Gå til innhold

Burde Mexico inngå en forsvarsallianse med Russland og Kina og utstasjonere Russiske og Kinesiske forsvarsverk i Mexico og dele resurser?


  

12 stemmer

  1. 1. Bør Mexico inngå en forsvarsavtale med Russland og Kina?



Anbefalte innlegg

Mexico har mye å tjene på et samarbeid med Kina og Russland, og spesielt mye å tjene på et samarbeid med et fritt Europa.

 

Spørsmålet er jo egentlig om Mexico, mens USA har sine kapasiteter utstasjonert i hele verden, alene kunne ha invadert USA eller ikke. Hvis USA trekker hjem igjen tropper og setter på Mexico sin grense, vil dette være en trussel for Mexico. Kunne de ha forsvart seg mot f.eks hele USA sin marine?

 

Ergo, er det ikke i Mexico sin interesse å inngå et forsvarssamarbeid med Russland og Kina? Ikke på samme måte som USA har gjort med Europa, med tvang, men heller gjennom samarbeid. Så kan USA gnåle alt de vil om Cuba krisen, men Kina og Russland kan frakte reserver, resurser osv til Mexico rimelig raskt. F.eks ville jo anti-missil installasjoner ved USA sine grense ha vært i Mexico sin interesse, sammen med hele Sør-Amerika. Man kan jo tilby disse beskyttelse mot Amerikanske missiler. Og angrepsmissiler selvsagt, ikke bare atomvåpen slik USA har i Europa, men også andre raketter, kortdistanse, presisjon osv. Da ville nok Mexico har vært langt bedre beskyttet mot USA enn de er per idag.

 

Russland og Kina kan samtidig hjelpe å styrke Mexico sitt forsvar. Bruker de samme taktikk som USA kan de jo lyge til verden og si at de går med påskudd om terroristene som herjer i Mexico. Det er nok av drap å vise til som tilskudd for å "invadere" Mexico. Ellers kan de jo bare si det som det er, erklære en forsvarsunion med Mexico. Da må alt fraktes raskt til Mexico og settes opp så fort som mulig.

 

Men kriminaliteten som foregår i Mexico nå til dags, og ustabiliteten er sikkert noe Kina og Russland kunne hjulpet med, samtidig som de styrker Mexico sitt forsvar og bygger et autonomt forsvarsverk for Mexico mot USA.

 

Hva er det egentlig å tenke på for Mexico? Her er det snakk om store fordeler for landet, mye utvikling, styrkebygging, stabilitet, kinesiske ingenører, russisk smarthet. Kina og Russland kan hjelpe Mexico å utvikle seg mye. Om andre land blir nødt til å invadere USA, er egentlig opp til USA, men Mexico står iallefall å tjene mye både om USA blir innnvadert eller ikke.

 

For Mexico er det egentlig en vinn-vinn situasjon. Selv om landet flyter i gull og sølv, har de ikke alltid det beste å bruke disse pengene på. Se på Mexico city, en katastrofe. Kina kan hjelpe med dette.

 

Det eneste Mexico står å tape er at USA innvaderer Mexico først. At USA trekker hjem igjen stor styrker rundt Mexico, og landestyrker i USA. Men da kan man jo egentlig bruke dette til å frigjøre andre land fra USA sitt grep globalt. Fengsle Amerikanske okkupanter i alle land og sende dem hjem igjen til USA. Men slik går det nok ikke. Både Kina og Russland kan flytte store midlertidige styrker og utstyr til Mexico lovlig, og raskt. En eventuelle aksjon fra USA mot Mexico hadde vist verden eksakt hva USA er, så det valget har de egentlig ikke. Pluss alt dobbeltmoralen som ville ha vist seg foran trynene på hele verden om USA ville straffe Mexico for å inngå et forsvarssamarbeid med Kina og Russland. Det eneste USA kunne ha gjort var å sutre, true og blåse seg opp. Vil USA starte en verdenskrig, vil de garantert tape.

 

Mexico vil garantert vinne, med mindre atomvåpen må brukes mot USA, noe som også kan spre seg i luften til Mexico.

 

Så, spørsmålet, burde Mexico inngå en forsvarsallianse med Russland og Kina?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA har ikke truet Mexico med krig så hva er egentlig poenget ditt?

