Gå til innhold

Beste løsning for TV nummer 2 (Altibox)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp fått Altibox og nå som vi tenker kjøpe en TV nummer 2 så lurer vi på hva som er best.

Man kan jo bestille en dekoder til, det koster 299 i etablering og 59 /mnd.

Men med Altibox sin tvoveralt trenger man jo kun en PC/mobil og en Chromecast.

Men: finnes det ikke noen TV-boks som kjører tvoveralt (eller kanskje Altibox-appen)? Apple TV skal vel kunne det, men den er jo ganske dyr.

Burde det ikke finnes en helt enkel PC som bare kjører nettleser (der en åpner tvoveralt) og streamer til TV?

 

Mange muligheter, men er det noen som har erfaring fra hva som er best og billigst?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde en billig android TV boks, alt funker fint på den utenom Altibox appen....!

 

Enklest er vel å koble til mobil eller nettbrett man kanskje har. Med appen derfra.

 

For vår del er TV nr to i bruk maks 10 ganger i året, så vi prioriterte ikke dekoder der. Men er TV ukentlig i bruk, bør man velge lettvint (dekoder nr 2) eller via app.

Apple universet kjenner jeg ikke til.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg prøvde den nye Altibox-appen mot Chromecast, men da stoppet appen opp etter ca. 5 sekunder.

Jeg spurte Altibox, og de svarte at det hadde med rettigheter å gjøre. 

 

Den gamle Altibox-appen fikk jeg ikke startet, fikk en melding om at mitt abonnement er på "det nye".

 

Så tror jeg venter på Chromecast-støtte!

 

Uansett så er jeg veldig fornøyd med Altibox, får svar raskt på direktemeldinger. 

(Er veldig glad for å ikke ha Canal Digital lenger :-) 

Lenke til kommentar

IPhone har jeg ingen kunnskap om.

 

Original hdmi adapter til S8 koster kr 330 inkl frakt på Komplett.

En blåtann fjernkontroll får du til under 200 kr, da har du en stabil og god løsning.

Da kan du navigere med blåtann fjernkontroll når mobilen ligger ved din TV.

 

Dette er en løsning jeg vil velge selv snart.

 

Rettelse, den på Komplett var ikke USB c, s8 har vel USB c.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Denne på Komplett er USB-C:

https://www.komplett.no/product/919489/mobil/mobiltelefon/mobiltelefon-tilbehoer/kabeladapterdiverse/samsung-hdmi-adapter?offerId=KOMPLETT-310-919489#

:-)

 

Blåtann fjernkontroll høres interessant ut, mener du til mobilen? Har du noen linker?

Har ikke linker nå, litt opptatt. Det fås i butikker og nett.

Ja, til mobilen. Så kan mobilen ligge og du navigerer fra fjernkontrollen. Jeg har ingen oversikt på utvalget, de fås fra under 200 kr og opp i norske butikker

Med hdmi kabel og kraftig mobil, så har du en meget stabil løsning.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Altibox sin "TV-Overalt"-app fungerer ikke med den nye tv-løsningen til Altibox. Den nye appen ser foreløpig ikke ut til å støtte chromecast, men de påstår at det kommer.

 

Det billigste er å bruke pc/mobil og chromecast og den gamle tv-løsningen til Altibox.

Hos meg virker fortsatt den gamle (TVOveralt) appen selv om jeg har den nye løsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...