Gå til innhold

Den store Huawei Mate 10 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Greit å beholde plast beskytteren på, med mindre du har en annen å ta på.

 

Ikke kjøp Panzer sine glass skjermbeskytter. Kun lim i kantene og løsner med diverse deksel på.

 

Kjører nå uten noe skjermbeskytter, men det har nå gått fint så langt :)

Endret av jaczdani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klage til Huawei, hvis nok gjør det så kanskje de rydder opp i denne "batterystyringa" som er hinsides all fornuft. Ødelegger telefon opplevelsen totalt. Man kan legge inn Custom rom, men det skaper problemer med kamera.

 

Denne telefon skulle jo være så smart, skjønne hvilke app du skulle bruke før du startet den osv. Merkelig at den ikke kan skjønne at jeg vil at alarmene mine skal gå av, at chromecast ikke skal avbrytes, at BT koblinger ikke skal kuttes at mailen min skal hentes uten at jeg må starte appen osv...

 

Jeg fatter ikke at Huawei ikke får mer pes av brukere og "fagpressen" for dette, men folk bruker tydeligvis ikke telefonen.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Jeg må bare lufte frustrasjonene mine med denne telefonen. Hvis programvaren hadde holdt mål, og bluetooth fungerte, hadde jeg vært kjempefornøyd - men dessverre er det alt for mange feil. 

 

Når det gjelder den automatiske lukkingen av apper er det utrolig irriterende å gå glipp av snapper, alarmer, og når noen har vippset meg. Jeg kan forstå at den utrolige batteri-levetiden har en pris, men jeg har opplevd mange ganger at alarmen begynner å ringe to-tre minutter på overtid. (Jeg må vel bytte til den innebygde alarm-klokka for å rekke jobben)

 

Det største problemet er bluetooth. Periodesvis slutter media-kontrollene å funke, og da må jeg starte telefonen på nytt. Og det er ikke at telefonen ikke støtter funksjonaliteten, men at den forsvinner etter jeg har byttet mellom ulike enheter. Eneste råd fra support er å nullstille telefonen, og etter det sende den inn. Har noen andre prøvd å utbedre bluetooth-problemene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt problemer med 4G og vanlig dekning (spesielt sms som jeg ikke mottar / kan sende). Har vært inne og byttet hovedkort én gang nå, og byttet sim-kort også. Ikke fungert. Regner med å sende den tilbake igjen etter neste helg, skal bort så jeg gidder ikke nå. Har hatt problemer med BT jeg også, jævlig irriterende når det henger seg opp. Må restarte telefonen for å få det til å fungere igjen.

 

Sett bort fra disse problemene fungerer jo telefonen utmerket. Kjedelig da, men synd at det skal være såpass mye tull med en ellers perfekt telefon. 

Lenke til kommentar

Trudde jeg hadde fikset dette med at notifikasjoner ikke dukker opp før man åpner telefon/app, men ser at den fortsatt holder igjen mail-notifikasjoner fra Outlook-appen. Utrolig irriterende, og man lurer jo da på hva annet man ikke får servert av notifikasjoner?

 

Vurderer å levere tilbake og benytte angreretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trudde jeg hadde fikset dette med at notifikasjoner ikke dukker opp før man åpner telefon/app, men ser at den fortsatt holder igjen mail-notifikasjoner fra Outlook-appen. Utrolig irriterende, og man lurer jo da på hva annet man ikke får servert av notifikasjoner?

 

Vurderer å levere tilbake og benytte angreretten.

 

Det mest frustrerende er at appstyringen f.eks. er en "feature" som sparer mye strøm, men samtidig gjør telefon nesten ubrukelig. Jeg tror en løsning er å bruke de innebygde appene, som mail-klieneten. Jeg byttet i hvert fall til klokke-apppen som Huawei har utviklet selv. 

 

Jeg tror at bluetooth-problemene har å gjøre med dårlig kompatibilitet, og har sett at mange klager på dårlig støtte for å styre bluetooth-anlegget i bilen.

 

Uansett, jeg ville brukt angreretten hvis jeg kunne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynte å bruke klokke-appen til Huawei, så har ikke merket noe til det. Mail-klienten deres er OK, men jeg foretrekker Outlook siden den har kalender innebygget, og samme mailorganisering som der jeg ellers leser mail. Bluetooth har jeg brukt litt i bil og mot en speaker - har funket greit.

 

Gah, er usikker. Meget fornøyd med kameraet, og liker jo den lange batteritiden sånn ellers. Og er ikke noen andre telefoner på markedet akkurat nå som tiltrekker meg noe særlig.