 

Nei, det trenger de jo heller ikke. Syria har vel aldri truet USA med krig heller, har de det? Isåfall vil jeg nok kreve bevis for en slik påstand om du ønsker å komme med den. Jeg vet ikke om mange land utenom Iran som har truet USA med krig, og det har de god grunn til. Nord-Korea har vel også truet USA med krig, og har også god grunn til det.

 

USA truer haugevis av land med krig er et et svært aggressivt land som har drevet mange kriger. Isåfall er det jo ikke bare i Mesico sin utviklingsinteresse å innføre et forsvarssamarbeid med Russland og Kina, men også en militær interesse.

Lenke til kommentar

 

Så, spørsmålet, burde Mexico inngå en forsvarsallianse med Russland og Kina?

 

Er det sånt dere fabler om i Russland?

 

 

Hæ, hva prater du om egentlig? Er du dopet?

 

Jeg er mer Norsk, og mer Europeiske enn det du noensinne kommer til å være. Sannsyligvis er du en av disse USA feigingene, en liten landsforræder hvis USA sine interesser står over Norske og Europeiske interesser. Nasjonale interesser kommer alltid først. Deretter vil jeg påstå at globale og Europeiske interesse bør telle. USA sine interesser eller Russland sine interesser bør være langt nede på listen.

 

Alikevel driver landsforræderne Norge på vegne av USA sine interesser. Alle land i Europe er fulle av landsforrædere som setter USA sine behov og ønsker først.

 

Listen som den bør se ut:

1. Nasjonale interesser

2. Europeiske interesser

3. Globale interesser

....

666. USA sine interesser

 

Listen som den ser ut idag: (og for landsforrædere generelt)

1. USA sine interesser

2. Globale interesser

3. Europeiske interesser

4. Nasjonale interesser

Lenke til kommentar

Mexico har mye å tjene på et samarbeid med Kina og Russland, og spesielt mye å tjene på et samarbeid med et fritt Europa.

 

Hvorfor?

 

Dersom årsaken er hele innlegget ditt så baser det seg på en antakelse om at USA vil invadere Mexico i et besynderlig scenario. 

 

 

 

Spørsmålet er jo egentlig om Mexico, mens USA har sine kapasiteter utstasjonert i hele verden, alene kunne ha invadert USA eller ikke.

 

Hva legger du til grunn for at dette er kjernen i spørsmålet?

 

Så, spørsmålet, burde Mexico inngå en forsvarsallianse med Russland og Kina?

 

 

Nei. Virker sikkerhetspolitisk uklokt. 

 

Derimot burde Mexico benytte seg av den unike muligheten de har til å overta posisjonen som industriellstormakt. Arbeidskraften i landet er billigere enn Kina. Dersom de klarer å legge til rette for produksjon av handelsvarer på stor skala vil det gå Mexico veldig godt.

 

Også lurer jeg veldig på hvorfor Kina skulle bli med på dette samarbeidet? Samme med Russland også. 

Lenke til kommentar

Mexico er best tjent med et godt forhold til sin nabo, Verdens mektigste og mest innflytelsesrike nasjon.
 

Listen som den ser ut idag: (og for landsforrædere generelt)
1. USA sine interesser
2. Globale interesser
3. Europeiske interesser
4. Nasjonale interesser


Den politiske årsaken til at USA prioriteres i Vesten er at USA utgjør majoriteten av Europas nasjonale sikkerhet gjennom NATO.

Det er ikke landsforræderi. Det er gunstig. Europa gjør seg riktig nok avhengig av sin allierte. Men det kan neppe påstås at nasjonene har sviktet sitt eget land på grunn av denne alliansen.

 

Den realpolitiske årsaken til alliansen formidles imidlertid idealpolitisk for Europas innbyggere. Det er "menneskerettighetene" og "demokrati" vi kjemper for. Ikke imperialisme. Det var offisielt sett av "moralske" hensyn at vi bombet Serbia i 1999. Dette var den eneste hendelsen i Europa som endret landegrenser ved militær konflikt etter 2. verdenskrig - inntil Russland invaderte Ukraina i 2014 (som igjen ga Europa en påminnelse om hvorfor vi trenger NATO).

