Gå til innhold

Den store Huawei Mate 10 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så lei av bugs på denne....

1. Facebook videoer er låst til dårligste kvalitet

2. Lys styrke går ned i enkelte apps

3. På maks lys i messenger appen kan fargetone forandre seg litt

4 linker i messenger kan blinke

5. Android auto lar meg ikke svare fra rattet eller skjermen..

6. Vipps funker ikke. Får ikke trykket på betal knappen...

 

Mye bugs desverre. God telefon men sliter litt sw messig

Lenke til kommentar

Er så lei av bugs på denne....

1. Facebook videoer er låst til dårligste kvalitet

2. Lys styrke går ned i enkelte apps

3. På maks lys i messenger appen kan fargetone forandre seg litt

4 linker i messenger kan blinke

5. Android auto lar meg ikke svare fra rattet eller skjermen..

6. Vipps funker ikke. Får ikke trykket på betal knappen...

 

Mye bugs desverre. God telefon men sliter litt sw messig

Opplever heldigvis ingen av feilene du lister opp her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har sett en del reviews av denne i det siste, og rart hvor mye software'n får slakt i amerikanske/engelske reviews kontra det den får her på berget. Irriterende software er grunnen til at jeg ikke egentlig har lyst på en Galaxy igjen, men EMUI ser jo ut til å være enda værre. Pent design og batteri trekker veldig opp - spesielt batteri er blitt svært viktig for min del.

Lenke til kommentar

Vet ikke om TouchWiz er "mye", er vel mer performance som lagger på min S6 Edge+ (har skjønt at ikke det er noe problem på Mate 10 pro, da). Hatt to Nexus-telefoner før det, og likte hvordan det fløt med stock Android. Men det at det trekkes frem av så mange at det er rare løsninger er ikke bra (kamera-snarvei på volum, notifikasjoner som legger seg oppå apps, kan ikke utvide notifikasjoner, o.l.).

 

Ikke imponert over det som har kommet fra MWC hittil - S9 er et gjesp opp fra S8, Sony's XZ2 er ikke direkte pen, skummelt lite batteri, og fokuserer på ting som ikke betyr noe for min del. Nokia 8 er heller ikke noe nytt. Huawei kommer jo med P20, men det endrer jo ikke software :)  HTC U11+ ser interessant ut, men også der får software dårlig karakter.

 

Men noe må man jo gå på kompromiss med! Hvordan er oppdateringsfrekvensen for Huawei? Er det lang tid fra ny Android til den oppdateres?

Lenke til kommentar

Gikk fra S7 til M10P, og forskjellen på ytelsen er meget stor. Hadde til tider lag, slik du beskriver, men det har jeg enda ikke klart å framprovosere på Mate 10. Snarvei på volum (hurtig to ganger) syns jeg er hendig, den tar i tillegg bilde etter ca 0.5 sek, noe jeg liker. Notifikasjoner over applikasjoner har jeg opplevd, og Snapchat kan til tider være irriterende.

 

Huawei har vært meget trege med oppdateringer, men har lovet å være kjappere nå (dette er noe mange har sagt tidligere!). Jeg fikk den nyeste oppdateringen til (8.1?) mobilen kort tid etter at den var lansert. Husker ikke helt hvor hurtig, men mener at det var < 3 uker. 

Lenke til kommentar

Tviler på at du har fått 8.1, den siste oppdateringen på telefon min kom i desember og inneholdt november sikkerhetspatcher. 

 

Det største problemet med telefonen er at jeg ikke stoler på den, batteristyringa er latterlig aggresiv og avslutter apper hele tiden, selv om du gir appene alle rettigheter til å kjøre i bakgrunn via systeminstillinger blir dette ignorert. 

 

Alarmer kan komme mange minutter for sent. Hvis du ikke finner de rette godt gjemte strømstyring instillingene kommer de kanskje ikke i det hele tatt.

 

Batteritiden er bra, men tatt i betraktning størrelsen og nevnte app styringa er det ikke imponerende. 

 

Forøvrig har Huawei forpliktet seg til å levere sikkerhetspatcher innen 90 dager, noe de følgelig ikke overholder.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Telefonene er ikke trege og buggy lengre, men ja!, jeg syns OnePlus 5 til min bror virker hakket skarpere. Det skal sies at vi snakker om så små forskjeller at jeg vil påstå at de er ikke-eksisterende. Til gjengjeld har Mate 10p dobbelt så bra kamera, og bedre batteri. 

 

De fleste mobiltelefoner man kjøper i toppsegmentet i dag er rimelig råe teknologiske duppeditter. De er meget hurtige og likheten mellom dem er slående. Vil man ha stock Android (eller nært) må man nesten gå for Google, OnePlus eller Sony.

 

Insomnis har forøvrig helt rett. Jeg har ikke 8.1 (derfor med spørsmålstegn), men har fått nyeste sikkerhetsoppdateringene som Google ga ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, forskjellene er svært små. Ikke bare mellom det som er topptelefoner per d.d., men også om man ser et år tilbake i tid. Snakker om å skvise ut pittelitt bedre kamera, legge på noe gimmik, særegne design-detaljer, el.l. Ting som er gøy første par ukene, men så blir det til "nok en telefon". Derfor er batteri, byggkvalitet, ytelse, og "solid performance" det som til slutt er viktigst.

 

På laptop-fronten har jeg en Google Pixelbook, og den får jeg en liten lykkefølelse av hver gang jeg bruker. Det hadde vært moro og fått til med mobil også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som årelang Nexus-bruker synes jeg softwaren er helt fin, og mindre fjas enn det Samsung har. Sliter dog ekstremt med bluetooth, må restarte tlf for at det skal virke skikkelig og da virker det kun en liten stund før noe bugger seg :s (mot bil)

Klarer ikke å koble til Polar-klokka mi overhodet....

Det eneste jeg ikke plages med er connection mot Bose headsettet.

Lenke til kommentar

Det ble en Mate 10 Pro på meg! Foreløpig fornøyd, selvsagt, og software bedre enn fryktet. Har merket at man ikke kan utvide notifikasjoner uten å åpne telefonen, som lest om før. Deilig å se stort batteriet ligger an til å gå hele dagen uten å lades :-)

 

Edit: Lar dere skjermdeksel være på? Virker jo som grei beskyttelse, og likt glass jeg har satt på andre telefoner. Kanskje litt mindre glatt å ta fingrene på?

Endret av NoviKaNa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...