Gå til innhold

Kjøp av ny PC


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe disse delene til ny pc, og lurte på om alle kommer til å samarbeide/passe? :)

 

Hovedkort: ASUS Prime Z370-P
Skjermkort: ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC
Prosessor: Intel Core i7-8700K Prosessor
Forbedret prosessorkjøling: Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler
Kabinett: Phanteks Eclipse P400S Glass Silent -
Strømforsyning: Corsair 550w
SSD: Kingston SSDNow UV400 240GB 2.5" SSD OEM
 
 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Denne kan jeg anbefale. Bare pass på at du har stort nok kabinett. Jeg ville også valgt en sterkere strømforsyning hvis jeg var deg. Selv om 550w holder så hadde jeg vært mer komfortabel med en på +800w. Særlig hvis du har tenkt å bygge ut pcen etterhvert. 

Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøpe mer RAM på et senere tidspunkt! 

 

Ikke bland ulike sett av RAM brikker. Siden du skal ha 8700K (eller 8600K), så har den en dual channel minne kontroller. For 16GB RAM trenger du da 2 like 8GB brikker, eller 4 like 4GB brikker. Anbefaler derfor ikke å blande de du har nå med noen andre brikker i fremtiden. Det kan gi deg problemer.

Lenke til kommentar

 

Hvis hovedfunksjonen for denne maskinen er å spille så ville jeg heller gått for en Core i5-8600K prosessor og puttet pengene spart der i et GTX 1070 grafikkort.

Hvilken oppløsning planlegger du å spille i?

For cs er prosessor mer viktig en grafikkort. Ville heller gått for en i7.

 

 

For CS er CPU frekvens viktig. Det spillet skalerer vel ikke særlig mer enn til 4 CPU kjerner. En 8600K har 6 kjerner. Samme har 8700K, men den har i tillegg HyperThreading som da gir totalt 12 tråder - mer enn CS trenger :)

Klart at skal trådstarter spille andre spill i fremtiden som bruker mer enn 6 tråder, så er 8700K et bedre valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvorfor gå all out på prossesor men holde igjen på GPU?  

 

Pubg er jo temmelig suboptimalisert enda, men tror ikke det er der du merker at det lugger. Om det velges I5 8600K og I7 8700K 

 

Spørs om 1200 i prisforskjell heller ikke bør plasseres på en sterkere gpu 1070ti /1080.

 

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/compare-products.html/processors?productIds=126684,126685

 

Vet ikke hvordan de er å overklokke. Men tenker 8600K lett klarer å gå til 4,7-4,8. Ghz

Lenke til kommentar

 

Kommer nok til å kjøpe mer RAM på et senere tidspunkt! 

 

Ikke bland ulike sett av RAM brikker. Siden du skal ha 8700K (eller 8600K), så har den en dual channel minne kontroller. For 16GB RAM trenger du da 2 like 8GB brikker, eller 4 like 4GB brikker. Anbefaler derfor ikke å blande de du har nå med noen andre brikker i fremtiden. Det kan gi deg problemer.

 

Har du noen RAM brikker å anbefale?

Endret av furek0k0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...