Gå til innhold

Hvor kjøper dere minnekort?


Hanne9867

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

64GB for 3-400 https://www.prisjakt.no/product.php?p=3226077&o=inkfrakt

128GB for 550-650 https://www.prisjakt.no/product.php?p=4408848&o=inkfrakt

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk går til utenlandske nettbutikker for slike varer. Lav prisforskjell, lang leveringstid, fare for å kjøpe piratkort (Ebay), toll og moms hvis over 350 kr osv..

Det finnes de av oss som er fullt klar over det, og som sjekker både norske og utenlandske butikker. Jeg handler som regel i norske butikker, men enkelte ting er det verdt å handle på for eksempel Amazon. Jeg visste hva jeg skulle ha, og betalte 250kr for noe som kostet 600kr i Norge. Det viktigste var vel leveringstiden, og det tok to dager fra Amazon.

Lenke til kommentar

Portable gjør at minnekortet blir kryptert og kan brukes på samme måte som internal storage. Det betyr at du kan lagre nesten alle apper på minnekort skulle du ønske det. Minnekortet vil ikke fungere via kortleser eller andre mobiler uten at du formaterer det. Det er her ekstra viktig at du på en eller annen måte sikrer dine data slik at skulle telefonen din slutte å fungere så får du ut dine bilder og andre viktige data.

Skal du overføre data til minnekort fra pc må du gjøre det via USB-kabel til mobilen.

 

Velger du internal storage kan minnekortet brukes i både mobil og kan puttes i pc-en for filoverføring. Minnekortet er da sårbart skulle noen fjerne det fra telefonen din uten at du vet det og overføre dine data. Samtidig får du ut bildene dine selv skulle mobilen bli ødelagt en dag (forutsatt at du lagrer bildene på minekort og ikke internt minne)

 

Personlig så valgte jeg portable og sørget for automatisk lagring av bildene jeg tar til skyen (dropbox, Jottacloud eller google sin egen løsning).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man handle fra eBay må man være helt sikker på at minnekortet er ekte vare!

Har fått både ekte og fake minnekort derifra.

 

Man merker det med en gang på hastigheten, og at minnet ikke er så stort som angitt.

Ett 64GB kort kan fort bare være 16GB f.eks. Men det merker man ikke før man overskrider 16GB og minnekorter begynner å korruptere data.

 

Om man bare får en 8-10MB\s i read\write så skjønner man raskt at kortet er fake.

 

Forøvrig hamstra jeg inn noen knallgode Samsung PRO kort til en billig penge på ett salg hos Dustinhome.no for ett års tid siden. Så man kan gjøre gode kjøp hos norske butikker og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har kjøpt flere minnekort fra ebay, som har vist seg å være fake. Jeg kjører testprogrammet h2testw på alle mine minnekort før jeg tar dem i bruk, og de som er fake fra ebay har både lavere ytelse og lavere kapasitet enn det de er utgitt for å ha. For eksempel kan et 16 GB klasse 10-kort vise seg å være et 8 GB klasse 4-kort, som er trikset med slik at det vises som et 16 GB kort når du setter det inn i en enhet. Både emballasje og trykk på minnekortet er så likt originalen at det er vanskelig å se forskjell for folk flest, og dersom man tar slike kort i bruk vil man oppleve treghet og etterhvert minnetap. Alle minnekort jeg har kjøpt fra norske butikker (både på nett og i fysisk butikk) har vært ekte, og hatt den ytelsen og kapasiteten som de er merket med.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...