Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Det er ti år sidan Call of Duty 4: Modern Warfare kom ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri sett for meg MW som et klassisk spill.

 

Vi begynner å bli gamle kanskje.. :)

 

Det jeg savner med dagens spill, er jo moddingen som her med ProMod som gjorde MW konkurranse dyktig i e-sport. Dagens spill er for mye verning om spillet av utviklerne/utgiverne og de sier at de selv skal skape e-sport men vi ser enten ikke noe av det eller bare et halvhjertet forsøk.. Dumt og nå er vi i en ny æra som MW med loot crates. Håper på en renessanse snart :)

Lenke til kommentar

 

Mitt eige forsøk på ein ProMod-montasje med ESL-klipp for fire år sidan.

 

Kan vel stille spørsmål om det er litt i gråsonen når forfatter promoterer sine egne youtubeklipp, med reklame inntekter aktivert, i en artikkel til gamer.no?

Ja, dette er i gråsonen mener jeg.

 

Ellers var MW siste CoD spillet jeg har spilt, og det var sabla gøy. Men etter det mistet jeg helt interessen. For meg er fortsatt CoD2 favoritten, med CoD3 like bak.

Lenke til kommentar

 

Aldri sett for meg MW som et klassisk spill.

Vi begynner å bli gamle kanskje.. :)

 

Det jeg savner med dagens spill, er jo moddingen som her med ProMod som gjorde MW konkurranse dyktig i e-sport. Dagens spill er for mye verning om spillet av utviklerne/utgiverne og de sier at de selv skal skape e-sport men vi ser enten ikke noe av det eller bare et halvhjertet forsøk.. Dumt og nå er vi i en ny æra som MW med loot crates. Håper på en renessanse snart :)

 

 

Har ikke noe med alder å gjøre, en Lada(COD)  blir aldri klassisk selv om den er hølgammal

Doom(Aston Martin DB5) blir klassisk dagen den kom ut av sammlebåndet. 

Lenke til kommentar

 

 

Mitt eige forsøk på ein ProMod-montasje med ESL-klipp for fire år sidan.

 

Kan vel stille spørsmål om det er litt i gråsonen når forfatter promoterer sine egne youtubeklipp, med reklame inntekter aktivert, i en artikkel til gamer.no?

Ja, dette er i gråsonen mener jeg.

 

Heisann,

 

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt greia med hvorfor akkurat CoD er så stort innenfor FPS-sjangeren. Dette skal visstnok være et av de beste i serien og innen sjangeren, og jeg spilte det faktisk rundt 4-5 timer etter at jeg fikk spillet gratis i en 3 for 2-deal. Spillet er forferdelig anmasende - stopper man for å se på de (faktisk flotte) områdene som utviklerne har lagt så mye tid inn i å lage så blir man hele tiden mast på om å fortsette - og man er utsatt for en nærmest konstant serie skuddvekslinger. Glem alt som heter tempo, spenningskurve og atmosfære, for her skal det skytes. Det er som om utviklerne mistenker meg for å ha ADHD slik at jeg må ha konstant stimuli i form av skyting og ekplosjoner for ikke å kjede meg. Til syvende og sist gjør det så opplevelsen føles hul.

 

Skal man spille FPS i dag anbefaler jeg heller de fantastiske Metro- og Wolfenstein-spillene. Dette er spill som har skikkelig tilfredsstillende skytesekvenser men også veldig mye mer enn det.

Lenke til kommentar

 

 

Aldri sett for meg MW som et klassisk spill.

Vi begynner å bli gamle kanskje.. :)

 

Det jeg savner med dagens spill, er jo moddingen som her med ProMod som gjorde MW konkurranse dyktig i e-sport. Dagens spill er for mye verning om spillet av utviklerne/utgiverne og de sier at de selv skal skape e-sport men vi ser enten ikke noe av det eller bare et halvhjertet forsøk.. Dumt og nå er vi i en ny æra som MW med loot crates. Håper på en renessanse snart :)

 

 

Har ikke noe med alder å gjøre, en Lada(COD)  blir aldri klassisk selv om den er hølgammal

Doom(Aston Martin DB5) blir klassisk dagen den kom ut av sammlebåndet. 

