Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Delt mobildata til PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en asus zenbook kjøpt vår 2017 som har fungert helt supert!

Plutselig i september fungerte det ikke å dele Internett fra min iPhone 7 til pc’en. Telefonen skurrer når keg prøver å koble til, også dukker det opp «kunne ikke koble til nettverk» på pc’en.

 

Mitt delte nettverk fungerer til andre pc’er, og andre delte nettverk fungerer på min asus.

 

Noen som vet hva problemet kan være? Veldig frustrerende da nettverket på høyskolen ikkje fungerer på min PC, da den er for ny for driveren på nettverket(i følge it-service på skolen), så delt Internett er mitt eneste alternativ på skolen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det i følge IT-Service på skolen. Han prøvde å laste ned en eldre driver, men det var ikke mulig mente han.

 

Men hovedproblemet er egentlig at delt Internett mellom min telefon og min PC ikke fungerer, men at begge fungerer med andre.

 

Vet dessverre ikke hva hotspot, eller kan generelt veldig lite om nettverk/pc, så håper på steg for steg hjelp her

Lenke til kommentar

Kan selvfølgelig være flere årsaker til problemet, men har vært borte i noe av det samme tidligere. 

 

Kobler du til telefonen trådløst?  - Da er det to ting du kan teste:

 

1. Slett telefonen under "Administrere kjente nettverk" på PC'en din og forsøk å koble til på nytt. 

2. Endre navnet på telefonen din under  Instillinger-generelt-om, forsøk deretter å koble til på nytt fra PC'en

 

Dersom du bruker kabel vil jeg anbefale å av installere itunes på maskinen og deretter installere siste versjon, og se om du får det til å fungere da. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...