Gå til innhold

TEST: Xiaomi Redmi Note 4X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinesisk er kun hvis du ikke har høye krav til at ting skal gå veldig snappy og at det skal være gode oppgraderingsmuligheter. Det er jo derfor Apple vinner såpass mye. Ville nok hatt vanskelig med å kjøpt noe annet enn en Samsung toppmodell som android bruker. Har nå en moto g4 plus pga pris og funksjon, men hadde jeg hatt mer penger hadde jeg lett spyttet det inn i noe bedre.

Lenke til kommentar

Ville nok hatt vanskelig med å kjøpt noe annet enn en Samsung toppmodell som android bruker.

Ouch, her må jeg si meg dundrende uenig etter å ha vært Samsung-eier.

 

Trege oppdateringer, lassevis med unødvendig bloat, en telefon som blir gradvis tregere. Av toppmodellene tilgjengelig på det norske markedet hadde det blitt Pixel, HTC, LG, Moto, Huawei og Sony, foran Samsung. Faktisk hadde jeg mye heller kjøpt iPhone foran en ny Samsung.

 

Nå sitter jeg på en LeEco Le Pro 3 med LineageOS som kostet under halvparten av hva jeg hadde vært nødt til å betalte for en tilsvarende med samme spesifikasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ville nok hatt vanskelig med å kjøpt noe annet enn en Samsung toppmodell som android bruker.

Ouch, her må jeg si meg dundrende uenig etter å ha vært Samsung-eier.

 

Trege oppdateringer, lassevis med unødvendig bloat, en telefon som blir gradvis tregere. Av toppmodellene tilgjengelig på det norske markedet hadde det blitt Pixel, HTC, LG, Moto, Huawei og Sony, foran Samsung. Faktisk hadde jeg mye heller kjøpt iPhone foran en ny Samsung.

 

Nå sitter jeg på en LeEco Le Pro 3 med LineageOS som kostet under halvparten av hva jeg hadde vært nødt til å betalte for en tilsvarende med samme spesifikasjoner.

 

Stort sett enig (forutenom om at jeg aldri ville rørt noe med ios). 

Har LineageOs fått støtte for bank id nå (sim tools)? Eneste grunnen til at jeg ikke kjører det på alle enhetene. 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Mangler 4G-dekning på B20-båndet, hvilket vil gi problemer med dekningen utenfor byer og tettsteder. Ellers er Xiaomi-telefonene dine og rimelige barne-mobiler

 

Sier du det? Jeg hadde tenkt å gå for en Mi A1. Mangler den også dekning? Har tenkt å bruke den med Talkmore ute på landet.

Lenke til kommentar

Mangler 4G-dekning på B20-båndet, hvilket vil gi problemer med dekningen utenfor byer og tettsteder. Ellers er Xiaomi-telefonene dine og rimelige barne-mobiler

Det finnes internasjonale versjoner av Redmi Note 4X, og disse har 800MHz. Blant annet selger Iwill.no denne (i hvertfall i følge dem selv).

Det man bør være OBS på er i så fall hvilken utgave man kjøper, da de heter nesten de samme. I verste fall, spør selgeren.

 

Det blir stadig flere 800MHZ/B20-telefoner fra Xiaomi, nå som firmaet har startet offisielt salg i deler av Øst-Europa og Spania. Det er bare synd at de har forskjeller ut i fra hvilket land telefonen er kjøpt fra.

Endret av datagutt1
Lenke til kommentar

 

Mangler 4G-dekning på B20-båndet, hvilket vil gi problemer med dekningen utenfor byer og tettsteder. Ellers er Xiaomi-telefonene dine og rimelige barne-mobiler

Sier du det? Jeg hadde tenkt å gå for en Mi A1. Mangler den også dekning? Har tenkt å bruke den med Talkmore ute på landet.

 

MI A1 har full dekning, men dette avhenger av hvor du kjøper den i fra. Iwill selger den riktige utgaven, og jeg kan tenke meg de fleste andre nettbutikker i utlandet også gjør dette. Se etter B20/800Mhz i båndlista eller "internasjonal/global" versjon så er du rimelig safe.

 

Bare å spørre om du lurer på hvilken utgave en bestemt nettbutikk selger.

Endret av datagutt1
Lenke til kommentar

Har LineageOs fått støtte for bank id nå (sim tools)? Eneste grunnen til at jeg ikke kjører det på alle enhetene.

Tror ikke dette er gjennomført. Til min telefon finnes det to versjoner av LineageOS. Den offisielle støtter ikke BankID eller klarer safetynet, fordi utvikleren ikke ønsker å utfordre Google. Jeg kjører en fra Team Superluminal, som støtter alt.

Er også en OmniRom som klarer BankID. Dog er jeg usikker på hvordan det blir framover siden begge utviklerne av disse ROMene har solgt sine telefoner.

Lenke til kommentar

hei har nettop kjøpt redmi note 4 global edition. Den har B20 bånd. Ellers er det masse ROM til installasjon på xda.com. Selv bruker jeg ressurection remix ROM. Stabilt og ren android. På xda er lagt ut Oreo 8.0 som jeg ennå ikke har testet (Lineage OS 15).

Telefon er kjøpt i Norge. Med superflyt (4GB ram ) og stort batteri er tlf. ren kupp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...