Gå til innhold

Standby tid Samsung Galaxy S8


Kruste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er meget fornøyd med min. 

 

Ved ren standby, dvs. ikke noen som helst bruk, så trekker mobilen 0.6 - 0.7% i timen.

 

Har skrudd av always on display (det trekker ca. 1% i timen).

 

Ingen batterisparing aktivert, FHD+ skjermoppløsning (2220x1080).

 

Det skal dog sies at Google Play Services får tulltak i støytene, og kan tappe ned batteriet veldig fort. Noen ganger når dette skjer, så rapporterer Samsungs innebygde overvåking at Google Play Services trekker for mye strøm, og gir meg muligheten til å avslutte tjenesten. Ikke inntruffet den siste uken, så jeg krysser fingrene for at siste oppdatering fra Google gjorde susen.

 

30t standby høres ellers labert ut, men vil ikke komme med noen bastante uttalelser i den ene eller andre retning, da jeg ikke aner hvor mye SOT (screen on time) dette innebærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har stort sett hatt iPhone (men hadde Samsung S6 Edge før jeg kjøpte iPhone X) og batterikapasiteten på S6 Edge gikk fra og være "helt ok" når den var ny, til "helt rævva" noen måneder etterpå. Jeg aner ikke hvorfor. Jeg kjørte factory reset, batterioptimalisering og gudene vet, men den holdt knapt en normal arbeidsdag.

 

Skikkelig irriterende og bunkre seg opp med ladere over alt hvor man ferdes for å kunne glede seg over telefonen. 

 

Jeg har også en kompis med S8 som klager på elendig batterikapasitet. 

 

Min iPhone X kan ligge hele natten i standby uten å miste en eneste prosent med strøm og til mitt random bruk (som jeg anser som ganske normalt) så bruker jeg ca. 10-15% med strøm i løpet av 8-10 timer. Den regelrett knuser S8 (og min gamle S6 Edge) når det kommer til batterikapasitet (i praksis).

 

jeg vet at dem er omtrent jevnbyrdige på papiret, men papir er papir...

 

iPhone har også sine svakheter, men det viktigste for meg er at jeg kan stole på at jeg har strøm ut dagen uten å måtte drasse med meg batteribanker og ladere over alt. 

 

Hvordan min Samsung S6 Edge klarte og trekke 12% over natten i standby modus rett etter factory reset kommer jeg aldri til å forstå. At batteriet var defekt etter bare noen måneder tviler jeg på, og hvis så er tilfelle, så er jo det like ille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Vil vel kanskje tippe dette har med OS’et og gjøre og strømstyringen? Batteriet i seg selv og på papiret er det jo minimale forskjeller på...?

 

Ikke minimale forskjeller. Batteriet på S8 er jo mye større enn det på iPhone 8. Men iPhone har mye mindre strømforbruk når den er i standby.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett hatt iPhone (men hadde Samsung S6 Edge før jeg kjøpte iPhone X) og batterikapasiteten på S6 Edge gikk fra og være "helt ok" når den var ny, til "helt rævva" noen måneder etterpå. Jeg aner ikke hvorfor. Jeg kjørte factory reset, batterioptimalisering og gudene vet, men den holdt knapt en normal arbeidsdag.

 

Skikkelig irriterende og bunkre seg opp med ladere over alt hvor man ferdes for å kunne glede seg over telefonen. 

 

Jeg har også en kompis med S8 som klager på elendig batterikapasitet. 

 

Min iPhone X kan ligge hele natten i standby uten å miste en eneste prosent med strøm og til mitt random bruk (som jeg anser som ganske normalt) så bruker jeg ca. 10-15% med strøm i løpet av 8-10 timer. Den regelrett knuser S8 (og min gamle S6 Edge) når det kommer til batterikapasitet (i praksis).

 

jeg vet at dem er omtrent jevnbyrdige på papiret, men papir er papir...

 

iPhone har også sine svakheter, men det viktigste for meg er at jeg kan stole på at jeg har strøm ut dagen uten å måtte drasse med meg batteribanker og ladere over alt. 

 

Hvordan min Samsung S6 Edge klarte og trekke 12% over natten i standby modus rett etter factory reset kommer jeg aldri til å forstå. At batteriet var defekt etter bare noen måneder tviler jeg på, og hvis så er tilfelle, så er jo det like ille.

Først vil jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen i denne beskrivelsen av S8. Ja, iphone har bedre strømstyring, dette er en kjent sak og slik har det vært siden tidenes morgen. Ved bruk er ikke S8 noe dårligere (ref. div tester på nett). Dette lever jeg godt med siden jeg har hurtiglading. Jeg ser ikke fordelen med å ha kjappere trådløs lading, men hurtigladingen er gull verdt og bør trekkes frem i diskusjonen om batteritid. Forskjellen i ladetid er STOR.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Enig i at hurtiglading også er en ting som kan nevnes i slike tester. Men Standbytid blir ofte også utelatt fra sånt, og det opplever jeg som helt feil. For min telefon ligger stort sett stille. Men så er ikke jeg av typen som har øya limt fast til mobilen hele tiden heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...