Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi hastighet inteno router


Anbefalte innlegg

Sliter noe så sykt med nextgentel. 

 

Jeg har en linje inn til huset på 10/1 det er hva de klarer og levere. og det er akkurat det jeg får. 

 

Men den routeren inteno dg150 som jeg har fått lov til og leie av de for 20kr i måneden. 

Den har jeg 6 meter i fra meg. og den står i fri linje uten hindringer. 

 

¨

Jeg har en WIFI hastighet mellom router og pc på RX 5Mbit. og TX på 1Mbit. signal styrke på -75dbm. 

 

 

og med dette så tar det faktisk 15-30 sekunder for og laste inn siden sol.no 

 

har prøvd og forklare disse grauthauene dette gang på gang. men det jeg får til svar er at du får den linjen du betaler får. og det er sant. men presisserer at det er ikke linjen inn det er noe galt med men overføringen fra routeren til pc. alstå wifi signalet som den dritt boksen spytter ut er får dårlig.

 

Noen som har samme problemer?

eller har tips til løsninger.?

Kan man kjør en egen wifi router og sette opp slik man  gjorde før. De har vel sperret slik at man kun kan bruke deres utstyr. 

 

 

post-387491-0-23440800-1512586714_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter noe så sykt med nextgentel.

 

Jeg har en linje inn til huset på 10/1 det er hva de klarer og levere. og det er akkurat det jeg får.

 

Men den routeren inteno dg150 som jeg har fått lov til og leie av de for 20kr i måneden.

Den har jeg 6 meter i fra meg. og den står i fri linje uten hindringer.

 

¨

Jeg har en WIFI hastighet mellom router og pc på RX 5Mbit. og TX på 1Mbit. signal styrke på -75dbm.

 

 

og med dette så tar det faktisk 15-30 sekunder for og laste inn siden sol.no

 

har prøvd og forklare disse grauthauene dette gang på gang. men det jeg får til svar er at du får den linjen du betaler får. og det er sant. men presisserer at det er ikke linjen inn det er noe galt med men overføringen fra routeren til pc. alstå wifi signalet som den dritt boksen spytter ut er får dårlig.

 

Noen som har samme problemer?

eller har tips til løsninger.?

Kan man kjør en egen wifi router og sette opp slik man gjorde før. De har vel sperret slik at man kun kan bruke deres utstyr.

Hei,

 

For det første så ville jeg utilgjengeliggjort ip adressen din fra offentligheten, om jeg var deg.

Kjenner ikke til routeren men om det går ann å sette den i ‘brigde modus’, så kan du fint sette opp en annen router.

Lenke til kommentar

Nå er jeg helt i begynnelsen av både bruke og forstå dette med ruter i bridgemodus, og kjenner heller ikke til ditt rutermodem, bare så det er sagt!

 

Jeg satte ned en ekstra ruteri kjelleren for bedre å kunne fange opp signal fra mine utendørskamra. (Det fungerer utmerket.) Min internettleverandør er Telenor.

 

Den ekstra ruteren jeg har er en TP-link ruter. Fant ut at en kunne skifte firmware til denne, det gjorde jeg og det gjorde det veldig enkelt å sette opp TP-link ruteren i bridge med Telenor-ruteren. Det fungerte umiddelbart (husk at jeg har ingen erfaring fra før).Jeg gjorde ingen forandringer i Telenor ruteren. Den nye firmwaren lastet jeg ned hos https://dd-wrt.com

 

En ekstra ruter kan også kobles direkte til ruteren med nettverkskabel, da settes den enden av kabelen i WAN-porten på ekstraruteren og den andre i en av LAN-portene på rutermodemet. Vil anta at det gir høyere hastighet på overføring enn bridge-modus. Jeg trenger ikke gjøre noen forandringer i Telenor-ruteren, den ekstra får tildelt en IP-adresse og så kobler man til det nettverket.

 

Mine erfaringer så langt:

Det er lite konfigurasjonsmuligheter i Telenor-ruteren, men det var ikke noe problem hva ekstra ruter angår.

Internetthastigheten gjennom min ekstra-ruter i bridgemodus er ca to tredjedeler av det Telenor-ruteren gir. Altså det motsatte av det du ønsker.

 

Du burde kanskje undersøke muligheten for å bruke et aksesspunkt, kan ikke stort om det selv, men det er bare å Google.

Lenke til kommentar

Ett skudd i blinde, men det skader ikke å prøve å skifte DNS-server til Google sin DNS-server

Skifte DNS har ingen hensikt. Påvirker ikke hastighet.

 

Er problemet trådløsforbindelsen mellom ruter og enhet, start med å finne ut om du er koblet til 2,4GHz eller 5GHz.

 

Sannsynligvis er det 2,4GHz du er koblet til, siden du har disse problemene. Det er ikke Nextgentel sin feil, eller ruteren sin feil at det ikke alltid fungerer særlig bra. For å få det til å fungere bedre, kan du forsøke å bytte kanal som brukes til WiFi. Prøv kanal 1, 6 og 11.

 

Funker ikke det, bruk 5GHz. 5GHz blir ikke like lett forstyrret av naboene sine signaler, pga. den har mye kortere rekkevidde, og pga. det er langt flere frittstående kanaler å velge mellom. 

 

Tok et veldig kjapt søk, og ser ikke ut som Inteno dg150 støtter 5GHz trådløs. Hvis det stemmer, bør du bytte den ut. Da må det være en veldig gammel og/eller veldig billig enhet. Hvis det funker å bytte kanal, så vil det trolig hjelpe på kort sikt, men du må trolig inn å endre på nytt igjen etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...