Gå til innhold

Hvorfor slipper innvandrere unna med barnevoldtekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men med dette poenget ditt, går du implisitt til angrep på min statistikk der jeg viser at antall seksuelle overgrep har gått drastisk opp i Norge. Disse to situasjonene kan ikke sammenlignes.

 

Hvordan? Det er to forskjellige land, to forskjellige kulturer. Det ene pågår blant kjendiser, det andre blant vanlige mennesker.

 

Du presenterer en linje på femti år. Jeg presenterer en linje på fire år, der overgrepene har økt drastisk blant vanlige mennesker, i en kultur hvor vi ikke har for vane å ikke fortie voldtekt (med mindre det gjelder innvandrere) Det er forskjellen.

 

Selvsagt kontrer jeg statistikken din. Det er jo statistikken som er emnet her i tråden.

 

Det jeg sier er at det finnes flere dimensjoner til tallene, og de er absolutt sammenlignbare da de begge handler om aksept for rapportering og mørketall som kommer ut i lyset.

 

Det som ikke er relevant her er at du bruker skuespillere vs. innvandrere som en faktor i et argument som dreier seg om statistikk og nasjonalt census.

 

Det opprinnelige emnet i tråden var overfallsvoldtekten mot et barn. Jeg protesterer mot den dimensjonen du implisitt argumenterer for, nemlig at manglende aksept og mørketall påvirker norsk rapportering i nyere tid, i såpass grad at en drastisk økning kan bortforklares med dette. I hollywood er nemlig kulturen slik at man fortier, og ofte bruker sex for å skaffe seg fordeler. Ikke så mye slik blant vanlige mennesker i Norge, spesielt ikke blant 14-16 åringer som blir voldtatt.

Lenke til kommentar

Det opprinnelige emnet i tråden var overfallsvoldtekten mot et barn. Jeg protesterer mot den dimensjonen du implisitt argumenterer for, nemlig at manglende aksept og mørketall påvirker norsk rapportering i nyere tid, i såpass grad at en drastisk økning kan bortforklares med dette. I hollywood er nemlig kulturen slik at man fortier, og ofte bruker sex for å skaffe seg fordeler. Ikke så mye slik blant vanlige mennesker i Norge, spesielt ikke blant 14-16 åringer som blir voldtatt.

 

 

Du har forstått poenget mitt, så det er bra. Men jeg tror fortsatt at du må kunne se at kvinner (og menn) sin evne til å rapportere seksualforbrytelser, og en bredere definisjon av hva vi kaller en seksualforbrytelse, vil ha en sterk innvirkning på statistikk.

 

Man gjør seg selv en bjørnetjeneste om man bruker historiske voldtektstall til å foreslå en trend, uten å se på om grunnlagene til disse tallene har endret seg.

 

Seksualforbrytelser i Sverige skjøt i været fra 2004 og oppover. Dette var ikke fordi svensker i 2004 plutselig fikk en voldtektskrise, men fordi definisjonen av voldtekt ble mye bredere.

Screenshot_20171118_181737.png

https://www.bra.se/download/18.22a7170813a0d141d21800052648/05+Sexualbrott.pdf

Lenke til kommentar

God dag mann økseskaft. Hva med å ikke banalisere emnet? Svartmaling av innvandrere er 50 øre stykket her på forumet, så om vi kan holde debatten om voldtektstallene istedet for kulturmarxistiske busemenn så hadde jeg satt pris på det.

Med all respekt, dine følelser burde kanskje ikke påvirke en debatt. Dersom innvandrere, som statistikken viser, står for en drastisk økning av seksuelle overgrep, burde dette kunne påvises, uten at det kalles banalisering. At mange kritiserer og påviser dette, forandrer ikke den kjensgjerning at det skjer.

Lenke til kommentar

 

God dag mann økseskaft. Hva med å ikke banalisere emnet? Svartmaling av innvandrere er 50 øre stykket her på forumet, så om vi kan holde debatten om voldtektstallene istedet for kulturmarxistiske busemenn så hadde jeg satt pris på det.

