Gå til innhold

Nytt hovedkort - Multicom (Clevo) W650rc1


Klykken-

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Multicom Xishan W650rc1 som har fått en vannskade. Leverte den inn til Multicom og de mente den var "beyond repair", men ser at hovedkortet har fått eireskader, og siden PCen er såpass ny tenkte jeg det kunne være et fint prosjekt å prøve å reparere. Tenkte å starte med hovedkortet.

 

Men, deler til en bærbar er ikke akkurat "hyllevare" som det er på stasjonære.. Lurer derfor på om noen vet hvor det kan være mulig å shoppe et hovedkort til denne maskina? Gjerne norsk hvis mulig, men regner med jeg må gå over dammen.

 

Produsent av PCene er Clevo, og modellnavn er W650rc1 CFB1.

Specs sakset fra Multicoms sider:

Intel Core i7-6700HQ, 16GB DDR4, 500GB SSD + 1TB, GeForce GTX 950M 2GB.

 

 

Any pointers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

multicom selger hovedkort de til bærbare, multicom selger i stort grad alt av elektronikk. Men for nytt hovedkort på mange bærbare inkluderer det omtrent det samme som å kjøpe ny bærbar. Det er av denne skjulte grunne de aller fleste bærbare er absolutt søppel verdi messig pga kan ikke lett bytte deler på det selv, ofte er både cpu og gpu loddet fast og selvfølgelig på skikkelig bedritne bærbare er ting som lagring og minne loddet på og.

Gode reviews på bærbare for å finne ut denne informasjonen er dessverre i stor grad mangelvare.

Er redd du blir å måtte kjøpe ny. Evt kan du høre med produsent om å gjøre en deal for en eldre modell som det. Ellers blir det ebay.

Lenke til kommentar

Hørte med Clevo sin avdeling i England, og hovedkort selges fra 350 til 500£ avhengig av konfigurasjon. 

Multicom kunne også sjekke opp pris og skal sende over serienummeret på PCen så skal jeg få pris fra de også. Ser ut til at det kan bli en kostbar affære ja!

 

Og, som du sier, GPU og CPU er loddet fast, så det følger med HK.... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...