Gå til innhold

HTC U11+ er kanskje Pixel 2 XL-en du har ventet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte U Ultra, ble den pga at jeg foretrekker Sense over f.eks Samsung Experience, MIUI ol, men når en mnd var gått så var Nova Launcher med skjult knappelinje og oppovergesture for meny, ala S8. Men de delene Nova ikke endrer er jeg fornøyd med fra HTC... Men LG V30 er så mye mer spennende på papiret!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan denne være god nok for mitt bruk til at jeg returnerer til HTC etter 2 år med Nexus 6P? Jeg håper det ihvertfall, og samtidig ble det litt vanskeligere for meg å velge ny telefon. 

 

Blir nesten som en boksematch dette, LG V30 i det ene hjørnet og HTC U11 Plus i det andre. 3.5mm audio jack vs stereohøyttalere.  :grin2:

 

Men synes det er ørlite grann skuffende at det kun blir mulig å kjøpe den via nettsiden til HTC, ville nemlig likt å fått litt hands-on tid med den før jeg eventuelt hadde kjøpt den. Blir nesten som å skulle kjøpe en bil usett. Med mindre Elkjøp eller noen andre bestemmer seg/får lov til å selge den i butikkene sine. 

Lenke til kommentar

Litt feil i spec oversikten: Android versjon og batteri kapasitet.

For øvrig en lekker telefon, spesielt med gjennomsiktig bak. Ser vitterlig ut som en spole for trådløs lading der, men står ikke nevnt noe sted?

 

Tror fortsatt alt jeg helst vil ha LG V30, grunnet bl.a 3.5mm plugg og OLED skjerm, men denne var virkelig ikke dum.

Lenke til kommentar

Litt feil i spec oversikten: Android versjon og batteri kapasitet.

For øvrig en lekker telefon, spesielt med gjennomsiktig bak. Ser vitterlig ut som en spole for trådløs lading der, men står ikke nevnt noe sted?

 

Tror fortsatt alt jeg helst vil ha LG V30, grunnet bl.a 3.5mm plugg og OLED skjerm, men denne var virkelig ikke dum.

 

LG V30 har dessverre fått veldig mykje kritikk for OLED-skjermen sin.

Lenke til kommentar

Kan denne være god nok for mitt bruk til at jeg returnerer til HTC etter 2 år med Nexus 6P? Jeg håper det ihvertfall, og samtidig ble det litt vanskeligere for meg å velge ny telefon. 

 

Blir nesten som en boksematch dette, LG V30 i det ene hjørnet og HTC U11 Plus i det andre. 3.5mm audio jack vs stereohøyttalere.  :grin2:

 

Men synes det er ørlite grann skuffende at det kun blir mulig å kjøpe den via nettsiden til HTC, ville nemlig likt å fått litt hands-on tid med den før jeg eventuelt hadde kjøpt den. Blir nesten som å skulle kjøpe en bil usett. Med mindre Elkjøp eller noen andre bestemmer seg/får lov til å selge den i butikkene sine. 

 

Artig å møte en med akkurat samme mobilhistorikk som meg selv..! Og med samme valgdilemma.

 

Jeg har aldri klart å like Samsungene.. synes glasset føles rart.. ei heller skjønner jeg hypen rundt landets vanligste mobil. Savnet fra metallet i htc m7 og m8 var stort. Endte opp med Nexus 6p, men syntes etter en stund at den var for stor. Å få en hands-on på HTC U11+ er et must. Var forøvrig innom Eplehuset og tok en titt på iPhone X. Om HTC u11+ ligger like godt i hånden som X'en er det muligens et av markedets beste på brukeropplevelser.

 

(OnePlus 5t er også spennende)

Lenke til kommentar

 

Kan denne være god nok for mitt bruk til at jeg returnerer til HTC etter 2 år med Nexus 6P? Jeg håper det ihvertfall, og samtidig ble det litt vanskeligere for meg å velge ny telefon. 

 

Blir nesten som en boksematch dette, LG V30 i det ene hjørnet og HTC U11 Plus i det andre. 3.5mm audio jack vs stereohøyttalere.  :grin2:

 

Men synes det er ørlite grann skuffende at det kun blir mulig å kjøpe den via nettsiden til HTC, ville nemlig likt å fått litt hands-on tid med den før jeg eventuelt hadde kjøpt den. Blir nesten som å skulle kjøpe en bil usett. Med mindre Elkjøp eller noen andre bestemmer seg/får lov til å selge den i butikkene sine. 

