Gå til innhold

Dempe belysningen der solen er på bildet. Hjelpe meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du tar bilder i raw; har du ca 2 trinn å justere på i høylys (for DSLR; ikke mobil). Bruker du f.eks lightroom kan du bare trekke ned highlights til du får ønsket effekt; men enig i at det ser utbrent ut her (da er det borte til evig tid). 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan bedømme er området rundt solen utbrent, dvs at det ikke er noe detaljer igjen i det området av bildet som kan brukes for  fikse dette. Ethvert bilderedigeringsprogram kan gjøre området mørkere, men da blir det bare en gråfarge som vil se rart ut.

 

Det finnes selvsagt muligheter for å fikse det på en bedre måte som ser naturlig ut. En metode er å sette inn deler av himmelen fra andre bilder eller annet sted på bildet, men det er over mitt nivå for editering i Photoshop.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Er ikke så magisk om en vet hvordan, og jeg ser selv at det kunne blitt bedre om jeg hadde brukt litt mer tid.

 

1: Marker alt som skal beholdes, kopier til nytt layer.

2: Sett inn ny bakgrunn, flytt den slik at det ser greit ut.

3: Juster litt på nivåer, gamma, farger etc, til det ser noenlunde ut som det stemmer.

4: Flatten & save.

 

For å markere trærne kreves litt verktøy og etpar minutter, eller masse tid om en ikke har verktøy.

Her er hvordan denne biten kan gjøres i Photoshop:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...