Gå til innhold

Mozilla lanserte ny versjon av Firefox. Og den holder hva de lover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hjelper ikke, Mozilla er i dag sponset av George Soros, så gudene må vite ha slags dritt de har implementert.

Siden du ikke veit hva de har implementert, hvorfor informere om dette som om de allerede har gjort dette? Bare synser du eller har du noe du kan vise til med denne Firefox-versjonen?

Jeg bare vet at Soros aldri investerer i noe som helst med mindre det gagner han og hans forvridde tankesett. Og som kjent har det ikke gått lite penger med på å støtte opp venstresiden fra han der, vi snakker milliarder. Med en slik type som Mozilla's hovedinntektskilde, ja, hvordan kan vi da stole på at programvaren er slik vi blir forespeilt? For alt vi vet, så er det implementert et filter som snapper opp dine ytringer på nettet og om disse ikke faller i smak, ja hva skjer da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hjelper ikke, Mozilla er i dag sponset av George Soros, så gudene må vite ha slags dritt de har implementert.

Siden du ikke veit hva de har implementert, hvorfor informere om dette som om de allerede har gjort dette? Bare synser du eller har du noe du kan vise til med denne Firefox-versjonen?

Jeg bare vet at Soros aldri investerer i noe som helst med mindre det gagner han og hans forvridde tankesett. Og som kjent har det ikke gått lite penger med på å støtte opp venstresiden fra han der, vi snakker milliarder. Med en slik type som Mozilla's hovedinntektskilde, ja, hvordan kan vi da stole på at programvaren er slik vi blir forespeilt? For alt vi vet, så er det implementert et filter som snapper opp dine ytringer på nettet og om disse ikke faller i smak, ja hva skjer da?

Fordelen med about:config og open source er du kan se selv :p Ikke noe humbugg jeg kan se, foreløpig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg registrerer noen har behov for å spre budskap som utmerket godt kunne assosieres med Lysglimtkarakteren og "Alliansen" eller Ungarske halvnazier. De liker jo ikke Soros eller hans sponsede Budapestuniversitet spesielt godt. Men så har jo ikke Ungarerne tatt noe oppgjør med sine hanemarsjeskapader under WW2 heller...

 

Har ikke registrert at penger har blitt upopulært i Ungarn, så kanskje det har noe med Soros jødiske bakgrunn å gjøre....

 

Har vært veldig fornøyd med Firefox 58 så langt, har brukt Nightly og betaen en god stund. Firefox 59 er i alfa og har vært helt smertefri for min del siden dag 1. Trives såpass godt med den at den har blitt standard for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 Noen med peiling som vet om språket Rust er velegnet til programmer som f.eks Lightroom  og Darktable ( begge to er regnet for å være trege som bare fy )

 

Nå er det ikke slik at et "raskt" språk kan fikse "treg" kode, det må heller fokuseres på å rydde opp i nevnte kode... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ubrukt minne er bortkastet minne hørte jeg noen si engang. Høres helt riktig ut. Trenger ikke bety noe for påstanden om FF i denne artikkelen, men å bruke lite minnebruk som mål på raskhet trenger ikke være riktig.

 

...om en forutsetter identisk maskinvare har det vel aldri vært en fordel for ytelsen at applikasjoner eller operativsystem har est ut. Windows Vista kan vel være et eksempel på det. I motsatt ende av skalaen kan en laste opp hele operativsystemet mm til ram, og det hender det går en smule kjapper enn å kjøre det fra hdd.

 

Man bør i det minste ha "contigency" kapasitet utover det man normalt anvender.

 

Jeg er fornøyd hver gang applikasjoner effektiviser ressursbruken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste som plager meg er at de fanene du ikke bruker blir samme farge som, uhm ramma rundt, slik som på bilde i artikkelen og vel, jeg liker det ikke.

Det ser rimelig jalla ut, er en bagatell, men uansett, kunne tenkt meg at faner som er ubrukte også var grå, syns det ser bedre ut og tekst er lettere å se på en måte, men som sagt, bare en bagatell egentlig, FF så vel egentlig bedre ut i den gamle eldre versjonene er vel det jeg prøver å si i korte trekk.

Lenke til kommentar

Ubrukt minne er bortkastet minne hørte jeg noen si engang. Høres helt riktig ut. Trenger ikke bety noe for påstanden om FF i denne artikkelen, men å bruke lite minnebruk som mål på raskhet trenger ikke være riktig.

 

Hovedpoenget med å redusere minnebruk er for de som også gjerne bruker litt minne til andre ting enn nettleseren. Multitasking er en ting mange driver med og hvis ingen hadde brydd seg om minnebruk så kunne ikke multitasking vært en ting. Så har noen PC'er ikke mer enn typ 2GB minne og selv om man har en så "dårlig" PC så vil man jo ha mer enn en fane oppe og kanskje kunne jobbe med litt tekst samtidig som man sjekker ting på nettet.

 

Minnebruk er ikke noe mål på hastighet selvfølgelig, men det er en grunn til å "skryte" av lite minnebruk alikevel :)

 

Edit; Ubrukt minne er bortkastet minne er jeg enig i, men da vil jeg heller si at å kjøpe mer minne enn man trenger er bortkastet :wee:

Endret av Soseks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...