Artig å møte en med akkurat samme mobilhistorikk som meg selv..! Og med samme valgdilemma.

 

Jeg har aldri klart å like Samsungene.. synes glasset føles rart.. ei heller skjønner jeg hypen rundt landets vanligste mobil. Savnet fra metallet i htc m7 og m8 var stort. Endte opp med Nexus 6p, men syntes etter en stund at den var for stor. Å få en hands-on på HTC U11+ er et must. Var forøvrig innom Eplehuset og tok en titt på iPhone X. Om HTC u11+ ligger like godt i hånden som X'en er det muligens et av markedets beste på brukeropplevelser.

 

(OnePlus 5t er også spennende)

 

 

HTC har nok havnet i skyggen av Samsung her til lands, og dermed blitt litt undervurdert blant massene. M7 er nok fortsatt en av de beste telefonene jeg har hatt så langt, men 6p kom på markedet samtidig som jeg hadde lyst på ny telefon forrige gang. Tror jeg hadde fortsatt med HTC hvis det ikke var for den. Slik det ligger an nå, så er jeg mest fristet til å velge u11+, mest fordi LG ikke har sagt et pip om når V30 kommer til Norge. Spurte de senest på lørdag når den kommer, fikk bare til svar "a release date will come soon!".. 

Lenke til kommentar

Den ligger for salg på HTC nå, men til en pris av: 6561 kr. Denne prisen er ikke inkludert frakt og moms, + eventuell tollbehandling. Syns 8.200 kroner (+ eventuelt tollbehandling) blir litt for meget. 

Trodde den skulle bli tilgjengelig her jeg:

http://www.htc.com/no/smartphones/

 

Men fant den til slutt her:

http://shop.eu.htc.com/store/htcemea/no_NO/DisplayActivatePurchasePlanPage/marketID.4751421500

 

Stiv pris ja, men det er en del telefoner i det prissiktet etterhvert.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Trodde jeg var på den øverste linken selv, men ser at jeg ble sendt til den nederste når jeg gikk videre. Ja, for all del, 8k er ikke så ille for et flaggskip og U11+ har virkelig noen gode spesifikasjoner. Liker også squeez-kantene og, helt uten å ha brukt det, ser for meg at det er praktisk! 

 

U11+ vs Mate 10 pro er en god sammenligning, det samme for S8 og S8+ som er virkelig rimelig om dagen. Pixel 2 XL som slekter veldig på denne telefonen er såpass mye dyrere at jeg ville valgt U11+! Tror ikke du vil bli skuffet med et kjøp, men jeg valgte selv Mate 10 pro etter mye fram og tilbake. 

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Trodde jeg var på den øverste linken selv, men ser at jeg ble sendt til den nederste når jeg gikk videre. Ja, for all del, 8k er ikke så ille for et flaggskip og U11+ har virkelig noen gode spesifikasjoner. Liker også squeez-kantene og, helt uten å ha brukt det, ser for meg at det er praktisk! 

 

U11+ vs Mate 10 pro er en god sammenligning, det samme for S8 og S8+ som er virkelig rimelig om dagen. Pixel 2 XL som slekter veldig på denne telefonen er såpass mye dyrere at jeg ville valgt U11+! Tror ikke du vil bli skuffet med et kjøp, men jeg valgte selv Mate 10 pro etter mye fram og tilbake. 

Min vurdering er ca. som følger sammenlignet med U11+:

Pri 1: Pixel 2 XL grunnet ren Android - dessverre for dyr

Pri 2: LG V30 grunnet minijack, trådløs lading, støtsikker - men dessverre usikker tilgjengelighet og pris.

Pri 3: U11+ (alt i alt en god pakke)

Pri 4: Huawei Mate Pro ser super ut, men litt dårligere værtetting, bare bluetooth 4.2 og trolig også dårligere lyd enn U11+ over kabel.

 

Så da blir det nok U11+ om ikke Pixel eller LG V30 blir tilgjengelig til fornuftig pris før U11+ er på vei i posten. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...