Gå til innhold

KORTTEST: Bose QuietComfort 35 II


Anbefalte innlegg

Leverte nylig tilbake versjon 2 av Sony da de klemmer litt vel hardt for å bruke over lengre tid.

 

Middels ille, men klart verre enn Sennheiser HD25 on-ear. Satser på at QC 35 1/2 kommer på tilbud denne uka. Lydkvalitet, funksjonalitet og codecs er ikke på høyde med sony, men komfort går først

Enig med tanke på komforten, men etter 3-4 uker blir de ålreit formet etter ørene dine. Men det er eneste ulempen med Sony'ne. Bruker touch kontrollen på de så mye, feks når jeg hører en podcast er det bare å swipe til venstre for å gå 15 sek tilbake, dobbelttap for pause og veldig enkelt med volumjustering - så blir uaktuelt å gå over til bose foreløpig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir disse "Anbefalt" når de koster en god del mer enn Sony'ene som er lik eller bedre på alle punkter? (Minst like god NC, bedre batteri og vesentlig bedre lyd)

 

Nå er jo Sony sine også anbefalt som ett alternativ til denne og den ble også anbefalt da de testet denne. Det at disse blir anbefalt betyr ikke at de er bedre enn Sony sine, det betyr kun at det er ett bra produkt. Selv er jeg veldig kresen på hvordan hodetelefoner er å ha på og dette er faktisk viktigere enn lydkvalitet (innen rimelighetens grenser). Når jeg ser etter hodetelefoner vil jeg gå etter de ulike alternativene som er anbefalt som dekker mitt behov, om Sony sine føles best på vil jeg gå for dem, om Bose sine føles best vil jeg gå for dem.

 

Begge er gode produkter, derfor blir begge anbefalt. Det blir opp til hver enkelt å bestemme oss for hva vi liker best.

Lenke til kommentar

Leverte nylig tilbake versjon 2 av Sony da de klemmer litt vel hardt for å bruke over lengre tid.

 

Middels ille, men klart verre enn Sennheiser HD25 on-ear. Satser på at QC 35 1/2 kommer på tilbud denne uka. Lydkvalitet, funksjonalitet og codecs er ikke på høyde med sony, men komfort går først

Du får QC 35 II til 3200,- hos Platekompaniet nå. De gir 20% på alle headset. Dette vil ikke fremgå av diverse prisguider, da rabatten først trekkes fra i kassen.

 

Jeg synes også at Bose er litt mer behagelig å ha på, men gikk for Sony MDR-1000X til 2222,-. Klarer ikke helt å forsvare å betale 1000-lappen mer for Bose.

Lenke til kommentar

Disse er nesten på nivå med Bose til ca 1200 kroner. Har 2 mikrofoner til å vrenge bort støy. Mye for pengene.

 

For noe rør. 1200 for de?! Kjøpte de for mange måneder siden der du bestiller bestiller de fra, AliExpress, til 240 kr. Kan absolutt ikke måle seg med bose eller Sony toppmodellene. Men til en to hundrelapp er de greie, 1200kr derimot.

Endret av Hårek
Fjerner reklamelink i sitat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

QC35 i første generasjon har også justering av støydemping, men ifra app'en til Bose. Artikkelen synes ikke å nevne dette, men burde gjøre det all den tid dette dras opp som et salgsargument FOR versjon II. Har ingenting å utsette på mine QC35 I, utrolig fornøyd med dempingen av fly- og togstøy, god lyd, aldri problem med BT-tilkoblingen, klokkene føles ikke "pressende" på hodet og de har en veldig bra batterilevetid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...