Med all respekt, dine følelser burde kanskje ikke påvirke en debatt. Dersom innvandrere, som statistikken viser, står for en drastisk økning av seksuelle overgrep, burde dette kunne påvises, uten at det kalles banalisering. At mange kritiserer og påviser dette, forandrer ikke den kjensgjerning at det skjer.

 

 

Jeg hadde ikke overlevd her på forumet i 10 år om jeg hadde blitt revet med av følelser.

 

Vi har ikke debattert innvandrere og voldtekt enda, men statistikk. Jeg benekter ikke at ikke-vestlig innvandrere har en annen seksualmoral enn oss skandinavere her oppe i nord, og at det sammen med dårlig integrering kan føre til økt voldtekt. Det jeg sier er at de ikke står for denne påståtte krisen vi ser, da det ikke er en krise.

https://www.aftenposten.no/norge/i/yj4R/Etterforskning-av-voldtekt-i-tall

 

Å bruke argumenter som hjernevasking er støy i debatten, da du fint skal kunne bevise dine argumenter med empirisk data og objektive fakta.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Det opprinnelige emnet i tråden var overfallsvoldtekten mot et barn. Jeg protesterer mot den dimensjonen du implisitt argumenterer for, nemlig at manglende aksept og mørketall påvirker norsk rapportering i nyere tid, i såpass grad at en drastisk økning kan bortforklares med dette. I hollywood er nemlig kulturen slik at man fortier, og ofte bruker sex for å skaffe seg fordeler. Ikke så mye slik blant vanlige mennesker i Norge, spesielt ikke blant 14-16 åringer som blir voldtatt.

 

 

Du har forstått poenget mitt, så det er bra. Men jeg tror fortsatt at du må kunne se at kvinner (og menn) sin evne til å rapportere seksualforbrytelser, og en bredere definisjon av hva vi kaller en seksualforbrytelse, vil ha en sterk innvirkning på statistikk.

 

Man gjør seg selv en bjørnetjeneste om man bruker historiske voldtektstall til å foreslå en trend, uten å se på om grunnlagene til disse tallene har endret seg.

 

Seksualforbrytelser i Sverige skjøt i været fra 2004 og oppover. Dette var ikke fordi svensker i 2004 plutselig fikk en voldtektskrise, men fordi definisjonen av voldtekt ble mye bredere.

attachicon.gifScreenshot_20171118_181737.png

https://www.bra.se/download/18.22a7170813a0d141d21800052648/05+Sexualbrott.pdf

 

Jeg ser ditt poeng, og tror på det. Det er vanskelig når statistikken for fullbyrdede voldtekter og trakassering blandes sammen, og det skaper en stor usikkerhet. Når det er sagt, tror jeg at alle som er villig til å se ærlig på disse dataene og samfunnshendelsene, skjønner at innvandrere er overrepresentert når det gjelder seksuelle overgrep. Til og med NRK sier dette. Innvandrere er 10 % av befolkningen i Rogaland, og står for hovedparten av anmeldte voldtekter.

 

Jeg tror svenske myndigheter, og media og kulturen generelt (også i vårt land), søker å tåkelegge dette så mye som mulig, av politisk korrekte årsaker. Dette er dermed ikke irrelevant. Hvis folk forstod det som skjedde, ville man møte mer motstand.

Lenke til kommentar

 

 

God dag mann økseskaft. Hva med å ikke banalisere emnet? Svartmaling av innvandrere er 50 øre stykket her på forumet, så om vi kan holde debatten om voldtektstallene istedet for kulturmarxistiske busemenn så hadde jeg satt pris på det.

Med all respekt, dine følelser burde kanskje ikke påvirke en debatt. Dersom innvandrere, som statistikken viser, står for en drastisk økning av seksuelle overgrep, burde dette kunne påvises, uten at det kalles banalisering. At mange kritiserer og påviser dette, forandrer ikke den kjensgjerning at det skjer.

 

 

Jeg hadde ikke overlevd her på forumet i 10 år om jeg hadde blitt revet med av følelser.