Det er imidlertid interessant at du ser ut til å ha en forkjærlighet for Russland, samtidig som du ofte ser ut til å ta avstand fra venstresidens verdier. På 80-tallet advarte tidligere KGB-agent Yuri Bezmenov om Sovjets psykologiske krigføring mot Vesten (USA), hvor målsetningen var å infiltrere utdanningsinstitusjonene og injisere et verdisystem som ville polarisere og splitte samfunnet i påfølgende generasjoner, og gjøre folk ute av stand til å ta rasjonelle valg selv når man trues med utslettelse. Dette er en god beskrivelse av dagens politiske polarisering og ekstremliberale verdisyn i Vesten.

Videre var planen at folket skulle bli så demoralisert og fortvilet at de ville trygle og be om at en sterk og robust nasjon skulle gripe inn og "normalisere" situasjonen. Det vil si Russland. Han beskrev også hva "normalisering" innebærer.

Og her sitter du altså og promoterer en verdenskonflikt, hvor du selv tar parti med Russland.

Kan det tenkes at du selv er et offer for KGBs psykologiske krifgøring, selv om det marxistiske hjerneviruset tross alt har skjøvet deg til et motsatt idealistisk standpunkt?

Søk opp Bezmenov. Det er fascinerende lesing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hæ, hva prater du om egentlig? Er du dopet?

 

Hvem er dopet av oss to?

 

Er det noen i Mexico som er interessert i denne russer-imperialismen din?

 

 

Russer imperialisme. Er du helt på jordet eller? Her er det snakk om Europeisk frihet, og frihet for verden. Da må alle samarbeide om å frigjøre USA og verden fra regimet i USA.

 

Du har kanskje ikke helt forstått tråden uansett.

Lenke til kommentar

 

Jeg er mer Norsk, og mer Europeiske enn det du noensinne kommer til å være. 

 

Elsker slike utsagn! Hvordan måler man dette, igen? Er du mer norsk og europeisk enn meg også? Hvor norsk er nebrewfoz?

 

 

Jeg er mer Norsk og Europeisk enn USA lojalistene, de kan dra seg til helvete til USA.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er mer Norsk, og mer Europeiske enn det du noensinne kommer til å være.

 

Elsker slike utsagn! Hvordan måler man dette, igen? Er du mer norsk og europeisk enn meg også? Hvor norsk er nebrewfoz?

Jeg er mer Norsk og Europeisk enn USA lojalistene, de kan dra seg til helvete til USA.

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

Allikevel driver landsforræderne Norge på vegne av USA sine interesser. 

Det er riktig nok. Det beste, både for verdensfreden og kulturen, ville være om USA ble bombet til det ikke fans igjen stein på stein der. Så kunne landet etterpå leveres tilbake til indianerne. Men for øyeblikket er det ikke gjennomførbart, vi må nok vente ei stund.

Det må bli Kina som tar den jobben, men dessverre er de fredeligere enn amerikanerne, og på langt nær så imperialistiske.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er mer Norsk, og mer Europeiske enn det du noensinne kommer til å være.

Elsker slike utsagn! Hvordan måler man dette, igen? Er du mer norsk og europeisk enn meg også? Hvor norsk er nebrewfoz?

Jeg er mer Norsk og Europeisk enn USA lojalistene, de kan dra seg til helvete til USA.

 

Vanskelig å argumentere mot det.

Lenke til kommentar
Har Russland, Kina og Mexico andre fellesinteresser anna enn at USA kan utgjere ein trussel mot dei?

Korleis skulle ein slik forsvarsallianse fungere? Dersom f.eks. Mexico blir invadert av USA, så tviler eg på at det er i Russland og Kina sine interesser å sende hærane sine til Mexico.

Og dersom ikkje alle medlemslanda i ein slik allianse har full tillit til at dei andre nasjonane vil utsette seg for fare om nødvendig så vil ikkje alliansen fungere.

For Kina og Russland så vil det jo berre være ein fordel om USA og Mexico går til krig. Verken Russland eller Kina har sterke band til Nord-Amerika, så for Russland og Kina vil det vell berre være ein fordel om USA og Mexico øydelegg seg sjølv i ein stor krig, då dette vil åpne for at Kina eller Russland kan invadere USA utan å møte særleg med motstand frå ein krigshærja amerikansk hær.

 

Punkt 1 når du inngår fosvarsallianse er å finne ein felles interesse som gjer at eit direkte angrep på ein part også er eit angrep på dei andre.

Russland, Kina og Mexico har ikkje ein slik felles interesse som dei er villige til å gå til krig for.

