Gå til innhold

Google wifi mesh eller en kraftig AC ruter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan hende jeg er gammeldags men når det gjelder trådløse nettverk tenker jeg på prinsippet "shit in shit out". Får mesh-enhetene inn dårlige signaler sender de videre dårlige signaler også. Jeg har noe av den samme utfordringen som deg da jeg bor en blokk fra 50-tallet med mye svartbetong og armeringsjern. Jeg har derfor kablet opp et AP i tilleg til den trådløse routeren. 

Lenke til kommentar

Jeg er også gammeldags og kjører kablet nettverk til strategisk plasserte AP og fornuftig frekvensindeling mht geografi og plassering. Godfølelsen kommer hver gang jeg klemmer på en RJ-45 plugg med T568B wiring.  :love: 

 

Gigabit hele veien, også til FreeNAS server plassert i navet i nettverket. 

 

Repeatere og Mesh gjør sikkert jobben, men, tror ikke jeg vil stole på dette til telefon via WIFI, spilling osv. Dessuten må man ta runden rundt å restarte alle bokser hver gang noe ikke funker. Dette gjelder spessielt billigboksene.

Lenke til kommentar

For et hus som er stort, eller av andre årsaker har dårlig dekning, ville jeg forsøkt med en mesh-løsning først. Kjøp en som har 30-dagers returrett, og prøv deg frem. Har du kablet til deler av huset allerede, kan du bruke denne kablingen til mesh-enhetene dersom dette er plasseringsmessig fordelaktig, og slipper da unna utfordringer med wifi-til-wifi. Mesh har vært løsningen for bedrifter i mange år, og det er derfor en mulighet for at nye mesh-løsninger også funker bra i heimen. Les deg opp på funksjoner, og tester, før du velger, så du får de funksjonene du er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...