Gå til innhold

Forventet dato - komplett.no


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en vare på komplett.no og når jeg bestilte, var det et gitt antall varer ubekreftet inn på lager i midten av desember.

 

Antallet jeg bestilte ble trukket fra det antallet som stod ubekreftet.

 

Nå står det forventet på lager 11. desember på varen jeg har bestilt, men på ordren min på sidene til komplett.no står det forventet inn på lager 2. januar.

 

Jeg tenker det beste er nok å ta kontakt med komplett.no her, men tenkte jeg skulle høre hva forumet mente om dette først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilt 28/11/2017 - "Bestillingsvare, forventet på lager 7. desember".

 

Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her? :/

Aner ikke hva slags rettigheter du tenker på ?

 

Du har sikkert lov å syte som alle andre, men det gjør ikke at varen kommer noe raskere på lager, hvis den er forsinket fra produsent.

 

At varer har vært forsinket har vært ekstremt vanlig så lenge kjøp og salg har eksistert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"forventet inn på lager" er ingen garanti og du har ingen spesielle rettigheter annet enn at du er garantert å få varen en vakker dag. Jeg bestiller aldri noe som ikke er på lager (med noen få unntak som forhåndsbestilling og ekstremt godt tilbud) og sparer meg selv for et tonn med frustrasjoner.

 

Kjøp deg en pakke venteboller og en tube med tålmodighet. Eller kjøp hos noen andre som har på lager.

Lenke til kommentar

Nei, jeg aner ikke hva slags rettigheter det kunne være - tenkte kanskje man som forbruker kunne forvente at varen ble levert innenfor et visst tidsperspektiv.

 

Joa, du kan forvente det, men det gjelder kun varer som er på lager. Når de ikke er på lager så er "forventet" kun estimert tid til de får på lager og de kan ikke påvirke hvor raskt det går, er produsenten treig så har de ikke ansvar overfor kunden for det. Har selv vært med på en lang ventestund et par ganger pga. at produsent ikke klarte å levere, "forventet" ble vel forskjøvet 3-4 ganger :p

 

Edit; Gå inn på Komplett.no og sjekk salgsbetingelsene, alt står der.

 

Hva er det du babler om @LMH1?

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Dersom varen var på lager når du bestilte har du krav på å få varen levert innen rimelig tid. Dersom nettbutikk ikke har kontroll på lager og du må vente på lagerført vare har du krav på kompensasjon. Dette er dog en sannhet med modifikasjoner da "på lager" kan bety så mangt. Her må du sjekke nettbutikkens definisjon av "på lager". Jeg shopper av og til varer på norsk nettbutikk som har lager i usa. Det tar følgelig 3-5 uker å få levert varen, men nettbutikken har sitt på det tørre da det står med liten skrift på en eller annen side i butikken.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

 

Mente dette;

Nå er jo det din feil når varen ikke er på lager

 

Hvis man bestiller når varen ikke er på lager burde du vist at det tar lengere tid.

Men du kan kanselere, eller kreve prisen til samme pris som du betalte hvis prisen går opp. Men kanskje ikke hvis prisen går opp urimlig høyt og du vet om det.

 

 

 

. Dette er dog en sannhet med modifikasjoner da "på lager" kan bety så mangt. Her må du sjekke nettbutikkens definisjon av "på lager". Jeg shopper av og til varer på norsk nettbutikk som har lager i usa. Det tar følgelig 3-5 uker å få levert varen, men nettbutikken har sitt på det tørre da det står med liten skrift på en eller annen side i butikken.

Butikkene bør i så fall informere om det tydlig, ikke liten skrift i så fall fordi man burde forvente det kommer tydlig frem, noe annet med amentio som ikke hadde kredittverdighet. derfor ble varene veldig sene Som senere gikk konkurs.

Lenke til kommentar

Bestilte flere varer mandag 11 des. En vare med status "Ikke på lager. 3 stk. Ubekreftet 14 des 2017"

OK. Så jeg venter.

 

Dagen etter endres status  til "Ikke på lager. 3 stk. Bekreftet 14 des 2017"

Bra. Det betyr at varen vil bli sendt 14 des eller dagen etter (min tolkning)

 

14 des - på kvelden, ny status: "Ikke på lager. 3 stk. Ubekreftet 2 jan 2018" !!!

 

Jeg kansellerte ordren og bestilte varene fra en annen nettbutikk.

 

Dette er feil-informasjon og dårlig kundebehandling, Komplett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...