Gå til innhold

SAMLETEST: Spill-PC under 10 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at de endelig har den fra Power på lager også da, ettersom den har vært ute av lager omtrent hele perioden der Tek.no hadde den som kandidat. Synes det er rart at dette blir sett på som et "tilbud over tid", når TV2 Hjelper Deg har gått ut med at de ofte ikke har mange annonserte varer på lager. Som det ble vist i tråden i forrige artikkel, klarte flere brukere å finne ukestilbud som var bedre enn dette.

Reagerer også på at maskinen havner nest dårligst i oppsummeringen, og likevel kåres til vinner. Da virker det som om en bare kan kaste inn et GTX 1070, og så ikke bry seg om det andre. Synes godt Digital Impuls kunne blitt kåret som vinner jeg. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reagerer også på at maskinen havner nest dårligst i oppsummeringen, og likevel kåres til vinner. Da virker det som om en bare kan kaste inn et GTX 1070, og så ikke bry seg om det andre. Synes godt Digital Impuls kunne blitt kåret som vinner jeg. :)

 

Fordi det er den spillmaskinen med den beste spillytelsen for under 10k.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Reagerer også på at maskinen havner nest dårligst i oppsummeringen, og likevel kåres til vinner. Da virker det som om en bare kan kaste inn et GTX 1070, og så ikke bry seg om det andre. Synes godt Digital Impuls kunne blitt kåret som vinner jeg. :)

 

Fordi det er den spillmaskinen med den beste spillytelsen for under 10k.

Satt akkurat å tenkte det samme.. kjøper du en spillmaskin, så kjøper du den for høyest FPS først og fremst. CPU og hovedkort spiller "liten rolle" for FPS, og skjer svært liten utvikling fra generasjon til generasjon når det gjelder spill og FPS. Skulle gjerne sett flere CPU-intensive titler, tror power HP maksinen hadde fått mer juling da.

 

PSUen er noe skremmende svak, men skjermkort krever mindre og mindre effekt, så kan nok leve på 300W. Og ram kan enkelt oppgraderes.

 

Billigste GTX 1060 får du til under 2000,- nå, mens et GTX 1070 koster fortsatt over 4000,- .. helt klart imponerende at maskinen konkurrerer i samme prisklasse som de andre.

Lenke til kommentar

 

Reagerer også på at maskinen havner nest dårligst i oppsummeringen, og likevel kåres til vinner. Da virker det som om en bare kan kaste inn et GTX 1070, og så ikke bry seg om det andre. Synes godt Digital Impuls kunne blitt kåret som vinner jeg. :)

Fordi det er den spillmaskinen med den beste spillytelsen for under 10k.

Jeg kjøper det argumentet. :) Synes bare det er litt synd at de som ikke kutter svinger, ved å tilby kvalitet på andre komponenter, sjelden blir premiert. Det hadde vært en lærepenge til aktørene her om at for å nå opp i tester, så må det være visse standarder på bygget som helhet.

 

At en får best grafikkytelse fra denne maskinen, er det imidlertid ingen tvil om! Det er et godt kjøp. Det ble derimot kuttet ut en modell med Ryzen 5, GTX 1070, 8GB RAM, 256GB SSD + 1TB harddisk, fordi den "bare" er på ukentlig tilbud. Det synes jeg kun er greit dersom de som har faste priser, også er flinke på å lagerføre produktet.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter nvidia oppgraderingen og release av 1.0 til PUBG så burde dere egentlig teste pubg ytelsen på ny.

 

Dette spiller har vært utrolig dårlig optamlisert så til og med et 1080TI hadde fått 20fps med 1440p til tider og utider.. en bør dermed ikke legge vekt på om det yter godt eller ikke i det spillet da der såpass dårlig optmalisert at det nesten ikke betyr noe hva du har i maskinen din (Med mindre du har noe fra forrige århundret da)

Lenke til kommentar

 

 

Reagerer også på at maskinen havner nest dårligst i oppsummeringen, og likevel kåres til vinner. Da virker det som om en bare kan kaste inn et GTX 1070, og så ikke bry seg om det andre. Synes godt Digital Impuls kunne blitt kåret som vinner jeg. :)

Fordi det er den spillmaskinen med den beste spillytelsen for under 10k.
Jeg kjøper det argumentet. :) Synes bare det er litt synd at de som ikke kutter svinger, ved å tilby kvalitet på andre komponenter, sjelden blir premiert. Det hadde vært en lærepenge til aktørene her om at for å nå opp i tester, så må det være visse standarder på bygget som helhet.

 

At en får best grafikkytelse fra denne maskinen, er det imidlertid ingen tvil om! Det er et godt kjøp. Det ble derimot kuttet ut en modell med Ryzen 5, GTX 1070, 8GB RAM, 256GB SSD + 1TB harddisk, fordi den "bare" er på ukentlig tilbud. Det synes jeg kun er greit dersom de som har faste priser, også er flinke på å lagerføre produktet.

