Gå til innhold

Nå skal Tesla lage en pick-up også


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Håper det blir en bra piackup da.

Altså en arbeids bil.

Så jeg kan bygge den opp til ny adventur bil med tak telt å store dekk osv osv..

 

 

Den finnes allerede. Den heter Landcruiser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

 

Håper det blir en bra piackup da.

Altså en arbeids bil.

Så jeg kan bygge den opp til ny adventur bil med tak telt å store dekk osv osv..

 

 

Den finnes allerede. Den heter Landcruiser.

 

 

landcruiser er ingen pick up, Hilux eventuelt

 

 

 

Jeg tenkte mer på en "adventure bil med telt på taket og store dekk" hvor Landcruiser og Gelandewagen er noe mer egnet, og finnes allerede ;) Men nå mistenker jeg at det nærmeste exsods kommer eventyr er dagdrømming..

 

Også fint at det beskrivende bildet under nok en "Tesla er kult" artikkel er en bensinslukende amerikansk pickup. Og drister jeg meg på rålekker også? :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Ser for meg å gå tom for strøm ute i ødemarka, ikke bare bare å gå å hente en Jerrykanne med bensin/diesel da. :p Hvor mange powerbanks trenger man for å få lade opp ett par km? :p

 

Men kjenner man Tesla rett så blir det en ganske ram pickup som gir 0-100 på null komma niks og slikt, men hvor mye nyttelast får den etc? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ser for meg å gå tom for strøm ute i ødemarka, ikke bare bare å gå å hente en Jerrykanne med bensin/diesel da. :p Hvor mange powerbanks trenger man for å få lade opp ett par km? :p

 

Men kjenner man Tesla rett så blir det en ganske ram pickup som gir 0-100 på null komma niks og slikt, men hvor mye nyttelast får den etc? :p

 

 

Ikke noe problem. Det løses med diesel-aggregat :D

Lenke til kommentar

Skal fortsatt en del til at jeg bytter ut Isuzu'n med denne. Først må den komme på markedet, og andre som lever av å teste biler skal få lov til det først, og da med hva den yter fullasta, ikke hva den gir uten last og kun fører, det er egentlig null verdt for meg. Så skal den ha en forbanna lang rekkevidde for å være aktuell.

 

Isuzu'n er kanskje ikke noe tilsynelatende grønn miljøbil, men den duger til det som er formålet, og jeg kommer meg frem åkke som uansett oppdrag. Med et par jerry-kanner på planet, så fungerer den som primitiv bobil i sommerferien også :)

 

Som noen andre sa ovenfor, er ikke bare bare å ha med seg jerry'n på tesla'n... Måtte i såfall være 1-2 jerrykanner med diesel og et dieselaggregat kraftig nok til å lade opp el-beistet da :p

Lenke til kommentar

Model S, Model 3, model X, modely Y.

 

S3XY

 

Og med denne pick-upen, en Ranger-utgave som kanskje blir betegnet som Model R, så har vi setningen S3XYR, eller S3XYR Roadster...

 

;-)

 

Hva med å konsentrere seg om fiaskoen Model 3?

 

Litt tidlig å betegne det som en fiasko. Hittil er det den største suksesshistorien bilverden kan vise til, med over 400 000 forhåndsreservasjoner før bilen er gått i produksjon, og før de potensielle bilkjøperne har fått sett bilen annet enn på en streamet lansering som ikke forteller alt man ellers ville ønsket å vite.

 

De hadde litt "hick-ups" i starten, noe man må forvente når en produsent skal over fra småskalaproduksjon til skikkelig masseproduksjon på kortere tid enn noen før dem.

 

De siste nyhetene jeg har fått med meg, er at de har begynt å få opp farten på produksjonen. Og jammen bedre de tar/får dette nå i starten før produksjonen er blitt stor, enn å få dette mens man er oppe ved full produksjon.

 

Men vi får se om dette går på trynet, eller om de klarer å gjennomføre også dette. Hittil har de stort sett fått til alt de har sagt de skulle få til.

