Gå til innhold

[Løst] Hvor får man kjøpt systemhøyttaler / BIOS-høyttaler?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som har peiling på hvor man får kjøpt en såkalt systemhøyttaler (noen kaller det visst også BIOS-høyttaler)? Enten på nett eller i butikk i Oslo. På engelsk ser det ut til å vanligvis kalles en PC-speaker. De ser typisk slik ut:

 

post-3610-0-11060700-1514213171_thumb.jpg

 

Jeg har en maskin som ikke kommer seg i POST og håper høyttaleren kan gi meg mer informasjon. Tips mottas med takk!

Endret av Te'om
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du plugg som passer på HK kan du koble den til en vanlig høyttaler, forsterker, hodetelf eller lignende med litt hjemmemekking. De der ser ut som noe man typisk må bestille fra ebay e.l. og det tar fort et par uker.

 

https://www.ebay.com/itm/10pcs-Motherboard-Mainboard-Computer-PC-BIOS-Beep-Code-Internal-Speaker-Buzzer/152389142291?epid=584144525&hash=item237b19c713:g:q84AAOSw8axZ-Y62

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, fant en som tar ca en uke å få tilsendt fra UK. Har fått svar fra diverse nettbutikker om at verken de eller deres leverandører har noen. Litt merkelig egentlig da de er kritiske for diagnostikk av POST-problemer, man skulle tro de var enklere å få tak i. Men når man først har en kan den brukes på de fleste hovedkort, så dette ordner seg, det bare tok litt lenger tid enn jeg hadde tenkt. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...