Gå til innhold

Her er den første mobilen med fingeravtrykkleser bygget inn i selve skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RadonReady – 2. juli 2017

Det må jo være ganske fortvilende for apple folket nå, nå når de endelig skulle få være først ute med noe, så blir de jaggu slått på målstreken.

 

Virkelig?

Hvilken lansert fysisk enhet kan du referere til som har fingeravtrykksensor innebygd i skjermen, og som derfor kan sies å ha slått Apple på målstreken.

Lenke til kommentar

Så «bra».... Not! Først trykke på en knapp (på siden av telefonen) og deretter ta på glasset et bestemt sted? To trinn? Apple sin hjemknapp trykkes/berøres en (1) eneste gang. Er denne skjermbaserte løsningen sikrere? Bedre? Må/kan man kreve flere fingre på skjermen? Kan man heve telefonen og kun trykke på skjermen? iPhone X har forsåvidt to ting for innlogging, sveip og kikk på telefonen, men det er også en sikrere identifikasjon sies det.

Lenke til kommentar

Så «bra».... Not! Først trykke på en knapp (på siden av telefonen) og deretter ta på glasset et bestemt sted? To trinn? Apple sin hjemknapp trykkes/berøres en (1) eneste gang. Er denne skjermbaserte løsningen sikrere? Bedre? Må/kan man kreve flere fingre på skjermen? Kan man heve telefonen og kun trykke på skjermen? iPhone X har forsåvidt to ting for innlogging, sveip og kikk på telefonen, men det er også en sikrere identifikasjon sies det.

Ja, enig det totrinnsgreine er ikke en god løsning. Hverken på iPhone eller denne. AtW

Lenke til kommentar

Så «bra».... Not! Først trykke på en knapp (på siden av telefonen) og deretter ta på glasset et bestemt sted? To trinn? Apple sin hjemknapp trykkes/berøres en (1) eneste gang. Er denne skjermbaserte løsningen sikrere? Bedre? Må/kan man kreve flere fingre på skjermen? Kan man heve telefonen og kun trykke på skjermen? iPhone X har forsåvidt to ting for innlogging, sveip og kikk på telefonen, men det er også en sikrere identifikasjon sies det.

 

Å la fingeravtrykkleseren være aktiv uten å trykke på knappen på siden er jo en triviell sak. Slik blir det bare ett trykk med fingeren så er du inne. Lik fingeravtrykkleserne vi har i dag.

Iphone sin løsning der du må swipe er litt tungvindt synes jeg. Da vil jeg heller ha et trykk på siden og så låser den opp, slik som på min OnePlus 5t (ikke like sikker løsning på den, men funker til å låse opp telefonen).  

 

En-trinnsløsninger er best. Derfor jeg liker fingeravtrykkleseren på baksiden (den som er mest perfeksjonert hittil). 

 

 

Er det bare jeg som syns det ser veldig irriterende hvis det skal være sånn finger avtrykk merke på skjermen?

Spesielt hvis man skal se på film på langs

Det er jo garantert bare når man har låseskjermen oppe. Kommer bare fram når du må identifisere deg med fingeravtrykk (kjøp av apper feks).

Lenke til kommentar

Så «bra».... Not! Først trykke på en knapp (på siden av telefonen) og deretter ta på glasset et bestemt sted? To trinn? Apple sin hjemknapp trykkes/berøres en (1) eneste gang. Er denne skjermbaserte løsningen sikrere? Bedre? Må/kan man kreve flere fingre på skjermen? Kan man heve telefonen og kun trykke på skjermen? iPhone X har forsåvidt to ting for innlogging, sveip og kikk på telefonen, men det er også en sikrere identifikasjon sies det.

 

2 trinn? Trenger man ikke? Absolutt NULL problem å ordne slik man bare å berører på det aktuelle området og vipps.. Låst opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...