Da har vi ulik oppfatning av hva som gjør noe til en klassiker og det er jo også slik. Det er et flytende begrep og individuelt. Men for meg er CoD:MW en klassiker fordi det var banebrytende for fps sjangeren, hvor flere elementer ble samlet i en vanedannende pakke som virkelig slo rot i spillmiljøet. Det er noe jeg aldri kommer til å glemme, og vil forsatt sammenligne med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Mitt eige forsøk på ein ProMod-montasje med ESL-klipp for fire år sidan.

 

Kan vel stille spørsmål om det er litt i gråsonen når forfatter promoterer sine egne youtubeklipp, med reklame inntekter aktivert, i en artikkel til gamer.no?

Ja, dette er i gråsonen mener jeg.

 

Heisann,

 

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

Problemet er kanskje Vær Varsom plakaten 2.2 og 2.3, 2.4 og 2.6. Merk at jeg ikke er noe ekspert på dette! :) Jeg ville ihvertfall likt å vite at du personlig vil tjene på at jeg klikker linkene. :)

Lenke til kommentar

Heisann,

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

 

Det er nok at artikkelforfatter bruker arbeidsgiver sin nettside til å generere egne inntekter i regi av en privat Youtube-konto?

Eller går pengene til gamer.no?

 

Utenom det, CoD4 <3 Beste spillet i serien.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mitt eige forsøk på ein ProMod-montasje med ESL-klipp for fire år sidan.

 

Kan vel stille spørsmål om det er litt i gråsonen når forfatter promoterer sine egne youtubeklipp, med reklame inntekter aktivert, i en artikkel til gamer.no?

Ja, dette er i gråsonen mener jeg.

 

Heisann,

 

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

Problemet er kanskje Vær Varsom plakaten 2.2 og 2.3, 2.4 og 2.6. Merk at jeg ikke er noe ekspert på dette! :) Jeg ville ihvertfall likt å vite at du personlig vil tjene på at jeg klikker linkene. :)

 

 

 

Bare for å oppklare: Er redaksjonssjef, og ikke artikkelforfatter, så jeg tjener ikke direkte på videoen uansett – kun via fast lønn utbetalt av arbeidsgiver. :) 

 

Tror ikke det bryter spesifikt med VVP-punktene du tar opp. 

 

2.2 - Ingen interessekonflikt eller dobbeltrolle her egentlig. Selv om videoen ikke ble laget i tandem med artikkelen, er den relevant for innholdet. Hadde det vist seg at Mikkjell laget videoen på oppdrag fra Activision, hadde dette vært en interessekonflikt.

 

2.4 - Punktet handler vel mest om kompensasjon fra utenforstående i forbindelse med redaksjonell dekning når det gjelder dem som dekkes? Igjen mottar ikke Mikkjell penger fra Activision, men via AdSense ved et visst antall visninger. Problematikken ligger vel i at kontoen er privat i så fall, og at det kan bli sett på som å «utnytte sin stilling til å oppnå private fordeler». Men siden jeg har gjennomgått materialet og valgt å publisere det, har det ikke gått forbi oss, og vi snytes ikke for penger som egentlig kunne gått til Gamer. Jeg er heller ikke sikker på om de ørene det er snakk om her er nok til å trigge denne. Dette er nok punktet som er mest relevant i hvert fall. Se litt mer nedenfor om private YouTube-kontoer og Gamer.no.

 

2.6 - Faller bort, siden videoen ikke er reklame eller kommersielt innhold. 

 

 

Heisann,

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

 

Det er nok at artikkelforfatter bruker arbeidsgiver sin nettside til å generere egne inntekter i regi av en privat Youtube-konto?

Eller går pengene til gamer.no?

 

Utenom det, CoD4 <3 Beste spillet i serien.

 

Pengene går ikke til Gamer.no, nei. Det er Mikkjells konto.

 

Når det er sagt vet vi av erfaring at det ikke er mye penger å tjene på YouTube via AdSense her på Gamer. Ingen av videoene vi har lagt på vår interne kanal har generert betydelig med inntekter via AdSense, selv med flere visninger enn Mikkjells – massen er rett og slett ikke stor nok. Intensjonen hans er neppe å tjene penger på innholdet. 

 

Vi synes samtidig det er kult når skribentene våre lager videoinnhold til artikler. Mikkjell er en av dem som gjør det i artikler der det er relevant, og legger dem ut på sin egen kanal. Siden at vi i utgangspunktet ikke betaler ekstra for det, ser vi på det som ekstrainnhold som gavner både oss og dem, og har ikke problemer med at det legges ut på skribentens konto. 

