Gå til innhold

Nå skal Tesla lage en pick-up også


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5k per uke i slutten av Q1 er kanskje sånn halvveis oppnåelig egentlig. Denne forsinkelsen var nok planlagt selv om ingen sier det. Musk er bare nødt til å si slike ting for å berolige leverandører og investorer, hvis Musk mister troen da spørs det hvem andre som har igjen noe tro.

 

Han er jo langt foran ift leveringstid på andre produkter, så tror egentlig investorer er relativt fornøyd. Det var også planlagt fra min side, altså jeg forsto at det ble helt umulig og det er samme regla nok en gang :) 

Lenke til kommentar

Hva er han foran på? AP2 regnsensor? AP2 FSD? Kvalitetskontroll før bilene går ut til kunde? Feilrater og stadige verkstedbesøk med tilhørende rot?

 

Jeg tror du missforstår meg, forran ift leveringstid på de andre produktene. Som model x som kom, var det 2 år for sent? Model 3 leveres jo langt innenfor dette. 

 

Automatiske viskere er godt på overtid ja, noe av det jeg savner mest fra min tidligere S. Kvalitetskontroll har vert ok for min del. Model S er jo anbefalt i disse dager. Så noe er de iallefall blitt bedre på :)

Lenke til kommentar

3 produksjon som går sakte, raketter og biler til mars, lansering av semi og roadster, lansering av Y i 2018, lansering av pickup i 2019. Og mye brutte løfter langs denne veien. Musk sprer seg lovlig tynt etterhvert nå, når skal den dagen komme at han gaper over for mye?

Det nytter ikke å bare tenke på dagen i dag. Tesla må også tenke langsiktig, og på fremtidige produkter. Selv om det er utfordringer med produksjonen av Model 3 i dag så betyr ikke det at de må glemme at de faktisk må levere noe i fremtiden også.

 

Hva er produksjonstakten på nå? 50 biler i uken, maks? Det er ikke flere i alle fall enn at andre elbiler fort produseres i større tempo. Det er ikke bare litt problemer Tesla har med Model 3. Det er jo en grunn til disse evige distraksjonene med stadige papirlanseringer.

Papirlanseringer? De har fungerende prototyper av både nye Roadster og Semi. Det er altså ikke bare på papiret, men reelle kjøretøyer i tidlig utgave.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

3 produksjon som går sakte, raketter og biler til mars, lansering av semi og roadster, lansering av Y i 2018, lansering av pickup i 2019. Og mye brutte løfter langs denne veien. Musk sprer seg lovlig tynt etterhvert nå, når skal den dagen komme at han gaper over for mye?

Det nytter ikke å bare tenke på dagen i dag. Tesla må også tenke langsiktig, og på fremtidige produkter. Selv om det er utfordringer med produksjonen av Model 3 i dag så betyr ikke det at de må glemme at de faktisk må levere noe i fremtiden også.

 

Hva er produksjonstakten på nå? 50 biler i uken, maks? Det er ikke flere i alle fall enn at andre elbiler fort produseres i større tempo. Det er ikke bare litt problemer Tesla har med Model 3. Det er jo en grunn til disse evige distraksjonene med stadige papirlanseringer.

Papirlanseringer? De har fungerende prototyper av både nye Roadster og Semi. Det er altså ikke bare på papiret, men reelle kjøretøyer i tidlig utgave.

 

 

Ja, for Tesla har vel ikke lansert noen modeller etter Semi og new Roadster? Noen "papirlanseringer", som noen ville kalle det? Nei, hva skulle det være ... :whistle:

Lenke til kommentar

Tesla har vel funnet ut at de kan finansiere produksjonen av nåværende modeller med innbetalte forskudd på fremtidige modeller, og det krever jo at det til enhver tid finnes noen nye fremtidige modeller å innbetale forskudd på.

Ja for de tenker å gi vekk produktene etter de er produsert... Tenkte du deg om før du skrev dette? Forhåndsbetaling er dog blitt det nye etter at Tesla startet med det. Mange merker har hengt seg på trenden..

Lenke til kommentar

Vanlige bilforhandlere tar betalt ved overlevering av bilen til kunde.

Det er mulig at "skjøteledningsindustrien" strever i den andre enden av skalaen.

Nei, flere "store" merker har kastet seg på trenden. Ikke så rart, det er jo en genial måte å gjøre det på. Det er dog ingen som er i nærheten å få model 3 oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hva enkelte kunder finner seg. Jeg forstår jo bilprodusentene - det er jo gratis penger for dem -, bare skape litt rykter om begrenset tilgang, og vips står folk der med luer og penger i handa.

 

edit: Ville du ha gitt 0.5l blod dersom du rykket fremover i køen på den måten?

