i nesten alle skytevekslinger :) Blir et helt annet taktisk aspekt på combat enn de fleste skytespill der ute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du alle våpnene i Battlefield ved å kjøpe vanlig utgave? Får du alle spells i Skyrim ved å kjøpe vanlig utgave? Får du alle perks i COD ved å kjøpe vanlig utgave? Nei, fordi det er del av progresjonssystemet, et ekstra gode du får muligheten til å bruke ettersom du blir bedre i spillet. Poenget er hele veien at du ikke forstår at man *ikke* må ha alle operators - det er nok å bruke 10 timer på spillet, slik at man har 5 operators som passer en selv, i tillegg til de to tilfeldige man begynner med. Å tro at man må kjøpe til seg en 'bedre' operator, eller 'grinde evig' for det, beviser bare det du selv sier - at du ikke har spilt det. Altså gir det liten mening å være bastant på at det er slik, da du ikke har erfaring selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de samme unnskyldningene som folk alltid bruker mot dårlige modeller "man MÅ ikke", (man må åpenbart nok til at det er verd å selge, så det er i beste fall en halvsannhet), og "du kjenner ikke spillet", det tar meg antakelig mindre enn fem sekund å finne noen som har spilt det i hundre + timer som enig med meg online, og jeg kjenner folk i det virkelig liv som spiller det mye og også ser disse problemene.

 

Og progresjon my ass, om dette hadde noe med gameplaymessig progresjon å gjøre, hvorfor kan man kjøpe seg forbi?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Spillet koster endel

Skal man ha hele må man kjøpe en lang rekke dlc

Loot boxes i tillegg.

 

Vel og merke har jeg ikke spilt det, men får avsmak basert på det jeg ser fra utsiden.

 

AtW

 

DLCene er tilgjengelig for alle, så du trenger ikke kjøpe noe som helst. Med den billigste pakken (80kr) så krever det litt grind for å unlocke operators, eller så kan du kjøpe complete edition til 500kr å få alle operators unlocked. Lootboxene er kun kosmetiske, så de som kjøper det har ingen fordel over deg slik som det var i Battlefront 2.

 

Jeg foretrekker denne modellen over EA sin hvor du betaler 500-600kr, også må man kjøpe Premium itillegg for å få tilgang på hele spillet, eller det stuntet de tok med Battlefront 2 hvor det var P2W elementer i lootboxene.

 

TheKims

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Spillet koster endel

Skal man ha hele må man kjøpe en lang rekke dlc

Loot boxes i tillegg.

 

Vel og merke har jeg ikke spilt det, men får avsmak basert på det jeg ser fra utsiden.

 

AtW

 

DLCene er tilgjengelig for alle, så du trenger ikke kjøpe noe som helst. Med den billigste pakken (80kr) så krever det litt grind for å unlocke operators, eller så kan du kjøpe complete edition til 500kr å få alle operators unlocked. Lootboxene er kun kosmetiske, så de som kjøper det har ingen fordel over deg slik som det var i Battlefront 2.

 

Jeg foretrekker denne modellen over EA sin hvor du betaler 500-600kr, også må man kjøpe Premium itillegg for å få tilgang på hele spillet, eller det stuntet de tok med Battlefront 2 hvor det var P2W elementer i lootboxene.

 

TheKims

 

 

Jeg skjønner ikke hva du mener "tilgjengelig for alle"? Ja, tilgjengelig om du betaler, det er sant.

Så du mener i complete edition så kommer alle base operators (20?) ferdig unlocked?

 

AtW

Lenke til kommentar

Begynte å få en haug reklame for dette spillet på YouTube, i form av en pre-render film, noen måneder før det kom ut.

Begynte å lese litt opp om det, og det virket interessant.

Så kom beta...

Den var mildt sagt katastrofe.

Du kunne velge mellom 5? Klasser. Ikke balanserte i det hele tatt.

En tank som ikke tålte noe, en healer som ikke kunne heale... Du hadde en sniper som ikke gjorde skade over distanse...