 

Spørsmålet blir i så fall om vi synes det er greit at Mikkjell promoterer sin YouTube-kanal via Gamer.no. Så lenge det ikke er eksplisitt (typ: «Se flere videoer på min kanal»-lenking), og kun via embedding der det er relevant for artikkelen, eller er vurdert som redaksjonelt interessant, og ikke er sponset innhold fra en tredjepart, ser vi på det som greit. Det blir litt på samme nivå som at vi og andre nettsider setter pris på at skribenter er aktive i sosiale medier som Instagram, Twitch eller Twitter, der man kan få en følgermasse som en følge av dette. 

 

Jeg skal uansett forhøre meg litt mer med andre i TU Media om dette for å være sikker. Det blir i så fall en ren prinsippsak, for jeg ser ikke den store pengegevinsten her. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mitt eige forsøk på ein ProMod-montasje med ESL-klipp for fire år sidan.

 

Kan vel stille spørsmål om det er litt i gråsonen når forfatter promoterer sine egne youtubeklipp, med reklame inntekter aktivert, i en artikkel til gamer.no?

Ja, dette er i gråsonen mener jeg.

 

Heisann,

 

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

Problemet er kanskje Vær Varsom plakaten 2.2 og 2.3, 2.4 og 2.6. Merk at jeg ikke er noe ekspert på dette! :) Jeg ville ihvertfall likt å vite at du personlig vil tjene på at jeg klikker linkene. :)

For ordens skuld:

 

Eg kunne lasta opp videoen på Gamer.no sin konto, men #1: eg har ikkje videoen lengre, og #2: det er snakk om reklameinntekter på under ei krone, og dei går heller ikkje til meg. Dei går til rettigheitsinnehavar av songen brukt i videoen. Eg kunne ha lasta den ned frå min kanal, og lasta opp igjen, men det verkar som noko meiningslaust sysifosarbeid.

 

Her er statistikk om visningar på artikkelnivå: https://gyazo.com/31af837ec5d7256c455abf66ca1af74d Utan musikk tener eg rundt 5 kroner per 1000 visningar, så sjølv om eg hadde hatt fått inntekt, ville det altså vore snakk om under ei krone. Det meste eg har fått på artikkelnivå på ein av videoane mine på Gamer.no er vel 500 visningar, så rundt 2.5 kroner altså. 

Endret av iR' BR34K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Mitt eige forsøk på ein ProMod-montasje med ESL-klipp for fire år sidan.

 

Kan vel stille spørsmål om det er litt i gråsonen når forfatter promoterer sine egne youtubeklipp, med reklame inntekter aktivert, i en artikkel til gamer.no?

Ja, dette er i gråsonen mener jeg.

 

Heisann,

 

Er ikke helt sikker på hva som er problematikken her og hva jeg skal svare på. Kan dere utdype litt?

Problemet er kanskje Vær Varsom plakaten 2.2 og 2.3, 2.4 og 2.6. Merk at jeg ikke er noe ekspert på dette! :) Jeg ville ihvertfall likt å vite at du personlig vil tjene på at jeg klikker linkene. :)

For ordens skuld:

 

Eg kunne lasta opp videoen på Gamer.no sin konto, men #1: eg har ikkje videoen lengre, og #2: det er snakk om reklameinntekter på under ei krone, og dei går heller ikkje til meg. Dei går til rettigheitsinnehavar av songen brukt i videoen. Eg kunne ha lasta den ned frå min kanal, og lasta opp igjen, men det verkar som noko meiningslaust sysifosarbeid.

 

Her er statistikk om visningar på artikkelnivå: https://gyazo.com/31af837ec5d7256c455abf66ca1af74d Utan musikk tener eg rundt 5 kroner per 1000 visningar, så sjølv om eg hadde hatt fått inntekt, ville det altså vore snakk om under ei krone. Det meste eg har fått på artikkelnivå på ein av videoane mine på Gamer.no er vel 500 visningar, så rundt 2.5 kroner altså. 

Bra dere kan begrunne valgene, og takk for svarene ;) De kronene og ørene er selvsagt ikke noe å reagere negativt på :) Men å nevne slikt kan jo være greit, hvem vet.. Plutselig går det viralt vetu :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...