Gå til innhold

Den store Huawei Mate 10 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slo av Wi-Fi på telefonen før jeg la meg i går, og da jeg våkna hadde jeg kun mistet 2% strøm. Natten før gikk den tom fra 33% før jeg la meg. Ser ut som Wi-Fi er problemet, var koblet til 4G, hadde på bluetooth osv. 

 

Dere andre som har problemet, kanskje dere også kan prøve å kun deaktivere Wi-Fi om natten for å sjekke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt.

Her er det snakk om et unormalt "problem" et par av oss har, der telefonen drar 20-30% strøm om natten (burde dra 5% +/-). Normalt sett er nok mobildata bedre.

 

Ble nettopp gjort oppmerksom på at firmware 129 har en fix som "optimerer" Wi-Fi batteribruken i visse scenarioer. Kan hende det er dette som er problemet for oss. Selv hadde jeg 127, som var nyeste tilgjengelig fra instillinger. Lasta ned Huawei Firmware Finder fra Google Play og installerte oppdateringen manuelt nettopp (orket ikke å vente til den kom automatisk), så nå skal jeg teste i natt om alt er normalt i natt (med alt på).

 

Håper virkelig dette gjør susen!

Endret av CharlieKarl
Lenke til kommentar

 

Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt.

Her er det snakk om et unormalt "problem" et par av oss har, der telefonen drar 20-30% strøm om natten (burde dra 5% +/-). Normalt sett er nok mobildata bedre.

 

Ble nettopp gjort oppmerksom på at firmware 129 har en fix som "optimerer" Wi-Fi batteribruken i visse scenarioer. Kan hende det er dette som er problemet for oss. Selv hadde jeg 127, som var nyeste tilgjengelig fra instillinger. Lasta ned Huawei Firmware Finder fra Google Play og installerte oppdateringen manuelt nettopp (orket ikke å vente til den kom automatisk), så nå skal jeg teste i natt om alt er normalt i natt (med alt på).

 

Håper virkelig dette gjør susen!

Hvordan virker dette?

Lenke til kommentar

Hvorfor tar mobilen verdens dårligste bilder via Snapchat? Ser jo ikke ut.

 

Det samme opplevde jeg da jeg hadde P9 Plus. Synd, da jeg var veldig fornøyd med kameraet ellers. 

 

.. Skal forøvrig sies at android generelt er dårligere på snapchat, så hvis du har gått fra iPhone vil du merke forskjell uansett hvilken android-telefon du har. 

Lenke til kommentar

Dere er klar over at dere kan sjekke hva som tar strøm time for time under Batteri i innstillinger?

 

Om dere er koblet til 5GHz WiFi så kan dere prøve å bytte til 2,4GHz. Hadde et forferdelig batteritap på P9 som skyldtes at jeg var tilkoblet 5GHz. Mistet vel rundt 4-5% i timen uten å bruke telefonen.

 

Så enkelt, byttet om i går og nå er alt på stell. Batteritap på 3% i natt med alt inne.

 

Takk for tips :thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt.

Her er det snakk om et unormalt "problem" et par av oss har, der telefonen drar 20-30% strøm om natten (burde dra 5% +/-). Normalt sett er nok mobildata bedre.

 

Ble nettopp gjort oppmerksom på at firmware 129 har en fix som "optimerer" Wi-Fi batteribruken i visse scenarioer. Kan hende det er dette som er problemet for oss. Selv hadde jeg 127, som var nyeste tilgjengelig fra instillinger. Lasta ned Huawei Firmware Finder fra Google Play og installerte oppdateringen manuelt nettopp (orket ikke å vente til den kom automatisk), så nå skal jeg teste i natt om alt er normalt i natt (med alt på).

 

Håper virkelig dette gjør susen!

Hvordan virker dette?

 

Her får du noen tips:

 

Oppdaterte fra 127 til 129 full ota uten problemer. (Y)

Lenke til kommentar

Dere er klar over at dere kan sjekke hva som tar strøm time for time under Batteri i innstillinger?

 

Om dere er koblet til 5GHz WiFi så kan dere prøve å bytte til 2,4GHz. Hadde et forferdelig batteritap på P9 som skyldtes at jeg var tilkoblet 5GHz. Mistet vel rundt 4-5% i timen uten å bruke telefonen.

Ja, men det står ikke noen apper som tar strøm.

 

Kan nok stemme at det er 5GHz som har skylden da, har vært koblet til 5GHz selv. Kan derimot også melde at etter jeg oppdaterte til firmware 129 i går så trakk den bare 5% i natt mens jeg sov, selv om jeg var koblet til 5GHz. Virker som det gjorde susen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fant nettopp ut av at Mate 10 Pro og har Always on Display muligheter litt gjemt i menyene.

 

For de som er interessert og ikke funnet det ut så finner du det på følgende måte: 

 

Velg Innstillinger -> Sikkerthet og personvern -> Skjermlås og passord -> Vis Alltid Informasjon -> Her velger du etter ønske

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...