Gå til innhold

HTC Vive spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei sann.

 

Fikk HTC Vive i gave ifra kjerringa til jul. Alt er koblet opp og fungerer utmerket.

Men kjapt spørsmål, når jeg går ut av steamvr og vive appen, så slår headsett/brillene og kontrollene seg av.

Men ikke base’ne.

Må man trekke ut støpselet hver gang etter bruk på dem to? For dem slår seg ikke av selv?

 

Og hvordan er det med brillene, bør støpsel til den boksen som kablene kobles inn i også dras ut? For selv etter pc var skrudd av så lyste det en lampe på siden av headsett/brillene?

 

Dro ut støpsel på base’ne og den boksen mellom pc og brille/headsett jeg. Hva gjør dere andre? Hva er «riktig»?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Litt sent svar kanskje, men selv drar jeg ut støpselet til både basestasjonene og link boksen når de ikke er i bruk. Har fungert utmerket hittil. Men ellers er det mulig å aktivisere bluetooth kontroll av basestasjonene, slik at de slår seg av når du slår av SteamVR (i SteamVR innstillinger et sted, husker ikke nøyaktig hvor eller hva det het).

 

Grunnen til at jeg gjør det er at hvis strømmen går og kommer tilbake, så slår de seg på og jeg vil helst ikke at de skal gå å surre uten at jeg er med på å slite dem ut :p Nå er det riktignok ikke så ofte strømmen går da, så problemet er vel nesten fraværende (selv om det har hendt), men uansett føles det litt bedre å ikke ha strøm i de adapterene hele tiden også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...