Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elbil til pendling


Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale Kia Soul, dog hvis du har tilgang til hurtiglader en gang i løpet av dagen eller evt lade mens du er på skolen. Kia Soul holder rundt 160km i vinter, 220km i sommer med relativ varmt i bilen. Det får du kjøpt for 250.000, en helt ny Kia Soul Exclusive 2018 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale Kia Soul, dog hvis du har tilgang til hurtiglader en gang i løpet av dagen eller evt lade mens du er på skolen. Kia Soul holder rundt 160km i vinter, 220km i sommer med relativ varmt i bilen. Det får du kjøpt for 250.000, en helt ny Kia Soul Exclusive 2018 mod.

Hvert å merke at Soul er svært sensitiv for høy fart grunnet elendig aerodynamikk. I 110 vil f.eks en Leaf 24 med varmepumpe ofte komme lengre.

Lenke til kommentar

Hvert å merke at Soul er svært sensitiv for høy fart grunnet elendig aerodynamikk. I 110 vil f.eks en Leaf 24 med varmepumpe ofte komme lengre.

 

 

Jeg har hørt det samme, men jeg har prøvd og kjørt med flere elbiler blant annet Leaf, Tesla S og X, Soul og Ioniq. Jeg synes at alle er like bra, jeg merker ikke noe særlig forskjell. Selv om Tesla er nok det beste alternativet hvis man har penger ;) Men ellers foretrekker jeg faktisk Soul foran Leaf.

 

Har ikke opplevd feil eller utfordring med Soul i lang rekkevidde, den holder 160km (minst). Jevnlig fart i 110 går det kanskje ned til 130km, men det er bare hvis du råkjører, bremser mye osv. Ellers går det fint.

Endret av #Benbjo_Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...