Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal angre på kjøpet av asus 1080 grafikkortet, der fikk jeg 2 stk  spill med på kjøpet, assassins creed og destiny 2

hvordan fungerer det med når man skal angre på kjøpet,  blir de kodene ugyldige ? har ikke brukt kodene som jeg fikk på kvitteringen,  kjøpt på lefdal.

Har dessverre ikke fasitsvaret (mistenker vel sterkt at du ikke får beholde spillene), men jeg bestilte samme kort fra Komplett, og der har jeg ennå ikke mottatt kodene.

 

Bestilte for øvrig natt til fredag, og hentet kortet i hentebua på vei hjem fra jobb på fredag, så den delen av leveransen gikk kjapt. =)

Lenke til kommentar

Det ble flere gode og helt OK kjøp i år. Men årets kupp har altså Japan Photo allerede levert. En DJI Osmo Mobile med stand, og 2stk. ekstra "Intelligent" batterier Med veiledende pris på ~4100Kr. Alt sammen for til sammen 1393 Kr!! :w00t:

 

Endelig skal det bli slutt på all ristingen i bildet når jeg er ute i skogen og filmer ræva på bikkja! :rofl:

Dette fikk jeg ikke med meg, hadde nok handlet ja!

Lenke til kommentar

 

Det ble flere gode og helt OK kjøp i år. Men årets kupp har altså Japan Photo allerede levert. En DJI Osmo Mobile med stand, og 2stk. ekstra "Intelligent" batterier Med veiledende pris på ~4100Kr. Alt sammen for til sammen 1393 Kr!! :w00t:

 

Endelig skal det bli slutt på all ristingen i bildet når jeg er ute i skogen og filmer ræva på bikkja! :rofl:

Dette fikk jeg ikke med meg, hadde nok handlet ja!

 

 

Japan Photo er virkelig verdt å holde øye med på BF ja. husker ikke om det var i fjor eller forfjor jeg sikret meg en slik liten rakker for 1990, eller var det 2990? Begge deler ville uansett vært grisebillig når det ble introdusert på markedet til ~12K. :)

Lenke til kommentar

 

 

Det ble flere gode og helt OK kjøp i år. Men årets kupp har altså Japan Photo allerede levert. En DJI Osmo Mobile med stand, og 2stk. ekstra "Intelligent" batterier Med veiledende pris på ~4100Kr. Alt sammen for til sammen 1393 Kr!! :w00t:

 

Endelig skal det bli slutt på all ristingen i bildet når jeg er ute i skogen og filmer ræva på bikkja! :rofl:

Dette fikk jeg ikke med meg, hadde nok handlet ja!

 

 

Japan Photo er virkelig verdt å holde øye med på BF ja. husker ikke om det var i fjor eller forfjor jeg sikret meg en slik liten rakker for 1990, eller var det 2990? Begge deler ville uansett vært grisebillig når det ble introdusert på markedet til ~12K. :)

 

 

Den osmo mobile hadde vært kjekt. Tror jeg hadde handlet om jeg så den. Delte du den i tråden mens det var BF? Må evt ha oversett det. Gikk så fort. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Det ble flere gode og helt OK kjøp i år. Men årets kupp har altså Japan Photo allerede levert. En DJI Osmo Mobile med stand, og 2stk. ekstra "Intelligent" batterier Med veiledende pris på ~4100Kr. Alt sammen for til sammen 1393 Kr!! :w00t:

 

Endelig skal det bli slutt på all ristingen i bildet når jeg er ute i skogen og filmer ræva på bikkja! :rofl:

Dette fikk jeg ikke med meg, hadde nok handlet ja!

 

 

Japan Photo er virkelig verdt å holde øye med på BF ja. husker ikke om det var i fjor eller forfjor jeg sikret meg en slik liten rakker for 1990, eller var det 2990? Begge deler ville uansett vært grisebillig når det ble introdusert på markedet til ~12K. :)

 

 

Den osmo mobile hadde vært kjekt. Tror jeg hadde handlet om jeg så den. Delte du den i tråden mens det var BF? Må evt ha oversett det. Gikk så fort. 

 

 

Jeg fikk nok den siste, eller en av de siste ihvertfall. Skulle tipse om det med link, men da var prisen veiledende igjen. Så jeg linket til Komplett i stedet, som også hadde den på tilbud. Bare ikke fullt så billig, og i henhold til salgs tekst, sannsynligvis også uten ekstra batterier og stand. Jeg gjorde oppmerksom på at jeg hadde handlet min på Japan Photo..