Endret av nebrewfoz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er utrolig hva enkelte kunder finner seg. Jeg forstår jo bilprodusentene - det er jo gratis penger for dem -, bare skape litt rykter om begrenset tilgang, og vips står folk der med luer og penger i handa.

 

edit: Ville du ha gitt 0.5l blod dersom du rykket fremover i køen på den måten?

Begrenset tilgang? Rykke frem i køen? Du har missforstått. Det handler om å hjelpe ett selskap du har troen på. Hørt om Kickstarter? Indiegogo? Det er blitt ganske så poppis.

 

At du ønsker å bruke pengene dine på andre ting er fair det, trenger ikke rakke ned på andre av den grunn.

 

Edit: jeg har helseforsikring.

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, folk lures nå til å gi fra seg pengene sine på så mange måter.

 

Jeg trodde at bil - inkludert elbil - allerede var oppfunnet, og at det var et modent produkt man kunne betale for hos en forhandler når man hentet bilen. Jeg vet at det kan være annerledes når man bygger hus eller kjøper jagerfly.

Men, hvis man har så stor tro på produktet, og produsenten ikke får lån andre steder, så trår man vel til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, folk lures nå til å gi fra seg pengene sine på så mange måter.

 

Jeg trodde at bil - inkludert elbil - allerede var oppfunnet, og at det var et modent produkt man kunne betale for hos en forhandler når man hentet bilen. Jeg vet at det kan være annerledes når man bygger hus eller kjøper jagerfly.

Men, hvis man har så stor tro på produktet, og produsenten ikke får lån andre steder, så trår man vel til.

Ja jeg ser det er vanskelig for deg å ta enkle konsepter. Tror vi lar det ligge jeg.

Lenke til kommentar

Tesla har vel funnet ut at de kan finansiere produksjonen av nåværende modeller med innbetalte forskudd på fremtidige modeller, og det krever jo at det til enhver tid finnes noen nye fremtidige modeller å innbetale forskudd på.

Det er en pussig påstand, fordi Tesla allerede tjener penger på hver bil de selger. Underskuddet kommer av massive investeringer i nettopp fremtidig vekst.

 

Ja, for Tesla har vel ikke lansert noen modeller etter Semi og new Roadster? Noen "papirlanseringer", som noen ville kalle det? Nei, hva skulle det være ... :whistle:

Hva mener du? Hvilke modeller? Hvilke papirlanseringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, folk lures nå til å gi fra seg pengene sine på så mange måter.

 

Jeg trodde at bil - inkludert elbil - allerede var oppfunnet, og at det var et modent produkt man kunne betale for hos en forhandler når man hentet bilen. Jeg vet at det kan være annerledes når man bygger hus eller kjøper jagerfly.

Men, hvis man har så stor tro på produktet, og produsenten ikke får lån andre steder, så trår man vel til.

Ingen er nødt til å låne ut 10000 kroner i flere år. Folk gjør det fordi de føler entusiasme og at de vil støtte et selskap, i tillegg til at de får prioritert plass i køen. Når bilene etterhvert blir utlevert til alle de som har ventet 3 år på den vil den kunne bestilles på vanlig måte mot et depositum på 10000 kr. Leveringstiden da vil ligge på 3-4 måneder fra bestilling, kanskje noe mindre siden de satser mot inventory system der biler blir bygget mest mulig likt i batcher og lagt inn i systemet så folk kan bare snappe opp en ferdig konfigurert bil. Lagerbil om vil som du bare må ta slik den er. Dette letter produksjonen siden det er mindre varianter å produsere.

Så ja, du kan få en bil til normal leveringstid når køen av reservasjonsholdere har fått sine biler. Jeg tipper at kanskje halvparten faller bort dog, av diverse grunner. Plutselig kan det være veldig god tilgang på denne bilen. Heller ikke lenge til USA faser ut tax credit for Tesla, dette vil senke etterspørselen og gjøre flere biler tilgjengelige for det europeiske markedet.

Lenke til kommentar

Ikke?

Leverte de ikke 30 biler i juli?

Og så 230 eller noe tilsammen for august og september?

Det er et helt kvartal for min del, men man må bare vri på tallene slik man vil for å få frem ønsket sannhet.

 

De leverte 30 stykk i slutten av juli, nærmere bestemt 28. juli. Dette var dog biler solgt til egne ansatte, som skulle teste bilen i praksis, for å luke ut mest mulig feil samt få erfaringer, før de leverte ut til andre. Ergo har det ikke vært kontinuerlige leveranser i hele perioden. Jeg vurderer ikke det som et fullt kvartal, men skjønner at du ikke er enig.

 

http://www.side3.no/motor/tesla-model-3-pris-rekkevidde-dato-og-plass-i-bagasjerom/3423344695.html

 

https://www.dinside.no/motor/skuffet-eller-fornoyd/68554245

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...