Gå til innhold

TEST: Toshiba TR200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for en god artikkel.

 

Jeg er et OCZ-SSD krasjoffer (krasjet på skarve 5 uker, mest sannsynligvis pga. ræva kontroller), og setter stor pris på at dere setter OCZ/Toshiba på plass. Skal sannsynligvis aldri ha noen SSD fra disse merkene igjen.

 

Eneste jeg har tilgode å oppleve krasj på er Toshiba snurredisk, men jeg har også da svært svært få av disse, så da er sammenlikningsgrunnlaget også verdt null.

 

Holder meg nok til WD og Samsung heretter. Fikk ikke også WD noe av Toshiba-avdelingen etter oppstykkingen?

Intel dersom pris blir bra nok noensinne, kan hende jeg da tar steget til Intel.

 

Men Samsung er vel en ubestridt konge på SSD uansett en lang stund framover også vel?

 

Jeg var så jæævelig uheldig å kjøpe nøyaktig denne SSD-modellen fra Elkjøp:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wJQvNUMhdmQ

 

(han sier, denne SSD-en han holder i hånden er kun 1-2 mnd. gammel  :p )

 

Akkurat det samme jeg opplevde altså, 5 uker på bruken av den.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for en god artikkel.

 

Jeg er et OCZ-SSD krasjoffer (krasjet på skarve 5 uker, mest sannsynligvis pga. ræva kontroller), og setter stor pris på at dere setter OCZ/Toshiba på plass. Skal sannsynligvis aldri ha noen SSD fra disse merkene igjen.

 

Eneste jeg har tilgode å oppleve krasj på er Toshiba snurredisk, men jeg har også da svært svært få av disse, så da er sammenlikningsgrunnlaget også verdt null.

 

Holder meg nok til WD og Samsung heretter. Fikk ikke også WD noe av Toshiba-avdelingen etter oppstykkingen?

Intel dersom pris blir bra nok noensinne, kan hende jeg da tar steget til Intel.

 

Men Samsung er vel en ubestridt konge på SSD uansett en lang stund framover også vel?

 

Jeg var så jæævelig uheldig å kjøpe nøyaktig denne SSD-modellen fra Elkjøp:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wJQvNUMhdmQ

 

(han sier, denne SSD-en han holder i hånden er kun 1-2 mnd. gammel  :p )

 

Akkurat det samme jeg opplevde altså, 5 uker på bruken av den.

 

Ja, har samme erfaring med OCZ. På min gamle PC tok minnet langsomt kvelden, så tok min OCZ Vector kvelden. Det tok under ett sekund, så det var nok kontrolleren. Hadde ikke backup av akkurat den disken, så jeg mistet rundt 200Gb med ting jeg ikke ville miste. Fikk en erstatningsdisk, men den er ikke systemdisk i PC'n jeg har nå. Der er det en Samsung. OCZ er degradert til tempfiler og ting jeg ikke trenger veldig å ta vare på. Har nå også Jottacloud samt en ektern disk som backup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Backup-vanene mine er nok ikke fullgode enda. Men forsøker innimellom å ta manuelle backups av ting jeg har kjært.

Jeg mistet også noe jeg ikke ønsket å miste. Jeg har greid å rekonstruere deler av det, men det tar veldig mye tid, så en del rekonstruksjon gjenstår.

Endret av G
Lenke til kommentar

Optane er jo minst 500 ganger raskere enn Samsung 960 EVO.

spesielt på hvor raskt den tømmer kontoen :p

 

På 4k random read @QD =1 , så er den 6-10 ganger raskere. Kjekt å spesifisere hva den er raskere i :)

 

Sekvensiell les, så er den treigere enn Samsung 960 evo. For det som du "bruker" ssd til, altså noe databasegreier med evig skriving, så er optane overlegen alt som finnes.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder de å lansere treigere og dårligere ssder enn vi hadde for 3 år siden?

 

Intel og samsung virker å være de eneste seriøse på ssd fronten.

 

2x intel optane 900p 480GB er på vei i posten! God helg :D

 

Hvis de har samme hastighet som current gen ssd'er, samt 20tb lagring, da begynner vi å snakke :)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor gidder de å lansere treigere og dårligere ssder enn vi hadde for 3 år siden?

 

Intel og samsung virker å være de eneste seriøse på ssd fronten.

 

2x intel optane 900p 480GB er på vei i posten! God helg :D

 

Sandisk er vel ikke helt ute å kjøre heller. 

 

Sandisk er jo kjøpt opp av WD og de har joint venture med Toshiba om produsering av NAND. 

 

Men det viser vel bare kanskje bare enda mer at Toshiba faktisk kan lage langt raskere SSDer.

 

 

Men Sandisk vil jo naturligvis endres i hvilken enn retning WD ønsker. Så får jo se hva WD vil fremover. Toshiba må jo og selge sin SSD avdeling av selskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...