Gå til innhold

Tips til billig fredags middag for to?


Nugatti123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To stk: Pasta carbonara.

Handeliste:

- 2 spiseskjeer melk (5 øre). Fløte kan benyttes.
- 2 egg (4-10 kr)
- 100g bacon (20-40 kr)
- 1 sjalottløk (5 kr)
- 225g pasta (2-10 kr)
- 50g ost (5 kr). Gjerne parmesan, men Norvegia smelter det også.

Totalpris: 46,05 til 71,05 kr. Chill.

Hvordan tilbrede??
Kutt sjalottløk i biter. Legg til side.

Skjær bacon i små biter. Legg i kald panne, og varm opp rolig til fettet pipler ut. Baconet freses så i eget fett. Chill. (Har du ikke non-stick stekepanne, bruk litt olje/meierismør). Er du stressa, kan baconet stekes i ovnen og knekkes til småbiter senere. (10min i 200 grader, hvis jeg husker rett).

Kok pastaen etter anvisning på pakke. Hett tips: Kutt ned 30 sek til 1 min på koketiden for noe som ligner på al dente.

 

Pastavannet koker. Baconet nærmer seg ferdig. Hva skal du gjøre med de resterende ingrediensene?

Sjalottløken du la  til side kan du nå legge oppi med det nesten ferdigstekte baconet.

Visp sammen egg og melk raskt. Legg i osten. Rasp osten hvis du gidder. Riv opp skiver hvis du er lat.
Bacon og løk ferdig? Tøm bacon, løk og baconfett oppi eggeblandingen.

Pasta ferdig? Tøm av pastavannet. Sleng pastaen i stekepannen (som er dratt av varmen). Hell over egg-melk-ost-bacon-blanding. Bland. Server.

Endret av skycharizards
Lenke til kommentar

Jeg bruker å koke opp noe ris, også steke noe svinekjøtt. Steker risen litt på slitten, om jeg føler for å svi penger så kan du tilsette sopp også noe wok.

 

Ris koster 40kr for 5kg. Var minst 10 middager. 4kr for ris, også 11kr for svinekjøtt. Koster 21kr for en pakke med 250gram på kiwi tror jeg, denne varer 2 middager.

God og grei middag til 16kr, evt med noe wok og sopp så havner vi vel oppe i 35-45kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...