Gå til innhold

Hjelp til mine nye høyttalere


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått meg et par med Yamaha nx-n500. Jeg er ingen ekspert på høyttalere, men jeg trodde det var slik at bassen på høyttalere beveger seg inn og ut når de spiller? Det er i hvert fall ikke tilfellet for mine høyttalere. Er det noe galt med dem, eller tar det tid å spille de inn før det blir noe bevegelse i basselementene? Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sedsberg har sikkert rett her. Ikke mye bevegelser på så små bass element. Men ville tro det var litt synlig bevegelse med høyt volum. Alternativet er å kjenne med fingeren om den beveger seg. Men pass på så du ikke skader membranet.

Kan med ganske stor sikkerhet si at det har ikke noe med at de skal spilles inn.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe bevegelse på mine pchøytalere heller. Er 5'' elementer i dem. Mens i bilen og i stua som har 6 1/2'' ser man tydelig bevegelse. Er forskjellige slaglengder på alle elementer, det heter vel xmax i databladene. Det har ihvertfall ikke noe med innspilling å gjøre.

Lenke til kommentar

Høyttalere er ikke høyttalere, Sjælving Vega (personlig synspunkt) sine innpakka pappkasser hadde en modell hvor de satt en bolt foran elementet så det ikke skulle stikke av.

Så det avhenger helt av konstruksjonen, lyd er basert på hva du hører, ikke hvor mye det beveger seg, dårlig kabinett kan være en årsak til at flere elementer beveger seg mer enn de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...