Gå til innhold

World of Warcraft Classic kommer ikke på lenge


Anbefalte innlegg

Når gear er så "lett" å anskaffe så bringer det også mye negativt. Ja, jeg hadde tilgang på bedre gear raskere etter vanilla men jeg ville heller ha det sosialt med de på samme server enn å speedrunne samme instanse uten noe komunikasjon (utenom kjefting).

 

Å stå i en by og vente på å spille med random folk  som ikke bryr seg om noe annet enn drop fra end boss blir fort kjedelig, da foretrekker jeg personlig å finne folk på samme server for så å skape "bånd" med de. Da er det også mye enklere å kvitte seg med de man ikke liger.

 

Møtte på det samme problemet i Destiny 2. Med slike systemer så slutter de aller fleste å bry seg om hvordan de får gear, og fokuserer heller på hvor fort de kan få det og da forsvinner ting som f.eks komunikasjon og følelsen på at det faktisk er et mmo (eventuelt open world). Da kan jeg heller spille et SP spill eller Co-op spill.

 

Men er sikkert bare jeg som er sær her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke bare du

Var hardcore raider til Firelands og når vi var ferdig med Heroic så var jeg også ferdig

MoP var bare LFR

Warlords gjorde jeg delvis med samme guild (som Firelands)

 

Raidet mye i Vanilla, men fikk ikke sett/gjort alt

Stort sett bare MC og ZG  (Spilte på US og EU server)

I BC tok vi alt pre-nerf, unntatt Sunwell, hvor trash var like vanskelig som noen bosser i BT...

Fikk ikke drept LK på Heroic, men tok resten

 

I Legion har jeg ikke gjort alle raids på en karakter engang

Rett og slett mistet gnisten

Ny start på Classic hadde vært supert

Lenke til kommentar

Jeg sluttet rett etter BC så utenom MC så var det mange forkortelser jeg ikke tok ^^ Jeg raidet vel en gang, og det stoppet der. Som casual hadde jeg rett og slett ikke tid til det, og fant det heller ikke noe særlig morsomt.

 

5 mans grupper, pvp, pve og alting var min greie.

 

Problemet mitt utenom at jeg ikke har noe interesse i mmo lengre er at jeg tror at det blir kjedelig å komme tilbake til vanilla.. Selv om tinger som fikk meg til å slutte å spille er fjernet (som flying mounts, palladin og shaman til horde/alliance, instanced dungeons osv) så tror jeg at det blir for lite "nytt" og uten folkene jeg spillte med så blir det aldri det samme.

 

Vanilla wow 2 derimot, men det umulig å tilfredstille alle.

 

Men bra at det kommer, er sikker på at dette er noe mange av deres kunder vil sette pris på (om de gjør det riktig), for min del er dette desverre alt for seint. Lærte litt på å "komme tilbake" til Star Wars Galaxies. Jeg lar minner forbli minner :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være et mareritt å organisere loot når man har etablerte systemer som gjør det automatisk? Tilbake da var det mindre loot å dele ut enn i senere tid.

 

WoW 1.X var aldri en god opplevelse for casual spilling, mtp end game, men det var fantastisk for organisert spilling. Det kommer aldri til å bli en optimal opplevelse når man gjør noe på måfå. Det nærmeste majoriteten kunne komme å få til noe var med å bli med på et sell run og kjøpe loot for gull de hadde farmet.

 

IRL er det slik at folk flest ikke får mye ut av livet og bruker energi på å klage på folk som har fått det til i stedet for å bli bedre selv. Hvis et spill skal tilpasses folk som forventer å få noe uten en innsats er det et spill jeg ikke ønsker å spille.

 

Gjør spillet så vanskelig at man ikke får ned en eneste trash pack i et raid uten at organiseringa er i boks.

 

Edit: Rettet opp noen tastefeil. Har nylig endret tastatur og avstanden til tastene er ulik.

 

Er det å få mye ut av livet å bruke veldig mye tid og energi på ett spill? Mange vil ikke si det, så det er ikke så rart at de aksnkje har andre forventninger til et spill?

 

AtW

Lenke til kommentar

Dem bruker ikke tid på å gi oss en "carbon copy" av wow i 2004. Dem lager ikke classic for dem som vil tilbake til 2004 akkurat slik det var. Dem vil forsøke å gi oss alle en moderne versjon av hvordan wow engang var. Det VIL bli en godt oppusset versjon med bedre grafikk etc. Men...jeg tror dem vil prøve å beholde så mye som mulig av vanilla ruleset og vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være et mareritt å organisere loot når man har etablerte systemer som gjør det automatisk? Tilbake da var det mindre loot å dele ut enn i senere tid.

 

 

Nettopp dette som var problemet. Det er for lite loot, til en større gruppe spillere. Mange ble forbanna og mente de "fortjente" loot mer enn andre. Selv om man selvfølgelig kan følge et slavisk DKP system, hadde man hoardere som sparte opp (shieldet fra chromaggus f.eks.) som droppet 1 gang iløpet av en 1.5 års tid jeg cleara BWL på ukesbasis. Jeg satt på left binding av thunderfury, og måtte sette av hver onsdag i 10 mnd. for å ikke gå glipp av MC raid (for da hadde den andre delen droppet 100% av gangene).

 

Det blir ikke noe nytt og spennende. Ikke det at "ny exp. nå får dere 5 generiske nye zones dere kan levle i" er spennende, men det er iallefall nytt. For de som har tatt nax før TBC, skjønner virkelig ikke hvilken glede de kan ha av dette i mer enn ett par uker for "nostalgi"

Lenke til kommentar

Håper faen meg de har ansatt nye folk til å styre med dette tullet når de har sagt at det er så sinnssykt mye arbeid, men sikkert ikke. Hvert eneste sekund som er kastet bort på classic er tid som heller kunne blitt brukt på mer content og andre ting til neste expac.

De holder faktisk på å hyret et eget team for classic WoW.

Lenke til kommentar

Det er kommer til å bli veldig bra for hard core fansen! For min del, så har jeg hverken orket eller mulighet til å investere like mye tid som jeg gjorde i 2005 (back in the good ol' days). Kone, kid, jobb pluss en haug av andre gjøremål gjør at jeg aldri i livet kan investere like mye tid som jeg kunne i 05. Husker jeg oneshotta mage i Lights hope cathedral :)

Lenke til kommentar

Ironisk nok kan jeg bruke mer tid på wow nå med full familie enn jeg kunne i 2004, da gikk jo mesteparten av tiden med til å "deale" med damer. Mens nå kan jeg sannsynligvis få 2 timer wow tid hver dag. Eneste problemet er jo at alderen gjør at man har mindre energi da men hehe.

 

Gleder meg massivt til en nyoppusset og kul opplevelse med Classic:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...