Gå til innhold

Fractal Design Node 202 - oppsett


Anbefalte innlegg

Jeg diller litt med å bygge opp en OK liten formfaktor HTPC som skal brukes til alt mulig egentlig (primært spill, men også film programmering og annet jeg finner på).

 

Jeg har så langt foretrukket ATX, men jeg bruker ikke CD-ROM (husker ikke engang når jeg sist brukte CD-er eller ordet heller) eller annet input og det aller aller meste finnes jo på hovedkortet allerede og trengs ikke å ettermonteres.

 

Jeg har satt opp en liste med komponenter jeg vurderer å ha i kabinettet

 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/75a4090e-d740-4748-a777-d9600049b5c5

(jeg er ikke lojal mot komplett, men kommer sånn nogenlunde okay ut fra det med kompletts priser).

 

Jeg vil helst ha WIFI og mulighet for å putte i en m.2 disk senere, men jeg er veldig usikker på hvilken veg en m.2 settes og om det er egentlig er plass (mest fordi jeg har ikke brukt m.2 disker før).

 

Jeg tenker å bruke Z370 chipsettet, kan sikkert komme mye billigere ut av det med forrige generasjon, men eh. I tillegg virker strømforsyningen som kabinettet kan komme med, dårlig, går heller for en modulær strømforsyning som er litt dyrere.

 

Det jeg tenker mest på nå, er kjøling.

 

Etter å ha sett 

og på 

 

kan det være en tanke å etterhvert legge inn mer kjøling. Det som slår meg mest er kanskje ikke å hoppe på vannkjøling med en gang, men kanskje heller bruke standard kjøleren til prosessoren og legge inn 2 120 mm vifter som den ene videoen viser.

 

Noen flere her i forumet som har bygd seg en liten form faktor pc med Fractal Desgin Node 202?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...