Det skal sies at Elkjøp-PC-en ble tilbudt oss i etterkant av at Elkjøp sendte inn sitt første tilbud, men vi følte det ble feil å ta den inn, ettersom Elkjøp da hadde sett tilbudene fra alle de andre butikkene. De lovet imidlertid å komme sterkere tilbake ved en senere anledning.

 

Stein Jarle, testansvarlig Tek.no

Lenke til kommentar

Jeg finner det litt rart at en PC som har 4 middels bra en bra of en Meget Bra slå en med to Meget bra og 4 Bra, og en med med 1 Meget bra og 5 bra. Virker nesten som TEK er i lomma på HP... og det koster ikke så mye å oppgradere fra 1060 til 1070...

 

Det koster nok til at maskinen havner godt over 10k. At en gamer får en høvelig vekting mot GPU er helt fair, da det er den viktigste komponenten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner det litt rart at en PC som har 4 middels bra en bra of en Meget Bra slå en med to Meget bra og 4 Bra, og en med med 1 Meget bra og 5 bra. Virker nesten som TEK er i lomma på HP... og det koster ikke så mye å oppgradere fra 1060 til 1070...

 

Koster ikke så mye å oppgradere fra 1070 til 1070Ti heller, eller fra 1070Ti til 1080 eller fra 1080 til 1080 Ti.  Med den logikken så koster det ikke så mye å oppgradere fra 1060 til 1080Ti. Your argument is invalid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg finner det litt rart at en PC som har 4 middels bra en bra of en Meget Bra slå en med to Meget bra og 4 Bra, og en med med 1 Meget bra og 5 bra. Virker nesten som TEK er i lomma på HP... og det koster ikke så mye å oppgradere fra 1060 til 1070...

 

 

Koster ikke så mye å oppgradere fra 1070 til 1070Ti heller, eller fra 1070Ti til 1080 eller fra 1080 til 1080 Ti.  Med den logikken så koster det ikke så mye å oppgradere fra 1060 til 1080Ti. Your argument is invalid.

Det var ikke oppgraderingen som var hoved argumentet midt...

Lenke til kommentar

Jeg har et GTX 1070 kort i min maskin, på esken står det at anbefalt strømforsyning burde ha 500W. Vil man da få maks ut av kortet med "bare" 300W?

Produsentene av skjermkort tar alltid i litt når de anbefaler strømforsyning, dette for å ta høyde for kvalitetsforskjeller mellom ulike strømforsyninger, men også forskjellige annet hardware.

 

At HP pusher den litt med 300W er nok mulig, men den maskinen trekker antageligvis ikke stort mer enn ca 220-250W under tyngre load.

Lenke til kommentar

Ganske imponerende mye du får for pengende hos power. Skal man lage en tilsvarende pc hos komplett med å kjøpe delene selv må du ut med omlag 11 500 kroner. Hvis en kamerat hadde ringt meg i morgen og sagt han tenker å bruke 10 000 kroner  på en gaming pc så er det power maskinen jeg ville anbefalt. Nettop fordi at 1070 byr på en betydelig bedre opplevelse i spill. Det er mye viktigere enn hvor flott maskinen ser ut for de aller aller fleste....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske imponerende mye du får for pengende hos power. Skal man lage en tilsvarende pc hos komplett med å kjøpe delene selv må du ut med omlag 11 500 kroner. Hvis en kamerat hadde ringt meg i morgen og sagt han tenker å bruke 10 000 kroner  på en gaming pc så er det power maskinen jeg ville anbefalt. Nettop fordi at 1070 byr på en betydelig bedre opplevelse i spill. Det er mye viktigere enn hvor flott maskinen ser ut for de aller aller fleste....

 

Tilsvarende komponenter ligger på omlag 9500,- når jeg legger dem i handlevognen hos komplett, med 550W fremfor 300W, men uten Windows 10.

Men W10 kan man strengt tatt installere, og bruke som vanlig, uten å kjøpe det.

 

Jeg ville nok ikke vært så rask med å avskrive det å bygge maskinen selv. For noen, meg selv inkludert, er det noe helt annet når man får bygge den selv.

Lenke til kommentar

 

Ganske imponerende mye du får for pengende hos power. Skal man lage en tilsvarende pc hos komplett med å kjøpe delene selv må du ut med omlag 11 500 kroner. Hvis en kamerat hadde ringt meg i morgen og sagt han tenker å bruke 10 000 kroner  på en gaming pc så er det power maskinen jeg ville anbefalt. Nettop fordi at 1070 byr på en betydelig bedre opplevelse i spill. Det er mye viktigere enn hvor flott maskinen ser ut for de aller aller fleste....

 

Tilsvarende komponenter ligger på omlag 9500,- når jeg legger dem i handlevognen hos komplett, med 550W fremfor 300W, men uten Windows 10.

Men W10 kan man strengt tatt installere, og bruke som vanlig, uten å kjøpe det.

 

Jeg ville nok ikke vært så rask med å avskrive det å bygge maskinen selv. For noen, meg selv inkludert, er det noe helt annet når man får bygge den selv.

Personlig så bygger jeg også selv for og få det akkurat som jeg ønsker. Men tråden handler om ferdig bygd PC og vinneren er fortjent etter de forutsetningene som ble gitt

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...