Gå til innhold

Crytek saksøker Star Citizen-utvikleren for å ha «stjålet» spillmotoren deres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følger Star Citizen tett, og fikk med meg dette i går kveld. CIG (CLOUD IMPERIUM GAMES) har visst også kontrakt på å kun bruke CryEngine på spillet. Og da det gikk rykter at CryTek var på kanten av konkurs for et par år siden. Så sa CIG at vi som støtter spillet ikke skulle frykte noe da de satt på kildekoden til CryEngine. Så det er/har vært tette bånd mellom dem. Vil ikke forundre meg om biter av koden er tatt med over i lumberyard og CIG brøt kontrakten og satset på at CryTek ikke ville ha penger til å saksøke. Et av punktene til CryTek er også at innslaget Bugsmashers på Star Citizen YouTube kanal, har vist hemmelige deler av deres CryEngine utviklingsverktøy.

 

Så får nå se.. Skulle det være noe håper jeg de får til en rettferdig løsning.

Lenke til kommentar

 

Dem har ikke brukt motoren på mange år. Dem er over på Amazon Lumberyard.

 

http://massivelyop.com/2017/12/13/crytek-sues-star-citizen-developer-cloud-imperium-alleging-copyright-infringement/

 

Crytek sliter vel enormt for tiden og vil vel prøve å få inn ekstra cash tenker jeg.

 

Lumberyard er en variant CryEngine

Men som skal være selvstendig og ikke ha noe lisens bånd til CryTek. Og hvis så, så burde CryTek gå etter Amazon da det er de som står for lumberyard. Tror det er et dødt spor i søksmålet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men som skal være selvstendig og ikke ha noe lisens bånd til CryTek. Og hvis så, så burde CryTek gå etter Amazon da det er de som står for lumberyard. Tror det er et dødt spor i søksmålet.

 

Lumberjard er basert på CryEngine, men det er ikke nødvendigvis alt som man får når man lisensierer CryEngine.

 

Hvis CIG har fått tilgang til noe via CryEnginge avtalen kan de ikke nødvendigvis ta med dette videre selv om de har byttet til en annen motor.

 

Før rettsaken er over er det lite vi kan vite om hvor legitimt dette er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

 

Etter å ha scammet meg for 55 dollar i start kampanjen så håper jeg og ønsker jeg det går til helvete for dem nå.

Prøvde å få tilbake pengene mine en gang, men det var uaktuelt.

Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

Skjønner godt at de fleste utviklere nekter å vise spillene sine før de er omtrent ferdig for å si det sånn...
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

 

Hadde du trodd et av verdens største indie spill skulle være ferdig på noen uker?

Tar jo flere år for AAA spill.

 

Hvilke features er det du mener aldri kommer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

 

Spillet kan komme eller ikke komme, uansett elsker jeg å følge med på spillet siden det dem har fått til sålangt har ingen andre vært i nærheten av. Dem har bevist med 3.0 at visjonen dems faktisk er teknologisk mulig og det er det viktigste for min del. Det betyr at i framtiden så vil drømmen min bli oppfylt med å ha et sandbox univers spill fullt med detaljer og realisme i seg.

 

Om det kommer med lanseringen av Star Citizen eller at noen andre benytter seg av det dem har laget gjenstår å se, spennende er det absolutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

 

Hvis du baserer svindel på krasj, animasjoner som er på tur og diverse stutters og lagg, så er jo hele spillbransjen bare svindel. Mange spill har jo de nevnte problemene selv etter lansering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt vilt at denne svindelen fortsetter. Kommer aldri til å levere en rekke av features de lover. E3 demoen i år var et meget godt eksempel på hvor mye de sliter - kræsj, animasjoner som var helt ute å kjørte, spasmer og utallinge andre feil, trege menyer og NPCer som ikke fulgte med i samtalen de førte.

 

Og dette har det blitt brukt hundrevis av millioner på (eller er vi oppe i milliarder? Sluttet å telle).

Akkuratja. Og har du faktisk testet alpha 3.0?

 

Det har jeg. Selv om det er ustabilt (som alt annet i alpha) så er det driiitlekkert, og ikke i nærheten av så problemfylt som du sier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lukter lavmål pengegrabbing (og muligens en klype sjalusi) av dette. Crytek har jo slitt økonomisk lenge, og flere av deres viktigste ansatte har jobbet noen år for CIG nå. Har ikke følgt utviklingen med argusøyne på en stund, men følger fortsatt med.. CIG kjøpte hele kildekoden til å bruke som de vil. Hvorfor skal det da være noen Crytek-logo i oppstarten av spillet? Dessuten gikk de som nevnt over til Amazon Lumberyard. Burde vel snurre lykkehjulet mot dem også i retten da. Eller er det for dårlige odds der?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Etter å ha scammet meg for 55 dollar i start kampanjen så håper jeg og ønsker jeg det går til helvete for dem nå.

Prøvde å få tilbake pengene mine en gang, men det var uaktuelt.

 

Hvordan ble du svindlet?

Du betalte for hva? Og hva fikk du?

Jeg betalte for et spill som skulle vært ute for noen år siden, og har ikke fått den dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Etter å ha scammet meg for 55 dollar i start kampanjen så håper jeg og ønsker jeg det går til helvete for dem nå.

Prøvde å få tilbake pengene mine en gang, men det var uaktuelt.

 

Hvordan ble du svindlet?

Du betalte for hva? Og hva fikk du?

Jeg betalte for et spill som skulle vært ute for noen år siden, og har ikke fått den dritt.

Spill blir utsatt hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...