Gå til innhold

Den store Huawei Mate 10 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Hatt telefonen en dag og har allerede dannet meg litt meninger.

 

Telefon i glass: Telefonen er en av de peneste på markedet og er faktisk veldig veldig pen å se på. Blåfargen er overraskende fin og jeg er veldig glad for at jeg valgte den. Linjen som er trukket over kameraområdet skiller telefonen ut i mengden og er etter min mening nydelig. 

 

På baksiden så er telefonen i glass. Jeg har aldri noen sinne hatt en så glatt telefon før og den er komplett umulig å bruke uten deksel. Mange mener vel at dette "må man uansett", men jeg er uenig. En telefon uten deksel er tynnere, lettere og rett og slett bedre å holde i. Dessverre ikke i dette tilfelle. 

 

EMUI 8 er langt bedre enn jeg trodde. Ser at mange mener at de er så sykt lite oversiktelig og har alt for mange valgmuligheter. Jeg ble litt skuffet, for jeg forventet meg et helt hav av innstillings muligheter og tweeks jeg kunne utføre for å forme telefonen slik jeg selv ønsker. Den har noen gode valgmuligheter, men de er ferre enn jeg trodde. Alt i alt er ikke EMUI en bit verre enn Samsungs Touchwiz, kanskje noen hakk bedre spør du meg.  

 

Mangel på hurtigmeny (ala edge-kanten på samsung eller Squeeze på HTC) er noe jeg savner. Ble veldig vant til å ha mine mest brukt apper på hurtigmenyen til edge-kanten og har ingen lignende meny nå. Dette venner jeg meg vel fort til, for jeg savner ikke den buede skjermen for noen annen grunn. Trykket mye feil på grunn av kanten og det ble borte på sekundet jeg fikk denne.

 

Førsteinntrykket er meget bra og siden jeg ladet telefonen til 90% igår sitter jeg med 56% igjen nå - og jeg har brukt den rimelig mye! Batteriet virker rett og slett veldig bra. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd Googles dataally? Vet ikke hva den gjør eller hva det egentlig er, men så en artikkel om at den gir deg større kontroll / hjelper deg med databruken.

 

Uansett rart at man ikke kan endre syklusen! Det er ikke akkurat en stor endring som trengs.

 

@Per Andre: Nei kan ikke si at jeg savner noe. Trodde bare at det skulle et gigantisk rot utifra hva andre har sagt. Syns den første ryddige menyer, med mange valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Største minuset jeg har å komme med etter 4 dagers bruk er Bluetooth kobling til bil. Klarer etter litt plundring å paire, men kun telefonfunksjoner som fungerer, ikke avspilling av musikk. Står at musikk er tilkoblet på bluetoothkoblingen men spilleren i bilen står kun og "laster", skjer ingenting. Alle androider jeg har hatt til nå har fungert på denne spilleren, inkludert den billige Honor mobilen fruen har nå. Mistenker at det er et problem i 8.0 oreo versjonen, lest flere som har samme problem på andre forum. Håper i alle fall det, så blir det kanskje ordnet etter oppdatering. Ellers godt fornøyd med mobilen, batteriet er det beste jeg har hatt på en smartmobil noensinne :). Fin skjerm, bra kamera.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Fikk min telefon i går. Helt konge fornøyd med det meste,men i dag skulle jeg se håndball på TV2 Sumo, den fungerer ikke i liggende modus, som jo er et must for TV-titting. strøken i stående, men lite bilde. Så fort jeg legger ned telefonen går bildet i svart, men lyden er OK og fortsetter.

Har hatt flere telefoner før uten dette problemet, prøvde å sette ned oppløsningen, men ikke noe bedre.

Kan noen gi en løsning på dette tro?

Lenke til kommentar
The Android 8.0 release includes Project Treble, a major re-architect of the Android OS framework designed to make it easier, faster, and less costly for manufacturers to update devices to a new version of Android. Treble is for all new devices launching with Android 8.0 and beyond (the new architecture is already running on the Developer Preview for Pixel phones).

 

Skal gjøre det enklere og raskere å få pushet ut oppdateringer, for å forhindre fragmentering av android-versjoner.

Lenke til kommentar

Åhå, kanskje vi får en kjappere oppdateringsfrekvens framover da likevel. Ser at 8.1 har bygd inn støtte for NPU, så det kan vel også være en insentiv for å pushe denne hurtig ut til Mate 10 pro. Telefonen blir nest sannsynlig bare bedre og bedre framover når NPU-enheten får flere og flere oppgaver.

Lenke til kommentar

Fikk den i dag og er sålangt strålende fornøyd, men er det noen andre som har litt løs lader når den er plugget inn i telefonen? Ikke noe big deal, men er en sånn liten irriterende ting, gjelder og for øreproppene som fulgte med

Måtte sjekke selv, og min er også slik. Første tegn på under par kvalitet! Må sjekke om dataen min også er slik for å se om dette er noe med Usb C eller mobilen.

 

Noen som har problemer med å ta gode bilder med mate 10pro inne ?

Mine blir ofte blurry, ser ut som jeg er solbrent, bommer fullstendig på lysnivået. Min gamle p8 tar bedre bilder

Jeg har ikke det problemet. Tar helt upåklagelige bilder til at det er en mobil! Ville fått det sjekket hvis det er et stort problem, det kan jo være noe galt med din enhet. 

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med å ta gode bilder med mate 10pro inne ?

Mine blir ofte blurry, ser ut som jeg er solbrent, bommer fullstendig på lysnivået. Min gamle p8 tar bedre bilder

Opplever at bildekvaliteten er varierende. Noen bilder er ute av fokus, ofte litt mørke bilder i dagslys og bilder tatt i svak belysning har dårlig metning. Min Pixel Xl er som oftest langt bedre. Håper på en snarlig oppdatering som fikser dette. Har forresten og problemer med ett par apper som ikke lystrer og tlf har ett par tre ganger fryst og krevd tvungen restart.

 

Ellers en lekker og god mobil med suveren batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...