Lenke til kommentar

 

Model S, Model 3, model X, modely Y.

 

S3XY

Og med denne pick-upen, en Ranger-utgave som kanskje blir betegnet som Model R, så har vi setningen S3XYR, eller S3XYR Roadster...

 

;-)

Hva med å konsentrere seg om fiaskoen Model 3?

Litt tidlig å betegne det som en fiasko. Hittil er det den største suksesshistorien bilverden kan vise til, med over 400 000 forhåndsreservasjoner før bilen er gått i produksjon, og før de potensielle bilkjøperne har fått sett bilen annet enn på en streamet lansering som ikke forteller alt man ellers ville ønsket å vite.

 

De hadde litt "hick-ups" i starten, noe man må forvente når en produsent skal over fra småskalaproduksjon til skikkelig masseproduksjon på kortere tid enn noen før dem.

 

De siste nyhetene jeg har fått med meg, er at de har begynt å få opp farten på produksjonen. Og jammen bedre de tar/får dette nå i starten før produksjonen er blitt stor, enn å få dette mens man er oppe ved full produksjon.

 

Men vi får se om dette går på trynet, eller om de klarer å gjennomføre også dette. Hittil har de stort sett fått til alt de har sagt de skulle få til.

Hva er produksjonstakten på nå? 50 biler i uken, maks? Det er ikke flere i alle fall enn at andre elbiler fort produseres i større tempo. Det er ikke bare litt problemer Tesla har med Model 3. Det er jo en grunn til disse evige distraksjonene med stadige papirlanseringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Model S, Model 3, model X, modely Y.

 

S3XY

 

Det var det som var planen ihvertfall. I stedet ble det SX3RoadsterYP (hvis pickupen blir P).

Roadster var første Tesla, men er relansert, så foreløpig regle etter lanserte ( og varslede ) modeller burde vel bli R S X 3 R S ( Y P ) .

 

Ikke like fengende som S 3 X Y :/

Lurer på om Musk er Honda ( RSX ) - fan :D

Lenke til kommentar

 

 

Model S, Model 3, model X, modely Y.

 

S3XY

Og med denne pick-upen, en Ranger-utgave som kanskje blir betegnet som Model R, så har vi setningen S3XYR, eller S3XYR Roadster...

 

;-)

Hva med å konsentrere seg om fiaskoen Model 3?

Litt tidlig å betegne det som en fiasko. Hittil er det den største suksesshistorien bilverden kan vise til, med over 400 000 forhåndsreservasjoner før bilen er gått i produksjon, og før de potensielle bilkjøperne har fått sett bilen annet enn på en streamet lansering som ikke forteller alt man ellers ville ønsket å vite.

 

De hadde litt "hick-ups" i starten, noe man må forvente når en produsent skal over fra småskalaproduksjon til skikkelig masseproduksjon på kortere tid enn noen før dem.

 

De siste nyhetene jeg har fått med meg, er at de har begynt å få opp farten på produksjonen. Og jammen bedre de tar/får dette nå i starten før produksjonen er blitt stor, enn å få dette mens man er oppe ved full produksjon.

 

Men vi får se om dette går på trynet, eller om de klarer å gjennomføre også dette. Hittil har de stort sett fått til alt de har sagt de skulle få til.

Hva er produksjonstakten på nå? 50 biler i uken, maks? Det er ikke flere i alle fall enn at andre elbiler fort produseres i større tempo. Det er ikke bare litt problemer Tesla har med Model 3. Det er jo en grunn til disse evige distraksjonene med stadige papirlanseringer.

 

 

De tallene får vi ikke se før i begynnelsen av januar, så det skal jeg ikke si noe om, men uoffisielle meldinger tyder på at de ihvertfall produserer ca 500 i måneden nå. At de bare leverte litt over 200 i forrige kvartal sier ikke veldig mye, siden de ikke har levert biler hele det kvartalet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...