Gå til innhold

[Løst] Bygge min første PC


Anbefalte innlegg

Da med god hjelp, har jeg endelig plukket de komponentene som passer best innenfor mitt budsjett.
 

Kabinett:            Cooler Master Masterbox 5                                         669,-      893494  
Strøm:               EVGA SuperNOVA G2, 650W PSU                             979,-      852771
Hovedkort:        ASUS Prime Z370-P, Socket-1151                             1349,-      956664
CPU:                 Intel Core i5-8400 Coffee Lake Prosessor                 1999,-      950614 
Minne:               Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHZ 8GB         1199,-      851529
SSD:                 Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD                1290,-      903115 
Skjermkort:       Gigabyte GeForce GTX 1060 3GB Windforce            2290,-     898181
Nettverkskort:   ASUS PCE-AC68 AC1900 Trådløs Adapter                 679,-      800007
 
Med mindre noen skulle se at dette ikke funker, blir det dette oppsettet til ca. 10.500,-
(Skal fungere sammen ifølge pcpartpicker.com)
Takk for all god hjelp! :)

God Jul! :xmas:

Edit: byttet ut skjermkort og nettverkskort etter anbefalinger :thumbup:
Endret av Hulkibulk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra :) 

Ja, trodde det? Jeg er avhengig av trådløst tilkobling, dette følger vell ikke med hovedkortet? Eller er jeg på bærtur? :tease:

Det er ikke trådløst nettverkskort på hovedkortet og det du hadde på lista var heller ikke trådløst.

Skal man ha en skikkelig gaming-PC bør det være kablet nettverk hvis man krever stabil og god ytelse. Et godt trådløst nettverkskort kan være f.eks. Asus PCE-AC88 (hvor man får antennene unna kabinettet), men ville heller brukt penger på å fikse kablet tilkobling...

Lenke til kommentar

 

Så bra :) 

Ja, trodde det? Jeg er avhengig av trådløst tilkobling, dette følger vell ikke med hovedkortet? Eller er jeg på bærtur? :tease:

Det er ikke trådløst nettverkskort på hovedkortet og det du hadde på lista var heller ikke trådløst.

Skal man ha en skikkelig gaming-PC bør det være kablet nettverk hvis man krever stabil og god ytelse. Et godt trådløst nettverkskort kan være f.eks. Asus PCE-AC88 (hvor man får antennene unna kabinettet), men ville heller brukt penger på å fikse kablet tilkobling...

 

Ahh, der ser du!  :whistle: 

Problemet er at jeg leier en leilighet hvor det ikke er uttak for nettverkskabel på rommet jeg må ha pc'n.

Lenke til kommentar

Her er sammenligning mellom 1060 3 Gb og 6Gb

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1060-6GB-vs-Nvidia-GTX-1060-3GB/3639vs3646

Liten forskjell i mange spill, men stor forskjell i noen spill.

Hmm, nå spiller jeg ingen av spillene der 6gb er mye bedre enn 3gb utfra de resultatene, men det kan jo dukke opp en tittel de neste to årene der 6GB vil være et "must", jeg får holde skjermkort litt åpent. 

Lenke til kommentar

Userbenchmark har tydeligvis satt innstillingene høyt på flere spill kan det se ut som. Med moderate settings vil 3GB yte bedre.

 

Les litt mer hos guru3d - kan ikke noe for det - men stoler mer på deres etterprøvbare tester enn gpu.userbench. Linken til userbench gir heller ikke noe tydelig informasjon om hvilke versjoner de sammenligner. 

 

Selvfølgelig, kommer det et godt tilbud på en 6GB utgave i løpet av romjulen er det bare å slå til. Men hold øynene åpne for gode priser på GTX 1070 også :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, kommer det et godt tilbud på en 6GB utgave i løpet av romjulen er det bare å slå til. Men hold øynene åpne for gode priser på GTX 1070 også :)

Det skal jeg selvfølgelig gjøre! Har jo faktisk vurdert tanken på å spørre om "tidlig bursdagsgave" også. Har bursdag i April, så er jo muligheter der muligens. Hvor viktig er forresten et "dyrt" hovedkort? Jeg tenker at så lenge hovedkortet har alle utgangene jeg trenger til mitt oppsett, så spiller det ikke nå rolle om det koster 1300,- eller 2300,-. Jeg bryr meg ikke om lys og alt annet dilldall som følger med :tease:

Lenke til kommentar

Da har romjulssalget startet, og jeg åpnet ballet med et hovedkort(Asus Rog Strix Z370-E Gaming): https://www.lefdal.com/product/data/pc-komponenter/ASUSTRIXZ370E/asus-rog-strix-z370-e-gaming-hovedkort  :evil:

 

Da sparer jeg noen kroner på wifi adapter også, da dette medfølger kortet.

Grattis. Ble dette på meg også!

Tror det er et godt kjøp. Bluetooth også.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...