Gå til innhold

Bitcoin-gravingen bruker mer strøm enn mesteparten av verdens land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det bruker så mye strøm, er det da lønnsomt i "grave" bitcon - selv med den prisen?

 

Jeg er klar over at dette ikke lengre er noe for privatpersoner, men dekker de som "graver" strømutgifter på salget av bitcoin etterpå?

 

Ja, minere produserer med profitt. De finner med andre ord mer i bitcoin enn de bruker på strøm, som er den største kostnaden ved å grave bitcoin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det bruker så mye strøm, er det da lønnsomt i "grave" bitcon - selv med den prisen?

 

Jeg er klar over at dette ikke lengre er noe for privatpersoner, men dekker de som "graver" strømutgifter på salget av bitcoin etterpå?

Ja, minere produserer med profitt. De finner med andre ord mer i bitcoin enn de bruker på strøm, som er den største kostnaden ved å grave bitcoin.

 

Jeg har minet med ett skjermkort i over ett år, nesten ett og ett halvt, og har nå tjent 6000 nkr.

Dette fordi miningen betales ut i bitcoin(nicehash) og dette har så steget i verdi, så selv om det så ut som man ikke tjente mye, ble det til mye.

 

fordi kontoen sakte ble fylt med bitcoin utbetalinger fra nicehash.

Lenke til kommentar

Jeg har minet med ett skjermkort i over ett år, nesten ett og ett halvt, og har nå tjent 6000 nkr.

Dette fordi miningen betales ut i bitcoin(nicehash) og dette har så steget i verdi, så selv om det så ut som man ikke tjente mye, ble det til mye.

 

fordi kontoen sakte ble fylt med bitcoin utbetalinger fra nicehash.

 

Når du sier tjent, har du regnet ut strømkostnadene da?

 

Miner zcash selv. Hadde nok tjent på å bytte dem inn i bitcoin, men gjør det så sporadisk at det ikke er noen store summer uannsett. Og Zcash har hatt grei økning der og

Lenke til kommentar

Jeg tar stadig ut penger. Jeg for min del anser BTC som en "hot potato" og har minimalt lagret i digitale wallets. Nichash problemene i dag har maks kostet meg 0,015BTC (ca 20 dagers mining på spillmaskinen).

 

I dag installerte jeg WinMinner og ser endel fordeler i det programmet kontra nicehash. Først og fremst at det er mulig å føre direkte ut til Paypal. Jeg har ikke tjent nok enda til at det er mulig å føre noe ut (grensen går ved 20$), men kommer med oppdatering når jeg har fått testet det ut med en utbetaling til paypal.

 

Jeg stiller meg spørrende til at Tek.no skriver en artikkel om strømutgifter ved mining nå, det er gammelt nytt (tyder kanskje på at tek.no begynner å slite med å finne vettugt stoff å skrive om?). Dette her er clickbait for ikke tek interresserte VG lesere.

 

At Nicehash har vært nede i 10 timer med lite info ut til brukerene om hva som skjer. Ingen avkrefting/bekrefting av rykter om hacking etc (med screenshot av BTC transaksjon på 60mill USD) er vel strengt tatt en større nyhet?

 

Edit: PS. Jeg bruker ikke mer strøm nå enn ellers på vinteren. Forskjellen er at min varmeovn (vannkjølt gaming rigg) varmer opp rommet og betaler seg selv (med 35-50 kr/dag etter strøm). 

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Er det noen her som har "tatt ut pengene" , eller står de bare i "banken" ? :)

 

Jeg har tatt ut mine litecoins.

Jeg inviterte for noen uker siden når prisen var 82 og solgte når de var 107, tjente ca 2500 på det.

 

Jeg gjorde det først og fremst for å lære litt om hvordan ting fungerer. Lærte masse og opplevde ingen problemer.

 

Hvis du selv vil prøve så er mitt sterkeste tips at du ikke investerer mer enn du kan tape - tenk på pengene som forsvunnet samtidig som du kjøper bit/litecoin.

Uansett hva du leser så er fakta at INGEN vet hvordan prisen utvikler seg.

