Gå til innhold

Den store Huawei Mate 10 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Neural Networks API - allows apps to take advantage of hardware acceleration, which should reduce latency, network loads, and keep sensitive data on the device itself. If your phone features a dedicated AI chip, the API will be able to take advantage of it. If not, it will put the load on the CPU.

 

 

https://www.phonearena.com/news/Android-Oreo-8.1-is-officially-released-here-are-all-the-new-features_id100421

 

Håper at den kommer til Mate 10 Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under pressemøte ifm lansering av P20, hvor det bekreftes at Mate 10 får samme AI-funksjonalitet på kamera via 8.1 men timing sies det ikke noe om...

Ja, dette er en gulrot for min del. Ny software gir jo en mulighet til å fjerne noe bugs, i det som var en relativ fersk utgave av Oreo når telefonen ble lansert.

 

Jeg har oppdaget Developer options på telefonen, har noen prøvd å endre ting her? Det er en rekke valg under bluetooth, så jeg lurer på om jeg kan gjøre noe tilpasningner her. Ser at det er et valg for maks volum over bluetooth, og jeg lurer på om jeg kan endre valg her for å tilpasse media-styringen. 

Lenke til kommentar

WTF.

 

Strømstyringen overstyrer visst timer-funksjonen i Huaweis egen klokke-app.  :wallbash:

Innstilling>Apper og varsler>Apper>Instillinger nederst på skjermen>Spesialtilgang>Ignorer batterioptimalisering

 

Bytt fra "Tillatt" til "Alle apper". Bytt til tillatt på alle apper du ikke vil skal overstyres av strømstyringen (alle du ikke vil miste varsler fra etc.).

 

Utrolig godt gjemt, men det er faktisk mulig å omgå at varsler forsvinner pga. strømstyringen.

Endret av CharlieKarl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mangler forsatt mange varsler fra diverse apper jeg bruker med tanke på dette har vært et problem både på Mate 10 Pro og P10 Plus så tror jeg nå bytter til noe annet enn Huawei vært en dyr lærepenge dette.

Har du prøvd det jeg postet like over? ^

 

Har ikke hatt noe problem etter jeg gjorde det med de appene jeg ønsker å få varsler fra, men har ikke gjort noen omfattende tester.

Lenke til kommentar

 

Jeg mangler forsatt mange varsler fra diverse apper jeg bruker med tanke på dette har vært et problem både på Mate 10 Pro og P10 Plus så tror jeg nå bytter til noe annet enn Huawei vært en dyr lærepenge dette.

Har du prøvd det jeg postet like over? ^

 

Har ikke hatt noe problem etter jeg gjorde det med de appene jeg ønsker å få varsler fra, men har ikke gjort noen omfattende tester.

Mer enn egentlig bare varsler som mangler her , gitte apper mister og "internett" hvis skjermen går av og på igjen selv om 4g står på 24/7 og det samme tenker jeg om de varslene jeg mangler at de ikke kommer fordi et eller annet i tlf nekter de internett når skjermen er av. Merker det spesielt i vipps kan ikke huske sist jeg fikk varsel sist der og endret de innstillingene over en god stund siden.

Lenke til kommentar

Hei

 

I dag gikk jeg til innkjøp av denne telefonen fra iPhone. Det er to funksjoner jeg savner stort:

 

1. Våkne telefonen ved kun å vippe den lett opp slik at jeg kan se notifikasjoner og annet. 

2. Mulighet til å gå tilbake ved å "bla" istedenfor å trykke tilbake. 

 

Jeg har lett litt rundt på instilligene, men har ikke funnet noe. Er det mulig å ordne dette? Ellers lurer jeg på hvilken launcher folk bruker. Jeg syns den nåværende var litt rotete da alle appene må ha plass på startsidene. Ønsker noe som er forholdsvis enkel og rask/glatt. 

 

Setter pris på svar! 

Lenke til kommentar

Hei

 

I dag gikk jeg til innkjøp av denne telefonen fra iPhone. Det er to funksjoner jeg savner stort:

 

1. Våkne telefonen ved kun å vippe den lett opp slik at jeg kan se notifikasjoner og annet. 

2. Mulighet til å gå tilbake ved å "bla" istedenfor å trykke tilbake. 

 

Jeg har lett litt rundt på instilligene, men har ikke funnet noe. Er det mulig å ordne dette? Ellers lurer jeg på hvilken launcher folk bruker. Jeg syns den nåværende var litt rotete da alle appene må ha plass på startsidene. Ønsker noe som er forholdsvis enkel og rask/glatt. 

 

Setter pris på svar! 

1. Jeg bruker "Always on information" som alltid viser klokke, dato og tapte anrop med hjelp av amoled-skjermen. (Bare søk i options på "always on")

2. Å bla slik du beskriver tror jeg ikke går, men du kan prøve med den alternative navigasjons-knappen. Den er litt knotete, men kanskje verdt forsøket. Søk på navigasjon eller lignende i options. 

 

Jeg bruker Nova launcher, og er godt fornøyd med den. Huaweis egne widgets funker ikke så bra (bare med stock launcher virker det som), men det går an å laste ned gode alternativer. Merkelig nok funker det for eksempel å bruke widgets fra Sony-telefoner med Huaweis egen klokke-app. 

Endret av ColonelKurtz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min P9 Lite begynner å gå meg litt på nervene, så jeg vurderer å kjøpe ny telefon snart. Ser denne kryper under 6000kr i skrivende stund, og jeg vurderer sterkt en Mate 10 Pro. Er det grunn til å tro at den vil falle ytterligere i pris i nær framtid siden P20 ruller ut i disse dager?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...