Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mangler på flyreise (premium klasse)


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Reiste med Norwegian til USA tidligere i måneden og flyturen ble ikke så behagelig som forventet, faktisk en del punkter jeg mener Norwegian ikke holdt det de lovte.
 

Først litt fakta:
 

Oppgraderte til premium på flyplassen fikk da ikke beskjed om at flyet vi skulle reise med ikke var «Dreamliner» men et innleid fly med vesentlig dårligere standard.
 

Heller ikke i reisedokumentene står det noe om at vi ikke skulle reise med «dreamliner»
 

Punktene der vi mener Norwegian feilet:
 

1.       Ingen fasttrack i gaten. (fikk det på vei hjem)

2.       Inflight entertaintment systemet var ikke påslått( Norwegian hadde ikke betalt for det).

3.       Ingen stikkkontakt eller usb lading tilgjengelig (Jeg snakket med kundeservice på OSL om hvor digg det er med strøm på flyet slik at jeg kan jobbe på flyet og samme som #2 Norwegian hadde ikke betalt for det)

4.       Det var bestilt inn for lite mat til premium(kun 35 av totalt 42), noe som gjorde at noen ikke fikk er fullverdig måltid for vår del ikke fullverdig frokost. Dette var Norwegian klar over før takeoff med crewet fikk beskjed «deal with it» sitat fra flyverten.

5.       7 av 10(?) toaletter var ute av stand, noe som førte til lange køer samt mye styr i premiumkabinen da køen var der.

6.       Setene var av betydelig dårlige kvalitet enn det som man forventer på «premium» i 2017, ingen muligheter til å justere de.

7.       Temperaturen svingte mye som gjorde det ubehagelig, mye av og på med tøy.

8.       Hattehyllene var fulle da vi kom på flyet slik at vi måtte sitte med sekkene våre ved beina. (minst 70% var fylt opp med sekker/vesker/bagger fra økonomi klasse).

9.       Bordene i setet foran var av særdeles dårlig kvalitet, falt ned og løsnet fra hengslene for både meg og minst 3 andre rundt meg.

 

Så det jeg lurer dette er en grunn til avslag/refusjon i prisen og evt hvor mye? Og hvis ja, hvordan skal jeg gå frem ovenfor Norwegian, har lest at de gir nekter hvis du bruker feil ord?
Betalte 2500 x 2 for oppgradering på OSL men ville aldri ha gjort det hvis jeg visste at jeg ikke hadde hatt tilgang på strøm.
 

Jeg dro hjem på premium klasse med «dreamliner» og det var en helt annen opplevelse.

Til administrator/moderator: denne kan flyttes til Forbrukerrett, hadde ikke mulighet til å poste anonymt der.



Anonymous poster hash: c55da...4b9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...