Lenke til kommentar

Endelig dukket build 129 opp med 1.jan sikkerhets oppdatering. På tide, nå som snart den "går ut på dato" også.

 

I tillegg kom det fix for høyt wifi batteribruk. Men det jeg virkelig savner er at de fikser batteristyringa som dreper alle apper når den føler for det. Hadde vært digg å ha en telefon man kan stole på.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Merker ikke noe særlig til denne "udugelige" batteristyringa jeg.

Bruker 3.parts alarm app (Alarmy), og blir vekket til riktig tid hver morgen. 

Andre apper som Vipps, Chromecast, Pocketcast, Endomondo, Snapchat osv fungerer og smertefritt, får varsler når jeg skal. 

Ikke gjort annet enn å fikset på batteristyringen på de appene jeg vil skal kunne spise litt ekstra batteri...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er kun på Netflix og Viaplay jeg får full skjerm.

 

På andre apper som NRK, Dplay, HBO Nordic, sumo og T-We

Får jeg svarte striper på sidene

 

Er det noe triks for å full skjerm på disse?

 

 

Og med NRK appen kan jeg få bilde i bilde , så jeg kan gjøre alt mulig mens jeg ser på en serie

 

Får ikke det til på feks Netflix eller Viaplay.., ikke mulig der?

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Hmm..

 

Merker ikke noe særlig til denne "udugelige" batteristyringa jeg.

Bruker 3.parts alarm app (Alarmy), og blir vekket til riktig tid hver morgen. 

Andre apper som Vipps, Chromecast, Pocketcast, Endomondo, Snapchat osv fungerer og smertefritt, får varsler når jeg skal. 

Ikke gjort annet enn å fikset på batteristyringen på de appene jeg vil skal kunne spise litt ekstra batteri...

 

Hvordan får du Chromecast til å holde på kontakten? Jeg har bare prøvd én fotballkamp via Eurosport Player på denne telefonen. Funket bra fra min S6 Edge+ tidligere. Nå måtte jeg ty til min Chromebook som castet bra, så var ikke internett-tilgangen det sto på.

 

Mitt problem var at streamen stoppet etter et par minutter, og måtte starte Eurosport-appen på nytt.

Lenke til kommentar

Siden det er flere her som skriver om diverse problemer med denne telefonen vil jeg gjerne dele mine erfaringer. Jeg har hatt min telefon helt siden den kom på markedet og har opplevd svært få problemer. Bruker bluetooth daglig både i bil og til headsett på jobb. Chromecast er også nesten daglig (netflix, hbo, nrk). Sliter litt med Chromecast sammen med HBO, men det er jo først og fremst fordi HBO-appen er dårlig. Har aldri problemer med Netflix sammen med Chromecast.

 

Bruker også Timely, Outlook, Spotify og en haug av andre applikasjoner uten at det byr på noen problemer med notifikasjoner eller annet. Eneste programmet jeg sliter med å få til å fungere ordentlig er "Mobilt Bedriftsnett" fra Telenor, den greier ikke å legge seg foran når telefonen ringer, så jeg får ikke opp nummersøk eller noe av den andre funksjonaliteten til telefonsentralen.

 

Batteriet er helt utrolig bra. Noen ganger hvis jeg er på dårlige WiFi-nett bruker den ekstremt mye strøm, men det kom jo en oppdatering nå for et par dager siden som sier at de har rettet opp i dette. Har ikke fått testet det selv.

Lenke til kommentar

Nyeste oppdatering som bestod imei-check var 131 via FirmwareFinder, installerte denne nylig og merker at mobilen henger av og til på wifi. Kobler over til 2.4 ghz for å se om det hjelper på stabiliteten.

 

Ingen EMUI 8.1 nei, men håper at vi ser den om ikkje alt for lenge!

har du noe oppsskrift hvordan du oppdaterte med FirmwareFinder,brukte du windows ver.eller telefon ver.har prøvd flere ganger uten å lykkes.det nærmeste jeg kom var klar til innstalering men da fikk jeg beskjed om autorosering mislykkes(fullversjon ver 131)

Lenke til kommentar

Iflg XDA Forum er det sjeldent Huawei kommer med inkrementelle oppdateringer på Android-versjonene, slik at det ikke kommer noe på Android 8.1, og heller venter til Android 9. Kan det stemme? Eller kanskje Mate 10 Pro får 8.1 dersom P20 blir lansert med dette?

 

Jeg besluttet å beholde telefonen, ettersom det ikke er andre på markedet per d.d. som jeg liker bedre. Så satser jeg på at jeg klarer kontrollere batterioptimaliseringen, evnt. at oppdateringer gjør den bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...