De hadde en klasse som gjorde noe, en ninjagreie, som hadde et tau for å ta seg fram (titan fall) og hun gjorde en del skade.

Men noen dager senere innførte de en ny ninja, som kunne ta alle andre i et slag, var mye hurtigere, og tålte mer...

 

Kart var dårlig designet, og en side hadde store fordeler. Pickups var plassert så og si random, og alt var for trangt for flyvende helter.

 

Når du sammenlignet det med lignende spill, som hadde 20+ karakterer, god balanse, og flotte kart? Nei. Ikke rart spillet gjør det dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Spillet koster endel

Skal man ha hele må man kjøpe en lang rekke dlc

Loot boxes i tillegg.

 

Vel og merke har jeg ikke spilt det, men får avsmak basert på det jeg ser fra utsiden.

 

AtW

 

DLCene er tilgjengelig for alle, så du trenger ikke kjøpe noe som helst. Med den billigste pakken (80kr) så krever det litt grind for å unlocke operators, eller så kan du kjøpe complete edition til 500kr å få alle operators unlocked. Lootboxene er kun kosmetiske, så de som kjøper det har ingen fordel over deg slik som det var i Battlefront 2.

 

Jeg foretrekker denne modellen over EA sin hvor du betaler 500-600kr, også må man kjøpe Premium itillegg for å få tilgang på hele spillet, eller det stuntet de tok med Battlefront 2 hvor det var P2W elementer i lootboxene.

 

TheKims

 

 

Jeg skjønner ikke hva du mener "tilgjengelig for alle"? Ja, tilgjengelig om du betaler, det er sant.

Så du mener i complete edition så kommer alle base operators (20?) ferdig unlocked?

 

AtW

 

Du må grinde litt ekstra for å få alle operators når du kjøper den billigste pakken. Alt av DLC får du med uansett hvilken av variantene du går for.

 

Med complete edition slipper du å grinde, å får alle operators ferdig unlocked.

Ubisoft har fått til en veldig bra balanse mellom de forskjellige operatørene, så man trenger absolutt ikke alle 20 for å lykkes.

 

Så da sitter man med to valg. 80kr for de som liker å grinde og 500kr for de som vil ha alt med en gang.

Jeg personlig liker å grinde i spill, så 80kr er veldig mye spill for pengene.

 

Edit: Dette er vel litt off topic. Tråden handler jo tross alt om Law Breaker.

Endret av TheKims
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så en grei kommentar på artikkelen om dette på Eurogamer hvor Fortnite blir tatt opp. Fortnite er jo et av spillene som kan takke pubg for at det har tatt helt av. Det er jo basically tegneserie pubg med et snev av bygging.

 

greit nok at du er pubg fan, men vil ikke kalle 50% bygging "et snev" akkurat. Det er jo akkurat det som er største forskjellen mellom de to spillene, friheten til å bygge der du vil og så og si i nesten alle skytevekslinger :) Blir et helt annet taktisk aspekt på combat enn de fleste skytespill der ute

Pubg fan? Jeg har spilt og spiller Fortnite sinnsykt mye mer enn hva jeg spiller pubg. Snev av bygging sier jeg fordi ingen bygger noe annet enn ramper, vegger og firkanta tårn. I 50 vs 50 opplevde jeg noen syke bygninger i begynnelsen hvor enn samarbeidet, men der endte det også til slutt opp med tårn, vegger og ramper. Så potensialet for bygging finnes men det er mer tilpasset save the world enn battle royale.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om Lawbreakers før nå. Riktignok er jeg ikke den aller mest hardcore gameren som holder meg oppdatert på alt, men jeg bruker noen tusen kroner i året på spill.

 

Muligens har markedsføringen ikke vært helt "der"?

 

+1. Og førsteinntrykket mitt er "Overwatch-clone" (Og jeg blir ikke akkurat hyped av clones). Ikke sikkert det inntrykket er riktig, men jeg har en følelse av at det er med ganske god grunn at spillet ikke slo an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...