Sikkerheitssituasjonen for Mexico og Kina vil være omtrent uendra sjølv om USA for eksempel hadde vunnet ein krig mot Russland og tatt over makta.

For Kina så vil krigskonsekvensane av å havne i krig mot dagens USA være omtrent uendra dersom USA har gått til krig mot nokon av dei andre tidligare.

Lenke til kommentar

Mexico har mye å tjene på et samarbeid med Kina og Russland, og spesielt mye å tjene på et samarbeid med et fritt Europa.

 

 

Så, spørsmålet, burde Mexico inngå en forsvarsallianse med Russland og Kina?

 

Du lever i en drømmeverden. USA er Mexicos viktigste handelspartner.

http://www.worldstopexports.com/mexicos-top-import-partners/

 

Du lar ditt USA-hat komme i veien for din evne til å tenke logisk og rasjonelt.

Endret av Krig og fred
Lenke til kommentar

 

Jeg er mer Norsk, og mer Europeiske enn det du noensinne kommer til å være. 

 

Elsker slike utsagn! Hvordan måler man dette, igen? Er du mer norsk og europeisk enn meg også? Hvor norsk er nebrewfoz?

 

Kanskje Zeebra har en større andel av Neandertalergener enn meg, og således er mer europeisk, i og med at Neandertalerne allerede var i Europa da Homo Sapiens innvandret?

 

Men ettersom jeg er eldre enn 14 år vil jeg hevde at jeg er mer norsk enn Zeebra pga ansiennitet.

 

Jeg skulle gjerne reist til USA igjen, men jeg er ikke sikker på om det sittende regimet vil slippe meg inn, og selv om de gjør det er risikoen for å bli plaffet ned av en panikkslagen politioffiser altfor stor til at det frister akkurat nå. Men jeg kan vente noen år med USA-turen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hverken Russland eller Kina kan hjelpe Mexico over Mexico sitt nåværende nivå:

Samfunn som er låst fast i 70-tallet kan ikke hjelpe samfunn å nå opp til der hvor vesten har kommet i 2018.

Hvis du mener at Russland og Kina kunne hjulpet Mexico trukket USA ned, så har du nok rett.
Men jeg tror at Mexico har lyst å komme seg opp og frem -- ikke ødelegge sin største handelspartner, som gir Mexico netto gevinst gjennom eksport.

Hva skal mer penger på militære hjelpe Mexico med..?

Vesten har for det meste utryddet mafia og korrupsjon, og har demokratiske land med verdens høyeste frihet og velstand, mens Russland og Kina også sliter med mafia -- Mexico sitt største problem.

Mexico kan få hjelp av vesten for å løse sitt største problem.
Hverken Kina eller Russland kan hjelpe dem.

---

USA har ikke inngått noen tvangsavtale med Europa;
Det er Russland som tvinger oss til å være med i NATO.

---

Helt seriøst;
Ranger disse generelle områdene etter hvilke som er best å bo i for vanlige mennesker:

-Vest-Europa
-Russland
-Kina
-USA
-Canada
-Mexico
-Sør-Europa
-Øst-Europa.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er mer Norsk, og mer Europeiske enn det du noensinne kommer til å være. 

 

Elsker slike utsagn! Hvordan måler man dette, igen? Er du mer norsk og europeisk enn meg også? Hvor norsk er nebrewfoz?

 

Homo Sapiens innvandret?

 

Jeg skulle gjerne reist til USA igjen, men jeg er ikke sikker på om det sittende regimet vil slippe meg inn, og selv om de gjør det er risikoen for å bli plaffet ned av en panikkslagen politioffiser altfor stor til at det frister akkurat nå. Men jeg kan vente noen år med USA-turen.

 

 

Regimet i USA har sittet lenge nok det, flere generasjoner sannsynligvis. 2 Presidenter fra samme familie er da litt merkelig. Men Familiedynasti som kun hevder seg i polikken er litt merkeligere. Den samme linjen har iallefall blitt fulgt fra 2001 og til idag. Det er en diktator, et tyranni som har hersket hele den tiden, kanskje før det også.

 

Det kan godt hende at skadelige homo sapiens invaderte jordkloden på et eller annet tidspunkt. Det kan ikke jeg si med sikkerhet. Men slik ting foreligger virker det som vi spiser opp denne planeten og ødelegger den. Vi er kanskje en parasittkoloni en eller annen plass i verdensrommet. Særlig utviklet er vi iallefall ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...