Gå til innhold

Tryllekunstnere - hvordan gjøres det?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Jeg har sett noen eksempler på tryllekunstnere (vel?) som klarer å få folk til å tenke på en gitt person, eller en ting eller en hendelse f.eks. ved å få dem til å trekke et kort eller tenke på sidetall i en bok. Det var en på NRK nå nettopp, som gjorde det. Beklager at jeg ikke klarer å beskrive det bedre, men kan noen hjelpe meg?

 

Gå til 1 time 35 minutter: https://tv.nrk.no/serie/paa-kongelig-variete Fyren heter Colin Cloud.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gang i forrige tusen spilte jeg klarinett, og på en "skolekonsert" var også en kjent tryllekunstner med. 

Skjebnen ville ha det til at jeg satt litt på skrå mot han som gjorde at jeg så alt hendene hans gjorde. 

Skal ikke røpe noe av hva som skjer, annet en at er vel to ord som oppsummerer dette - fokus+avledning.

Lenke til kommentar

Ingen tryllekustner ville fremført et triks som er avhengig av å påvirke underbevisstheten til en fremmed person.

 

"Mentalism" er er triks på lik linje med "vanlige" tryllekunstnere. Det har ingenting med underbevistheten å gjøre. Det er en del av "showet", men ikke en del av selve trikset.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...