 

Vi har ikke debattert innvandrere og voldtekt enda, men statistikk. Jeg benekter ikke at ikke-vestlig innvandrere har en annen seksualmoral enn oss skandinavere her oppe i nord, og at det sammen med dårlig integrering kan føre til økt voldtekt. Det jeg sier er at de ikke står for denne påståtte krisen vi ser, da det ikke er en krise.

https://www.aftenposten.no/norge/i/yj4R/Etterforskning-av-voldtekt-i-tall

 

Skandinavere er hovedparten av voldtektsmenn, idet de har hovedvekten av befolkningen. Men innvandrere er overrepresentert når det gjelder befolkningstall. Dette viser statistikken. Hva du mener er en "krise" eller ikke, er kanskje ikke avgjørende for det hovedsaklige poeng. Innvandrere er overrepresentert.

Lenke til kommentar

Det er alvorlig når en 13-åring blir voldtatt på et offentlig sted, på dagtid, og media gjør sitt beste for å fortie dette, og rettsvesenet er opptatt av å la gjerningsmannen slippe så mildt som mulig. Begge deler har vi sett flere eksempler på. Dette har ingenting med rettferdighet og sannhet å gjøre. Rettsvesenet og media har derfor sviktet sin samfunnsoppgave. Dette må det være lov for frie borgere å påpeke.

Lenke til kommentar

 

Å bruke argumenter som hjernevasking er støy i debatten, da du fint skal kunne bevise dine argumenter med empirisk data og objektive fakta.

Ser du la til dette ved en senere anledning.

 

Ikke alt kan bevises/avgjøres med empiriske data og objektive fakta. Det er en gammel diskusjon som går tilbake til Platon og Aristoteles. Det dataene viser, dog, er at innvandrere er overrepresentert hva gjelder voldtekt, og da må det være lov til å påpeke dette, og diskutere den videre implikasjon, f.eks grunnen til at media og rettsvesenet nå er så skjevvinklet og selektiv i sin justis.

Lenke til kommentar

Nordmenn utgjør hovedparten av folk som drikker seg full på fest og har sex.

 

Omtrent 100% av overfallsvoldtekter begås av innvandrere, som har økt i takt med innvandringen. Den typen voldtekt som involverer vold, hyling, psykiske problemer osv. altså.

 

Såklart må marxistene øke definisjonen på voldtekt for å dirigere oppmerksomheten vekk fra den importerte voldtektskulturen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nordmenn utgjør hovedparten av folk som drikker seg full på fest og har sex.

 

Omtrent 100% av overfallsvoldtekter begås av innvandrere, som har økt i takt med innvandringen. Den typen voldtekt som involverer vold, hyling, psykiske problemer osv. altså.

 

Såklart må marxistene øke definisjonen på voldtekt for å dirigere oppmerksomheten vekk fra den importerte voldtektskulturen. 

 

Tallene dine er reinspikka løgn.

 

Overfallsvoldtekt skjer ikke på fest, i 41 saker hadde 72% en ikke-norsk bakgrunn, og overfallsvoldtekt står for 1 av 88 voldtekter som skjer her i Norge.

Lenke til kommentar

 

Nordmenn utgjør hovedparten av folk som drikker seg full på fest og har sex.

 

Omtrent 100% av overfallsvoldtekter begås av innvandrere, som har økt i takt med innvandringen. Den typen voldtekt som involverer vold, hyling, psykiske problemer osv. altså.

 

Såklart må marxistene øke definisjonen på voldtekt for å dirigere oppmerksomheten vekk fra den importerte voldtektskulturen. 

 

Tallene dine er reinspikka løgn.

 

Overfallsvoldtekt skjer ikke på fest, i 41 saker hadde 72% en ikke-norsk bakgrunn, og overfallsvoldtekt står for 1 av 88 voldtekter som skjer her i Norge.

 

La gå. 72% er utlendinger, resten nordmenn. Men hvor mange er innvandrere med norsk statsborgerskap? Selv om han ikke har helt rett i sin absolutte inndeling, er dette svært drastiske tall.