 

Edit: Sikret meg også denne billigere varianten til 995,- på komplett. Den har faktisk et par funksjoner som DJI'en ikke har.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Da var årets kjøp på plass og PCen er oppe å går !
post-105797-0-46487200-1512078569_thumb.jpg

Cpu: Ryzen 1700x kjøpt fra power

Hovedkort: Asus Prime x370- pro kjøpt fra power

Minne: Crucial ballistic 16 GB kjøpt på netoonet

Kjøler: Coolermaster hyper 212 kjøpt på netonnet

Grafikkort: MSI seahawk 1080 kjøpt på lefdal

Kabinett:  NZXT s340 elite matt black  kjøpt fra netoonet

 

 

 

Så lang fornøyd med alt, fikk grafikkortet på posten istad fra lefdal.  Tokk sin tid

 

Edit: ja for å svare på mitt eget spørsmål, så deaktiverte dem assasins creed koden jeg fikk med asus 1080 som jeg returnerte / Den funker hvertfall ikke.

Endret av Mr Pepe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da var årets kjøp på plass og PCen er oppe å går !

attachicon.gif20171130_224734.jpg

Cpu: Ryzen 1700x

Hovedkort: Asus Prime x370- pro

Minne: Crucial ballistic 16 GB

Kjøler: Coolermaster hyper 212

Grafikkort: MSI seahawk 1080

 

Så lang fornøyd med alt, fikk grafikkortet på posten istad fra lefdal.  Tokk sin tid

 

Ser greit ut. Men optimalt sett ville jeg plassert kjøleren til skjermkortet i "taket" foran. Og vridd luftkjøleren til CPU 90° slik at den trekker luft fra front mot bak, og montert en AF vifte bakerst til å trekke den luften fra CPU ut av kabinett.

 

Men med disse komponentene er det sikkert ikke så viktig. Det eneste er at viftene kanskje kunne gått på litt saktere RPM. Ikke sikkert man ville merket stort..

Lenke til kommentar

 

 

Ser greit ut. Men optimalt sett ville jeg plassert kjøleren til skjermkortet i "taket" foran. Og vridd luftkjøleren til CPU 90° slik at den trekker luft fra front mot 

 

 

 

Stusset litt på retningen på den kjøleren ja, men artig med ny rigg! Får oppleve den følelsen selv i løpet av neste uke :wee:

 

Sant nok, men tester først sånn, så skal snu etter for å finne optimalt og ser hvordan dette funker, iogmed at  gpuen holder seg sykt kald, gikk ikke over 50 grader 

 

Dere kan sjekke  her hvor han snakker om horisontalt vs vertikalt og det var minimalt med forskjell. 

 

Lenke til kommentar

Som sagt, så blir jo ikke dine komponenter spesielt varme. Så det er nok ikke veldig viktig. Men det du måler av temp på skjermkortet er nok selve GPU die temp. Som selvsagt holder seg greit med så god kjøler og såpass "lite" effekt fra skjermkortet. Men VRM'er og resten av komponentene på skjermkortet kjøles sjeldent av vannblokken på disse hybrid modellene. Så noe av temperaturen fra disse beveger seg gjerne opp i backplate'en på skjermkortet. Og det er altså derfra du trekker oppvarmet luft til å kjøle CPU med. Samtidig som GPU rad/viften er "låst" inne på baksiden. Dette er jo litt dumt når det er massevis av frisk kjølig luft som kommer inn i front. Men som så blir blokkert fra å nå frem til GPU rad/vifte. Fordi CPU kjøleren ikke bare står i veien. Men blåser all luft som kommer mot seg rett opp, der den blir evakuert fra kabinettet med enda en vifte i taket. :p

 

Edit: Angående videoen.. Jah, der manglet det mye informasjon. :p Strengt tatt er den fullstendig ubrukelig til å si noe som helst om orienteringens effekt. For det første er "Heaven 4.0" en single CPU threaded applikasjon. Så CPU har aldri fått kjørt seg ordentlig. Den vil imidlertid få større last med høyere fps. Men vi vet jo ingenting om resultatene fra testene. Om FE versjonen kjørte på 1800MHz mens Zotac'en kjørte på 1700MHz vil man få færre fps med Zotac'en. Og dermed lavere last for CPU. Jeg vet sannelig ikke en gang om jeg tror fyren er kompetent nok til å ha satt på sidepanelet under testene. Det ble etterspurt i kommentarfeltet, så manglende svar gjør meg misstenksom..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Observerer at noen av dere får syke tilbud på kredittkort. Har bare ett kredittkort i en liten bank akkurat nå. Hvilke kredittkort gir gode tilbud, er det DNB og Danske Bank som gjelder? Kan jeg egentlig få kredittkort alle mulige steder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...