Tør du ikke satse 10000 på at favorittlaget ditt vinner en kamp de har gode odds for å vinne så bør du heller ikke satse 10000 på kryptovaluta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-22149-0-46856600-1512592636_thumb.jpg

 

Da har de bekreftet det selv: Nicehash hacket. Det er den største cryptohack så langt.

 

 

 

 

 

Dear NiceHash users!

Unfortunately, there has been a security breach involving NiceHash website. We are currently investigating the nature of the incident and, as a result, we are stopping all operations for the next 24 hours.

Importantly, our payment system was compromised and the contents of the NiceHash Bitcoin wallet have been stolen. We are working to verify the precise number of BTC taken.

Clearly, this is a matter of deep concern and we are working hard to rectify the matter in the coming days. In addition to undertaking our own investigation, the incident has been reported to the relevant authorities and law enforcement and we are co-operating with them as a matter of urgency.

We are fully committed to restoring the NiceHash service with the highest security measures at the earliest opportunity.

We would not exist without our devoted buyers and miners all around the globe. We understand that you will have a lot of questions, and we ask for patience and understanding while we investigate the causes and find the appropriate solutions for the future of the service. We will endeavour to update you at regular intervals.

While the full scope of what happened is not yet known, we recommend, as a precaution, that you change your online passwords.

We are truly sorry for any inconvenience that this may have caused and are committing every resource towards solving this issue as soon as possible.

 

Lenke til kommentar

Etterhvert som mining rewarden halveres ytterligere, flere transaksjoner skjer i lagene oppå blockchainen og prosessorene blir mer effektive, blir det nok noe mindre strømbruk for å holde sikkerheten oppe. Mange faktorer som spiller inn :) Spis heller mindre kjøtt, fly mindre og ta bilen sjeldnere om du vil hjelpe miljøet. Sikring av blockchains er verdt den energien det koster syns jeg. Håper energiforbruket går ned, men ikke på bekostning av sikkerheten.

Lenke til kommentar

 

 

Når det bruker så mye strøm, er det da lønnsomt i "grave" bitcon - selv med den prisen?

 

Jeg er klar over at dette ikke lengre er noe for privatpersoner, men dekker de som "graver" strømutgifter på salget av bitcoin etterpå?

Ja, minere produserer med profitt. De finner med andre ord mer i bitcoin enn de bruker på strøm, som er den største kostnaden ved å grave bitcoin.

 

Jeg har minet med ett skjermkort i over ett år, nesten ett og ett halvt, og har nå tjent 6000 nkr.

Dette fordi miningen betales ut i bitcoin(nicehash) og dette har så steget i verdi, så selv om det så ut som man ikke tjente mye, ble det til mye.

 

fordi kontoen sakte ble fylt med bitcoin utbetalinger fra nicehash.

Hadde du minet med en antminer s9 så hadde du hatt mye mer bitcoin. Skjermkort er underlegne. Men selv antminer er neppe lønnsomt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det bruker så mye strøm, er det da lønnsomt i "grave" bitcon - selv med den prisen?

 

Jeg er klar over at dette ikke lengre er noe for privatpersoner, men dekker de som "graver" strømutgifter på salget av bitcoin etterpå?

Ja, minere produserer med profitt. De finner med andre ord mer i bitcoin enn de bruker på strøm, som er den største kostnaden ved å grave bitcoin.

 

Jeg har minet med ett skjermkort i over ett år, nesten ett og ett halvt, og har nå tjent 6000 nkr.

Dette fordi miningen betales ut i bitcoin(nicehash) og dette har så steget i verdi, så selv om det så ut som man ikke tjente mye, ble det til mye.

 

fordi kontoen sakte ble fylt med bitcoin utbetalinger fra nicehash.

Hadde du minet med en antminer s9 så hadde du hatt mye mer bitcoin. Skjermkort er underlegne. Men selv antminer er neppe lønnsomt.

 

joda, og hadde jeg kjøpt bitcoin i 2009 så hadde jeg vært milliardær. 

Eneste grunnen til at jeg ikke investerer i en svær mining rigg, er at jeg føler det kommer til å krasje før eller siden, det finnes massevis med forskjellige coins, ingen god grunn til at bare en blir mer og mer verdifull, når alle de forskjellige er basert på det samme, nemlig blockchain.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...