Lenke til kommentar

"Ikke-norsk bakgrunn", eller "ikke-vestlig" antyder vel at det kan være nordmenn med statsborgerskap som har et annet opprinnelsesland.

 

Disse tallene på overfallsvoldtekter tror jeg er den eneste ekte prognosen på konsekvenser av dårlig integrering av innvandrere, men de skremmer meg ikke spesielt mye.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ok, men altså, jeg er litt treg nå. Ifølge linken din.

Ifølge politiets rapport «Voldtekt i Oslo 2007» hadde 72,8 % av gjerningsmennene det året en annen landbakgrunn enn norsk. Ved en tilsvarende undersøkelse i 2004 lå dette tallet på 63,2 % og i 2001 på 53 %. Disse tallene gjald samtlige voldtekter. Andelen utenlandske gjerningsmenn bak overfallsvoldtekter har vært gjennomgående høyere.

 

Så 72% av voldtekter var annet enn norsk, og overfallsvoldtekter var høyere. Dette er EKSTREMT drastiske tall hvis man ser på befolkningsandel. Dette må du vel kunne vedgå?

Lenke til kommentar

La meg presisere. Nahoj sa "omtrent 100%", ikke 72%. Han antydet at dette er festvoldtekter, noe det ikke er. Han antydet at overfallsvoldtekt er et problem, noe det ikke er, selv om det må tas alvorlig. Og Nahoj antydet at overfallsvoldtekt har rikket seg i definisjonsspørsmålet av voldtekt, og at endring av definisjon fra "kulturmarxistene" går i favør til innvandrere.

Lenke til kommentar

La meg presisere. Nahoj sa "omtrent 100%", ikke 72%. Han antydet at dette er festvoldtekter, noe det ikke er. Han antydet at overfallsvoldtekt er et problem, noe det ikke er, selv om det må tas alvorlig. Og Nahoj antydet at overfallsvoldtekt har rikket seg i definisjonsspørsmålet av voldtekt, og at endring av definisjon fra "kulturmarxistene" går i favør til innvandrere.

Du tar feil. Artikkelen din viser at 72% av voldtektene i Oslo ble begått av innvandrere, og sier at graden av overfallsvoldtekter var høyere, uten å gi noen tall for det. Så når han på polemisk vis sier "omtrent 100%" tar han egentlig ikke feil. Hva han "antyder" eller ikke (åpent for fortolkning) er ikke relevant i denne saken. Det er forøvrig åpenbart at media har en vinkling i dette. De rapporterer ikke lenger overfallsvoldtekter begått mot nordmenn, som vist i saken som skjedde mot 13-åringen i Kongsberg. Tenkning handler om mer enn å bare legge frem absolutte tall og fakta, men å se sammenhenger. Det er dette jeg forsøker å få frem i denne tråden. Tallenes tale er svært klare, og at disse tallene blir fortiet, har selvsagt sin overordnede sammenheng.

Lenke til kommentar

Har ikke muligheten til å redigere, noe som admin har, tydeligvis, men for å være ekstremt presis: Uttalelsen "omtrent 100%" fra nahoj, omhandler overfallsvoldtekter, ikke alle voldtekter fra innvandrere, hvor deres andel er på hele 72%. Det er altså ingen "reinspikka løgn" her overhodet. Hvorfor kan du ikke innrømme at du er vinklet? Talldata og fakta ligger på bordet, og medias og rettsvesenets unnfallenhet likeså. Nasjonen er sveket. 

Lenke til kommentar

72% er de med utenlandsk opprinnelse i overfallsvoldtekter, noe som er 28% fra 100% som Nahoj påstår, nesten 1/3 feilmargin. 78% er antallet som er norske statsborgere i alle typer voldtekt.

 

Overfallsvoldtekter er 1 av 88 voldtekter, 1,13%. Overfallsvoldtekter går også nedover, i motsatt korrelasjon til innvandring.

 

https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/01-rapporter-statistikk-og-analyse/voldtekt/voldtektssituasjonen-i-norge-2014.pdf

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...